در حال بارگذاری ...
نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران خبر داد

فراخوان سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استان مازندران منتشر شد

سی‌ویکمین جشنواره تئاتر ‌مازندران آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 به گزارش تئاتر مازندران، فاطمه مکاری نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان مازندران با همکاری انجمن هنرهای نمایشی شعبه مازندران در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف ارتقاء سطح کیفی تئاتر، حمایت از تولیدات یک‌ساله تئاتر استان و گزینش نمایش‌های برتر برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران را برگزار می‌کند.

وی بابیان اینکه در این جشنواره  هر کارگردان می‌تواند با ارائه یک اثر نمایشی به‌صورت مستقیم متقاضی حضور دریکی از بخش‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گردد اظهار داشت: از سوی دیگر شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق شرکت در جشنواره تئاتر استان مازندران و متعاقب آن حضور در همایش برگزیدگان جشنواره‌های استانی فرصت انتخاب برای دو بخش "مسابقه فجر" یا "فجر استانی" در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر را کسب نماید.

وی افزود: در جشنواره تئاتر استانی صرفاً آثار صحنه‌ای موردپذیرش داوری و انتخاب قرار خواهند گرفت و گروه‌های نمایش خیابانی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر لازم است در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت یا طبق فراخوان سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عمل کنند.

مکاری خاطرنشان کرد: بخش رقابتی جشنواره که برگزیدگان آن جهت ارزیابی و انتخاب در همایش برگزیدگان جشنواره‌های استانی به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شوند صرفاً اختصاص به آثار و نمایشنامه‌های ایرانی با اولویت متون نویسندگان و بومی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: باهدف تشویق نمایشنامه نویسان استان متون نویسندگان بومی شرکت‌کننده در جشنواره اعم از پذیرفته‌شده یا نشده جهت ارزیابی در اختیار انجمن هنرهای نمایشی مازندران قرارگرفته و در صورت تائید توسط انجمن مذکور منتشر خواهد شد.

نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران با اشاره به این مطلب که جشنواره تئاتر مازندران صرفاً به آثار تولیدشده هنرمندان استان که اجرای عمومی آن‌ها به انجام رسیده باشد اختصاص خواهد داشت خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که حدفاصل زمانی شهریورماه ۱۳۹۷ تا نیمه مهرماه ۱۳۹۸ آثار خود را تولید کرده و حداقل ۵ اجرای عمومی در سطح استان مازندران داشته‌اند می‌توانند متقاضی حضور در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران باشند.

وی افزود: آثاری که موضوع نمایشنامه آن‌ها در راستای شعار سال "رونق تولید ملی"، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، فرهنگ بومی و بسترهای تاریخی، سیاسی، ادبی و آیین‌های استان باشد و یا فرهنگ ایثار و شهادت را موردنظر قرار داده باشند به‌شرط برخورداری از کیفیت مطلوب فنی و تخصصی و جلب نظر هیئت انتخاب آثار مذکور در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

مکاری، مهلت ارسال آثار تا ۱۵ مهرماه سال جاری و زمان بازبینی و انتخاب آثار نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۸ اعلام کرد و گفت: جشنواره سی و یکم تئاتر مازندران آبان ماه برگزار می‌شود.

 

pdf متن فراخوان جشنواره از ادامه همین مطلب قابل دریافت است.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت
با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران 23 آبان در آیین اختتامیه برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد و 4 اثر به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. این نمایش‌ها در بخش صحنه‌ای «خواب نامه» و «کارنامه بندار بیدخش» و در بخش خیابانی «پوتین» و «مغزهای کادو‌پیچ‌شده» ...

|

نظرات کاربران