در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

18 نمایش در روزهای پایانی خرداد

ایران تئاتر: در سومین ماه از سال نمایش‌های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در روزهای پایانی خرداد ۹۸ میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در سومین ماه سال 98 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «عاشقانه‌های خیابان»، «اکیپ» و «چشم به راه میرغضب» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در روزهای پایانی خرداد ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

2 نمایش در مجموعه تئاتر شهر

نمایش «کمیته نان» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج ساعت 18:30 در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش الهام شعبانی، ارسطو خوش رزم، غزاله جزایری، شاهو رستمی، لبخند بدیعی و سعید احمدی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مرده سنگ و زنده برف، گریه نکن آب می شی. ما که هنوز نمی دونم چه بلایی سر کولبرای گم شده اومده. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «مده‌آ» نوشته مسعود سمیعی و کارگردانی علی اصغر راسخ‌راد ساعت 20:45 در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش ماندانا عبقری، علیرضا دهقانی و مینو نوبهاری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش که براساس مده‌آ اوریپید است؛ آمده: مریم و همسرش در حال تمرین نمایش مده آ هستند مریم نقش مده آ را بازی میکند و همسرش نیز کارگردان است و سارا دختر جوانی که دانشجوی کارگردان است نقش دایه را بازی میکند اما در این میان کارگردان تعلق خاطری به سارا دارد. مریم که نقش مده را بازی میکند و از این رابطه باخبر میشود در یک جریان موازی با شخصیت اصلی نمایش قرار میگیرد و پایان نمایش رابه شیوه خودش رقم میزند. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ثروتی در وحدت

نمایش «جنایات و مکافات» به نویسندگی و کارگردانی رضا ثروتی ساعت 18 در تالار وحدت اجرا می‌شود. در این نمایش بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته آ بهرام، اصغر پیران و بهناز جعفری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش که بر اساس جنایت و مکافات فیودور داستایوسکی است؛ آمده: راسکلنیکف دانشجویی ست که ناخواسته مرتکب قتلی شده از آن پس دچار اختلالات روانی گشته در نهایت خود را تسلیم پلیس می نماید. بهای بلیط این نمایش 120 دقیقه‌ای از 80 هزار تومان می‌باشد.

 

نان در حافظ

نمایش «نان» به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو ساعت 19:15 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش آزاده احمد آبادی، سارا پهلوانی، هلیا خورشیدی، زهرا سلیمیان، مهسا شیخی و حسین مهدوی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 40 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «اتاق ورونیکا» به نویسندگی آیرا لوین و کارگردانی منا رمضانی ساعت 21 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش رامونا شاه، حمید رحیمی، مرضیه موسوی، افشین حسنلو و سارا مصطفوی نسب بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 35000 و 45000 هزار تومان می‌باشد.

 

ایرانشهر میزبان 4 نمایش

نمایش «خون به‌پا می‌شود» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی مسعود طیبی و براساس نمایشنامه تیتوس آندرونیکوس شکسپیر ساعت 19:15 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش خسرو شهراز، ندا مقصودی، امین طباطبایی، ایمان اشراقی، وحید جباری، ناصر رحیمی، پانیذ خوش نیک، ایمان میرهاشمی، علیرضا قیدری، بابک محمودزاده و کامران حاجی علی اکبر (پارسا) بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 40 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «تراس» نوشته ژان کلود کری یر و کارگردانی مسعود کرامتی ساعت 21:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش مونا فرجاد، احمد ساعتچیان، رویا میرعلمی، فریده سپاه منصور، سید جواد یحیوی، امیررضا دلاوری و مسعود کرامتی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مردی تصمیم به خودکشی دارد که در آخرین لحظات، جنی از بطری بیرون می آید و تلاش می کند تا او را از این کار منصرف کند. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه‌ای 30، 40 و 50 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به نویسندگی بهمن عباسپور و محمد چرمشیر و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی ساعت 21:15  در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه نژاد و ژاله صامتی و بازیگران مواجهه هانیه آبله‌کوبها، شیما افتخاری، پردیس پیراهش، تارا رفیعی پور، مریم عبداللهی و مهسا فتوت بازی می‌کنند. در این اجرا که با مشارکت تماشاگران و بازیگران و به شیوه ای تعاملی تقدیم می شود، سعی شده از قراردادهای رایج تیاتر فاصله گرفته و در تعاملی سازنده بین مخاطب و اجرا، نمایش را به اثری به یادماندنی برای مخاطب تبدیل کند و در این تجربه مشترک، جایگاه اصلی مخاطب کنار بازیگران و بر روی زمین تعریف می‌شود و بخش صندلی صرفا برای افرادی که برای نشستن روی زمین دچار مشکل هستند تدارک دیده‌ شده‌است و در اولویت دوم قرار دارد. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه ای 45 و 60 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «نفرین قحطی‌زدگان» به نویسندگی سام شپارد و کارگردانی اشکان خطیبی ساعت 19:15 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش آناهیتا درگاهی، میر‌سعید مولویان، هامون سیدی، نورا پیدایش فرد، امیر پاکدل، بهتاش ساکنین و مسعود رمضانی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه‌ای 30، 40 و 50 هزار تومان است.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «شاهنامه آخرش خوشه؟» به نویسندگی و کارگردانی شاهین گل‌کار ساعت 20 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش مریم شیرک وند، رها رفیعی، نصیر ابرچی، مهدی امین غفاری، آرمان یار احمدی، محمد جادری و شاهین گل کار بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: زال پدر رستم صاحب فرزندی می‌شود که او را شغاد نام می‌نهد. ستاره شناسان و اختربینان طالع آن پسر را شوم پیشگویی کرده و به زال می‌گویند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«قهوه برزیلی» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی سمیه مهری ساعت 21:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش شراره رخام، علی شیری، سهیل محزون و سمیه مهری ایفای نقش می کنند. در خلاصه این نمایش آمده: یه‌کم ترسناکه بعد چند سال دیدن آدمی که یه دوره‌ای نزدیک‌ترین آدم زندگیت بوده. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است

 

تالار مولوی و سه نمایش

نمایش «خیانت به پینتر» به نویسندگی و کارگردانی رضا الهی(بر اساس خیانت پینتر) ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش اسماعیل کمالی دهقان، عرفان امین و پریا مهاجرانی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش که کاندیدا نمایشنامه، دو کاندیدا بازیگری مرد وکاندیدا طراحی صحنه از بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی بود؛ آمده: عارف وارد خانه میشود و برادرش عرفان را با حوله حمام در حال شستن لباس­ می­‌بیند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «است» به نویسندگی پرنیا شمس و امیر ابراهیم‌زاده و کارگردانی پرنیا شمس ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش پروانه ذابح، یاسمن رسولی، نگار رئوفی، شادی صف شکن، مهتاب کریمی، صدف ملکی و ماهور میرزانژاد بازی می‌کنند. این نمایش تندیس بهترین متن، تندیس بهترین طراحی صحنه، جایزه دوم بازیگری زن، جایزه دوم کارگردانی و بهترین اثر معرفی شده برای اجرای عموم از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی است. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «اکیپ» به نویسندگی محمد صادق خیمه کبود و کارگردانی محسن آقاقدیری ساعت 19:30 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش امیرحسین بابا اکبری، علی سلیمانی، علی صادقی، علیرضا لطفی زاده و ابوالفضل محمدی کیادر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: یپنج دوست، هنگام بازگشت از سفر دچار شک و تردید می‌شوند که بازگشتشان را مبهم می‌کند. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

یک نمایش در حوزه هنری

نمایش «گربه‌ای در قصر ملکه» به نویسندگی و کارگردانی انوش معظمی ساعت 18:45 در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش اصغر رضایی، محمد مهدی قاهری، فرهاد مومنی، فریبا رسولی، بهروز صفرپور، رویا سلامت، آرزو کشاورز، پروانه بهرامی، سعید مجاهد پور، عاطفه ترابی، شیوا آریایی و متین ضرابی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:تندر گربه خانگی با توطئه ی موش های موذی در دامی مهلک گرفتار می شود. در ادامه پای روباه حیله گر و گربه غاصب به ماجرا باز می شود. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ایستاده در تماشاخانه سرو

نمایش «ایستاده روی خط استوا» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی ساعت 18 در تماشاخانه سرو اجرا می‌شود. در این نمایش مالک آبسالان، مصطفی کولیوندی، سمیه مهری، احمد جعفری، ناصر کاظمی، حسن همتی، سعیده عبداللهی، مهدیه یزدان پرست و سعید خیراللهی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: موضوع نمایش این نمایش روایتی است از اثرات جنگ بر خانواده های ایرانی. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

چشم به راه میرغضب در سنگلج

نمایش «چشم به راه میرغضب» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی ساعت 20:30 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. در این نمایش علی سلیمانی، سیروس همتی، مجید رحمتی، وحید نفر و سهیل ملکی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ذبیح و رضی یکی مستبد و دیگری مشروطه خواه در دوره استبداد صغیر محمدعلی شاه به اعدام محکوم میشوند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ماهیگیران ژاپنی در پردیس تئاتر تهران

نمایش «ماهیگیران ژاپنی» به نویسندگی ولفگانگ وایراوخ و کارگردانی احمد بیگی ساعت 20 در سالن جمشید مشایخی پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود. در این نمایش  امیر محمد تمیمی، حسین جفت پسند، امیر حسین جوان بخت، علی چشمه، افسانه زنگنه، علی شاه قلعه، امیر حسین شهبازی، محمد صبحانی، امین قاسمی، پارسا قیصر و معین مروجی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: من می‌خوام با پدرم زندگی کنم نه با یه سایه. سایه‌ها رو نمی‌شه بغل کرد، نمی‌شه بوسید، نمی‌شه دوست داشت. سایه‌ها رو کسی دوست نداره. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

 

 

 




نظرات کاربران