در حال بارگذاری ...

خانه برنارد آلبا و یک نمایش جدید در برادوی

خانه برنارد آلبا" که اجرای جدیدی از نمایشنامه لورکا است، از هفته پیش در لندن به روی صحنه رفته است.به گزارش خبرنگار سایت ایران تئاتر، این نمایشنامه که معروف ترین اثر لورکاست، دو ماه قبل از اینکه به دست حامیان رژیم فرانکو در سال ۱۹۳۶ کشته شود نوشته شد که درباره زندگی ۵ دختر و مادرشان برنارد آلبا و نیز مادربزرگشان است.

مهدی عزیزی:"خانه برنارد آلبا" در لندن
"خانه برنارد آلبا" که اجرای جدیدی از نمایشنامه لورکا است، از هفته پیش در لندن به روی صحنه رفته است.
به گزارش خبرنگار سایت ایران تئاتر، این نمایشنامه که معروف ترین اثر لورکاست، دو ماه قبل از اینکه به دست حامیان رژیم فرانکو در سال 1936 کشته شود نوشته شد که درباره زندگی 5 دختر و مادرشان برنارد آلبا و نیز مادربزرگشان است. پس از مرگ پدرشان، برنارد از دختران خود میخواهد هشت سال برای پدرشان سوگواری کنند تا اینکه تنش ها به نقطه اوج میرسند. این نمایش در تماشاخانه ملی لندن به روی صحنه رفته است. این نمایش را "دیوید هیر" کارگردانی میکند و از یکی از بهترین هنرپیشگان تئاتر بریتانیا "پته لوپه ویلتون" استفاده میکند. دیگر بازیگران این نمایش عبارتند‌از" مری کانینگهام، دبوار فینولی، بت فیتز جرالد، سالی هاوکینز، جنیفر هل، و . . . گفتنی است که این دومین کار نمایشی از دیوید هیر است که پس از نمایش پر استقبال "Stuff happens" درباره جنگ عراق در تماشاخانه ملی لندن به روی صحنه میرود.

نمایش جدید برادوی
نمایش جدید‌ برادوی با نام Monty Pytnonss Pamalot که هفته گذشته به روی صحنه رفت با تحسین مردم و منتقدان تئاتر در هفته نخست خود مواجه شد. این نمایش که اقتباسی از فیلم پرفروش "مونتی پانیون و جام مقدس" است، روز پس از اجرای افتتاحیه خود به 6/1 میلیون دلار فروش گیشه ای دست یافت و به رغم بالا بودن قیمت بلیت ورودی آن (102 دلار) با استقبال بسیار خوبی در آمریکا مواجه شده است.
در این نمایش به کارگردانی مایک نیکولز، بازیگران معروفی همچون تیم کاری، مانک آزاریا و دیوید هاید پیرس ایفای نقش میکنند. منتقدان استقبال بیش از انتظار این نمایش را مدیون موفقیت نسخه سینمایی آن میدانند که بعدها شوهای تلویزیونی متعددی از روی آن ساخته شد.