در حال بارگذاری ...
با همکاری شهر کتاب و ماهنامه بارثاوا

اولین سالن سه سویه شرق کشور در شهر مشهد تاسیس شد

اولین سالن سه سویه تئاتر در مشهد با همکاری شهر کتاب و ماهنامه بارثاوا در چهارراه ابوطالب مشهد تاسیس شد

به گزارش ایران تئاتر از خراسان رضوی،  مراسم افتتاحیه سالن چند منظوره شهر کتاب با حضور حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی، محمدرضا حیدری رییس شورای شهر مشهد و اعضای شورای مشهد و محمد جواد استادی، رییس اداره ارشاد خراسان رضوی،  و عوامل ماهنامه فرهنگی بارثاوا برگزار شد.
محمدرضا حیدری، رییس شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: در شرایطی که این تنگناهای اقتصادی وجود دارد اینکه یک بخش خصوصی سالن سه سویه راه اندازی می کند کار ارزشمندی است که در مشهد نمونه ندارد.
ما در شورای پنجم دو کار ارزشمند در حوزه کتاب انجام دادیم. در شهرداری رقم 20 میلیارد تومان به کتابخانه مرکزی که بعد از ۲۰ سال ناتمام مانده بود اختصاص پیدا کرد و افتتاح شد و اگر همراهی مدیریت شهری نبود سال های سال به قوت خود باقی بود.
اقدام دوم شورای شهر بحث تئاتر شهر است. تکلیف شده است پروژه مجموعه تئاتر شهر را آغاز کند و طرف دوسال به اتمام برساند. شورای شهر به خاطر جهت گیری فرهنگی حمایت لازم را می دهد. با کتابخانه عمومی همکاری دیگری داریم که در پارک های شهر مشهد فضایی برای کتابخانه ها تخصیص بدهیم.
در حوزه کتابفروشی های بخش خصوصی دو ماموریت برای شهرداری تعریف کردیم. اول موضوع باغ کتاب است که شهرداری در دست مطالعه دارد که مجموعه فرهنگی در زمینه تکمیل اوقات فراغت مردم است.
ماموریت دوم ارائه تسهیلات برای کتابفروشی خصوصی است. خدماتی در زمینه پرداخت عوارض و ارائه تخفیفات تا شرابط سخت اقتصادی را بگذزند.
تشکر می کنم از شهر کتاب. به این نتایجه رسیدند که باید فعالیت خود را از یک بعدی خارج و چند بعدی کنند تا به یک پاتوق تیدیل شود. برگزاری جلسات نقد کتاب و تئاتر پشتوانه برای شهر کتاب است و این ابتکار مورد حمایت ما قرار خواهیم گرفت.
مشهد پایگاه فرهنگی و مدارای دینی و مبنای گفت و گو و مدارا بوده است. امام رضا را به عنوان امام مهربانی می شناسیم و باید مشهد را تبدیل به جایگاهی کنیم که در شان امام رضا(ع) باشد.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران