همزمان با انتشار گزارش مالی جشنواره های هنری سال ٩٧
جزئیات گزارش مالی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد
همزمان با انتشار گزارش مالی جشنوارههای هنری سال ٩٧ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ جزئیات گزارش مالی سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر منتشر شد.
به گزارش ایران تئاتر در راستای شفافسازی، گزارشهای مالی هشت جشنواره هنری سال ٩٧ پس از بررسی در کمیته شفافسازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.
گزارش مالی بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، یازدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران، جشنواره ملی موسیقی جوان، بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان، سی و هفتمین جشنواره بینالمللی جشنواره تئاتر فجر، یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر و هشتمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر منتشر شده است که بر روی سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است و در این جا جزئیات سی و هفتمین جشنواره بینالمللی جشنواره تئاتر فجر را در قالب فایل pdf مشاهده میکنید.
علاقمندان می توانند PDF جزئیات گزارش مالی سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر را از قسمت فایل های ضمیمه دریافت نمایید.
بهرام جلالیپور، داور بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...
کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توانخواه جامعه را که شامل نابینایان نیز میشود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث میشود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیتهای اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسبسازی بانکی و خودپرداز ...
جلسه دهم نقد آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق روال این نشستها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.
عضو هیئت داوران بخش صحنهای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایشهای این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمیتوان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنهای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.
پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئتداوران بخش صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهمترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، میگوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.
یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.
سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمیدارد، میگوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوههای نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.