در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه

فراخوان بیست و نهمین جشنواره‌ی تئاتر استانی خراسان رضوی منتشر شد

با اعلام دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی تئاتر استانی انجمن هنرهای نمایشی استان، آرش خیرآبادی، رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی ضمن تقدیر و تشکر از هم‌کاری‌ها و پشتیبانی‌های بی‌دریغ معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نیز اداره‌ی محترم هنرهای نمایشی، فراخوان بیست و نه‌اُمین جشنواره‌ی تئاتر استانی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان رضوی، در متن فراخوان بیست و نهمین جشنواره‌ی تئاتر استانی خراسان رضوی  که آبان‌ماه  برگزار می‌شود آمده است:

 

به نام هنرمند نخست

معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با هم‌کاری اداره‌ی هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، فراخوان برگزاری بیست و نه‌اُمین جشنواره‌ی تئاتر استانی در سال ۱۳۹۸ را با امید رسیدن به چشم‌انداز عالی تئاتر استان و ارتقا و اعتلای سطح کمی و کیفی هنرهای نمایشی و ترویج اجراهای عمومی و مستمر در سراسر استان و نیز در راستای گسترش و توسعه‌ی این هنر متعالی، به شرح ذیل، اعلام می‌دارد:

بخش مسابقه:

در این بخش تنها آثار صحنه‌ای متناسب با «شرایط عمومی» مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

شرایط عمومی:

۱- آن دسته از گروه‌های تئاتر استان که در فاصله‌ی زمانی از ابتدای دی‌ماه ۱۳۹۷ تا دو هفته پیش از برگزاری جشنواره‌ی تئاتر استانی در سال ۱۳۹۸ اجرای عمومی خود را به پایان رسانده باشند، می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره‌ی تئاتر استانی باشند.

۲- متقاضیان برای حضور در جشنواره لازم است ضمن تکمیل فرم ارایه شده در فراخوان و ارسال CD اجرای عمومی نمایش تولید شده، آماده‌گی خود را برای حضور در جشنواره و مراحل ارزیابی و انتخاب به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی تئاتر استانی، اعلام دارند.

۳- ارزیابی و انتخاب آثار، تنها از میان آثار تولید شده و آماده‌ی اجرا از دی‌ماه ۹۷ تا ۲۰ مهرماه ۹۸ به صورت CD یا اجرای زنده‌ی گروه در کلیه‌ی سالن‌های نمایش در سطح استان صورت خواهد گرفت.

[تبصره: گروه‌هایی که متقاضی بازبینی توسط هیأت انتخاب می‌باشند، می‌بایست ضمن ارسال CD آماده‌گی خود را در فرم شرکت در جشنواره به دبیرخانه، اعلام نمایند.]

۴- آثاری که در بستر داستانی و نوشتاری نمایش از موضوعات فرهنگ دینی، رضوی، بومی یا بسترهای تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی و آداب و رسوم و سنت‌های منطقه و استان خود بهره ببرند، در اولویت انتخاب خواهند بود.

۵- در این جشنواره آثار خیابانی مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت و نمایش‌های خیابانی متقاضی می‌بایست برای حضور در جشنواره‌ی بین‌المللی فجر، از طریق «جشنواره‌ی سراسری تئاتر خیابانی مریوان» شرکت نمایند.

۶- نمایش‌های ارایه شده نباید توسط «همان گروه» در هیچ یک از جشنواره‌های سراسری [کشوری یا منطقه‌ای] شرکت کرده باشند.

تذکر: این بند شامل جشنواره‌های درون استانی نمی‌شود:

۷- نمایش‌های قدیم و جدید نویسنده‌گان مطرح کشور که تا کنون اجراهای متعددی داشته‌اند، تنها در صورت ارایه‌ی طرح اجرایی خلاقانه و شیوه‌ی نو در برخورد با اثر می‌توانند مورد قبول جشنواره‌ی تئاتر استانی قرار بگیرند.

۸- ارایه‌ی مجوز کتبی از سوی نویسنده یا ناشر یا مترجم، هنگام ارایه‌ی درخواست کارگردان، الزامی است.

۹- هرگونه امکانات خاص گروه‌های نمایشی از لحاظ سالن [بلک‌باکس، قاب‌صحنه یا…] و یا مسایل فنی و تکنیکی مربوط به اجرا، می‌بایست حداقل یک ماه قبل از برگزاری جشنواره با دبیرخانه‌ی استان هم‌آهنگ شود. در غیر این صورت دبیرخانه‌ی تئاتر استان، هیچ‌گونه مسوولیتی در قبال گروه‌ها نخواهد داشت.

۱۰- ارایه‌ی فرم‌های شماره‌ی ۱و۴ توسط گروه‌ها، الزامی است.

۱۱- نمایش‌های راه یافته به جشنواره، باید مجوز شورای نظارت بر نمایش شهرستان را قبل از حضور، اخذ نمایند.

۱۲- در صورت هرگونه تغییر، تصحیح یا تکمیل مفاد یادشده در این فراخوان، موارد از طریق دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی تئاتر استانی انجمن هنرهای نمایشی استان به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

مدارک و مراحل ثبت‌نام گروه‌های متقاضی:

۱- تکمیلِ فرم درخواست شرکت در جشنواره به انضمام ارسال نمونه‌کار به صورت CD.

۲- تکمیل فرم شماره‌ی یک: کارگردانِ متقاضی می‌بایست این فرم را پس از تأیید انجمن هنرهای نمایشی و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مبنی بر حسن اجرای عمومی نمایش به دبیرخانه‌ی جشنواره، مستقر در انجمنِ هنرهای نمایشی، ارسال نماید.

۳- فرم شماره‌ی چهار: این فرم مربوط به اطلاعات گروه‌های نمایشی و مشخصات اعضای گروه می‌باشد.

تبصره: فایل PDF فرم‌های ثبت‌نام ظرف ۷۲ ساعت پس از انتشار این فراخوان، از طریق دبیرخانه‌ی انجمن هنرهای نمایشی استان به رؤسای انجمن شهرستان‌ها ارسال شده و از طریقِ آن انجمن‌ها در اختیار هنرمندان هر شهرستان قرار خواهد گرفت.

گاه‌شمار جشنواره:

زمان اعلام آماده‌گی: از انتشار فراخوانِ جشنواره تا آخر خردادماه

زمان بازبینی آثار تأیید شده: نیمه‌ی اول مهرماه ۱۳۹۸

اعلام نمایش‌های منتخب: نیمه‌ی دوم مهرماه ۱۳۹۸

زمان برگزاری جشنواره: دهه‌ی دوم آبان‌ماه ۱۳۹۸

آدرس دبیرخانه: مشهد مقدس. میدانِ آزادی. بوستان ملت. مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع). انجمن هنرهای نمایشی استان

تلفن و فکس: ۰۵۱۳۶۰۷۵۴۷۶

با پیش‌کش درودهای بی‌پایان: آرش خیرآبادی

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی ۲۳ آبان به پایان رسید. در بخش صحنه‌ای، سه نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» از نیشابور،» یه جور دیگه یعنی همین» از مشهد و«برچسب» از کاشمر و در بخش خیابانی نمایش‌های «سمپوزیوم شمر و مجنون» از سبزوار، «هفت‌سنگ» از مشهد و «خون‌بست» ...

|

نظرات کاربران