در حال بارگذاری ...
کرانستون و مندس در صف برندگان؛

جوایز تونی ۲۰۱۹ اهدا شد

مراسم اهدای جوایز تونی با بیشترین تجلیل از «هیدس‌تاون» و «فریمن» در فضایی سیاسی برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از  مهر  در مراسمی که یکشنبه شب به وقت محلی در آمریکا (ساعتی پیش به وقت ایران) برگزار شد، «هیدس‌تاون» یک نمایش موزیکال درباره اسطوره یونانی اورفه و اوریدیس به عنوان برنده بزرگ هفتادو سومین جوایز تونی شناخته شد و ۸ جایزه اصلی را به خانه برد که جایزه بهترین نمایش موزیکال از جمله آنها بود.

پس از آن نمایش «فریمن» تریلری درباره خانواده‌ای که تلاش دارد تا از گذشته خشونت بارشان فرار کنند ۴ جایزه برد که جایزه بهترین نمایش درام و بهترین کارگردانی برای سم مندس از جمله آنها بود.

«اوکلاهما!» نمایشی بازسازی شده درباره آمریکا نیز جایزه بهترین بازسازی یک موزیکال را برد و جایزه بهترین بازسازی یک نمایش غیرموزیکال به «پسران در گروه» رسید.

مراسم دیشب که به مجری گری جیمز کوردن برگزار شد مراسمی بود که با سخنرانی‌ها و اظهارنظرهایی درباره برابری جنسیتی و احقاق حقوق رنگین‌پوستان برگزار شد و با اهدای جایزه به اَلی استروکر برای نخستین بار از بازیگری که بر صندلی چرخدار زندگی می‌کند، تجلیل شد. او از بازیگران نمایش «اوکلاهما!» بود.

در این مراسم الین مِی کمدین ۸۷ ساله اولین جایزه تونی خود را برای بازی در نمایش «گالری متزلزل» در نقش مادربزرگی که از زوال مغزی رنج می‌برد دریافت کرد.

برایان کرانستون نیز دومین جایزه تونی خود را برای ایفای نقش هاوارد بیل خبرنگاری مجنون در نمایش «شبکه» برد. وی قبلاً همین جایزه را در سال ۲۰۱۴ برای ایفای نقش لیندن جانسون نیز از آن خود کرده بود.

وی در حال دریافت جایزه گفت: «در نهایت مرد سفیدپوست پیر شکست می‌خورد.» و بعد از این شوخی با لحنی جدی به سیاست‌های ضدمطبوعاتی ترامپ اعتراض کرد و گفت: «رسانه دشمن مردم نیست. آدم عوام‌فریب دشمن مردم است.»

جایزه بهترین بازیگر مرد نقش موزیکال نیز به سانتینو فونتانا برای بازی در نمایش «توتسی» در نقش یک بازیگر که وانمود می‌کند زن است تا بتواند نقشی درخور به دست بیاورد اهدا شد. استفانی جی بلاک نیز جایزه بهترین بازیگر نمایش موزیکال را برای «شوی شِر» به خانه برد.

از دیگر برندگان اصلی این جوایز سلیا کینان-بلاگر بود که جایزه بهترین بازیگر زن را برای نقش‌آفرینی در نمایش «کشتن مرغ مقلد» دریافت کرد. برتی کارول نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را برای ایفای نقش روپرت مرداک غول رسانه در نمایش «جوهر» برد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نقش موزیکال را هم آن دری دی شیلدز برای بازی در «هیدس‌تاون» دریافت کرد.

سم مندس نیز برای کارگردانی «فریمن» اولین جایزه تونی خود را به عنوان بهترین کارگردان یک نمایش درام دریافت کرد. مندس از آنجا که در حال تکمیل مراحل نهایی درام جنگی خود «۱۹۱۷» بود در مراسم حاضر نشد.

امسال برادوی سالی پررونق را سپری کرد و با فروش ۱.۸ میلیارد دلار بلیت، فصلی با بیشترین توجه را پشت سر گذاشت. «کشتن مرغ مقلد» که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته هارپر لی ساخته شده عنوان پرفروش‌ترین نمایش آمریکایی تاریخ را دریافت و ۹ نامزدی تونی کسب کرده بود.

جیمز کوردن مجری «لیت لیت شو» برای دومین بار اجرای مراسم را برعهده داشت.

نوع تقسیم جوایز نشان دهنده این بود که تونی نیز مانند اسکار و امی تلاش دارد تا چند قطبی‌تر عمل کند و طیف‌های مختلف را در اهدای جوایز ببیند.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران