در حال بارگذاری ...
در بخش های مختلف رقابتی

بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر المپیاد هند فراخوان داد

بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر المپیاد هند در بخش های مختلف رقابتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، این جشنواره از 10 تا 19 شهریور ماه ( اول تا دهم سپتامبر 2019) در بخش های مختلف رقابتی در عرصه تئاتر، رقص و موسیقی برگزار خواهد شد.

در رقابت بخش تئاتر این رویداد دسته‌بندی‌هایی از جمله تئاتر معاصر، کمدی، تاریخی، اسطوره‌ای، فولکلور، تئاتر تجربی، رقص درام، همچنین تئاترغیر کلامی و پانتومیم در نظر گرفته شده است.

پرونده ثبت نام

هر یک از گروه های حامی باید اطلاعات و مدارکی از جمله موارد زیر را به زبان انگلیسی ضمیمه درخواست شرکت در فستیوال نمایند.

- خلاصه توضیحات درباره اثر

-مشخصات اعضای گروه

-جزئیات طراحی فنی و دکور

- 5 عکس رنگی از اثر همراه با پیشینه فعالیت های گروه شامل بریده روزنامه، بروشور. پوستر و ...

- سی دی ویدیویی از فعالیت های گروه

برای ارتباط با دبیرخانه این جشنواره آدرس india theatre Olympiad – bana bagicha , saikh bazaar, cuttak – 753008 , odish , india اعلام شده است.

آدرس های اینترنتی theatre.olympiad@gmail.com , theatreolympiad@rediffmail.com  ، همچنین شماره تلفن +91- 09937055184 , نمابر +91- 0671 – 2507184 برای ارتباط با این جشنواره اعلام شده‌اند.

 

پیشینه حضور گروه های تئاتر ایرانی در جشنواره بین‌المللی المپیاد تئاتر هندوستان

طی دوره های پیشین برگزاری این جشنواره گروه های متعدد نمایشی از ایران در جشنواره بین‌المللی المپیاد تئاتر هندوستان حضور داشته اند که در ادامه به نعدای از آن ها اشاره می‌شود.

نمایش «اگر شبى از شب‌هاى تهران مسافرى» نوشته علی شمس و با کارگردانی و بازی مشترک جواد صداقت و الهام ابنی کاری از گروه تئاتر آسوریک هم در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی المپیاد تئاتر هندوستان (1396) شرکت داشت. این گروه نمایش در این دوره موفق به دریافت دیپلم افتخار و تندیس ویژه المپیاد تئاتر هندوستان از سوی رئیس این جشنواره شد.

گروه هنری تئاتر نامیرا از بندرگناوه با دو نمایش میدانی ' بوسلمه' و ' دومارویی' در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی المپیاد تئاتر هندوستان در سال 96 (2017)حضور داشت. این دو نمایش که بر اساس آداب و آیین های جنوب ایران تولید شده بود به دنبال حضور در این رویداد در شهرهای کاتک و در ایالت اوریسا هند نیز اجرا شد.

گروه هنری سفیر به سرپرستی حسن عنایت پور از شهرستان سبزوار نیز با اجرای نمایش «ازدواج سنتی» در بیست ودومین المپیاد تئاتر هند (1393) حضور داشت. گروه هنری سفیر این نمایش را با حضور جمعی از توان‌یابان اداره بهزیستی و جامعه معلولین سامان سبزوار تولید کرده بود.

«نوازنده ای که ماه را می نواخت” به کارگردانی حسین چراغی دیگر اثر ایرانی بود که در سال 1389، در جشنواره تئاتر المپیاد هند جضور داشت.  

همچنین در سال 1388 نیز نمایش خیمه شب بازی"گل باقالی به مدرسه می‌رود" در این رویداد شرکت داشت. بهناز مهدی‌خواه به عنوان نویسنده، کارگردان و عروسک‌گردان، داود بختیاری به عنوان مرشد و علی جباری به عنوان نوازنده حضور داشتند. 

 

فرم درخواست حضور در این جشنواره:

 




مطالب مرتبط

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، از سری برنامه‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، با محوریت اجرای عمومی آثار نمایشی در دهه کرامت 1403 منتشر شد.

|

نظرات کاربران