در حال بارگذاری ...

واگذاری کارگاه دکور به بخش خصوصی شایعه‌ای بیش نیست

تا این لحظه ابلاغی مبنی بر واگذاری کارگاه دکور به بخش خصوصی نشده و حتی مدیریت مجموعه تئاترشهر نیز چنین تصمیمی نگرفته است.رضا شاپورزاده سرپرست کارگاه دکور مجموعه تئاترشهر در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر با اعلام این که خبر واگذاری کارگاه دکور به بخش خصوصی شایعه‌ای بیش نیست، گفت:« کارگاه دکور مجموعه تئاترشهر تنها کارگاه فعال تئاتر است، البته تالار وحدت هم کارهایی به صورت جسته و گریخته انجام می‌دهد ولی ما دکور اجراهای روی صحنه را می‌سازیم.»

تا این لحظه ابلاغی مبنی بر واگذاری کارگاه دکور به بخش خصوصی نشده و حتی مدیریت مجموعه تئاترشهر نیز چنین تصمیمی نگرفته است.
رضا شاپورزاده سرپرست کارگاه دکور مجموعه تئاترشهر در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر با اعلام این که خبر واگذاری کارگاه دکور به بخش خصوصی شایعه‌ای بیش نیست، گفت:« کارگاه دکور مجموعه تئاترشهر تنها کارگاه فعال تئاتر است، البته تالار وحدت هم کارهایی به صورت جسته و گریخته انجام می‌دهد ولی ما دکور اجراهای روی صحنه را می‌سازیم.»
وی تصریح کرد:« دکور نمایش‌هایی که در حال حاضر در تئاترشهر اجرا دارند از زمان جشنواره ساخته شده و با انتقال از انبار به کارگاه، تنها تعمیرات مختصری روی آن‌ها انجام شده است. ولی دکور نمایش‌هایی که قرار است در تالار کوچک و نو اجرا شوند، متناسب با آن تالارها با نظر طراح و کارگردان نمایش، ساخته شده است.»
شاپورزاده در پاسخ به این پرسش که مهمترین مشکل کارگاه دکور در حال حاضر چیست، گفت:«کمبود جا مهمترین مشکل ماست. در کارگاه نجاری حجم وسیعی از مواد و ابزار وجود دارد، به طوری که جایی برای کار کردن باقی نمی ماند. کارگاه آهنگری هم که پارکینگ سابق تئاترشهر است. در چنین مجموعه بزرگی حتی یک کارگاه نقاشی وجود ندارد و ما قادر نیستم حتی تصویری با ابعاد 5×8 را بکشیم این در حالی است که پرسنل کارگاه دکور همگی متخصص هستند و حتی در بخش حمل و نقل، دوستان با دل و جان کار می‌کنند.»
وی درباره انتقال کارگاه دکور تئاترشهر به محل دیگری گفت:« اگر برنامه‌ریزی دقیقی روی این کار صورت بگیرد قطعاً امکان چنین کاری فراهم می‌شود. به گونه‌ای که ما بتوانیم این کارگاه را برای تعمیرات مختصر نگه‌ داریم و در کارگاه دیگری که قاعدتاً دارای ابعاد مناسب است دکورها را بسازیم.»