در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی :

واحد هماهنگی تئاتر استان‌ها نقشی جدی در حمایت از خانواده تئاتر کشورمان دارد

مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید و پیشین هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی ظهر روز گذشته، شنبه اول تیر برگزار شد. شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در این مراسم گفت: واحد هماهنگی تئاتر استان‌ها یکی از اصلی‌ترین واحدهای اداره کل هنرهای نمایشی است که نقشی جدی در حمایت از بخش بزرگی از خانواده تئاتر کشورمان دارد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، حاضران در مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید و پیشین هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی که ظهر روز گذشته، شنبه اول تیر برگزار شد شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی، محمدرضا الوند، مدیر جدید هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی، اتابک نادری، مدیر پیشین این واحد، سیدمحسن حسن‌زاده، مدیر روابط عمومی و کارکنان تئاتر استان‌ها بودند.
شهرام کرمی در ابتدای این مراسم گفت: بدون شک، واحد هماهنگی تئاتر استان‌ها یکی از اصلی‌ترین واحدهای اداره کل هنرهای نمایشی است که نقشی جدی در حمایت از بخش بزرگی از خانواده تئاتر کشورمان دارد. این واحد بیشترین گروه مخاطب و در حوزه اجرایی بیشترین گروه کارشناسان خبره را شامل می‌شود.
مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: شاید در لحظاتی خود ما هم به این اهمیت و جایگاه مشرف نباشیم و ندانیم که حتی پاسخ دادن‌مان به یک تلفن و یا پذیرش درست هنرمندی که از شهرستان به این جا آمده است چقدر مهم است و چقدر در شهرستان‌ها همه، اداره کل هنرهای نمایشی را با این واحد می‌شناسند. در این مدت که صحبت استعفای اتابک نادری مطرح بود پیام‌های بسیاری دریافت کردم که نگران بودند چه کسی در این حوزه مشغول خواهد شد.
او تصریح کرد: در سال‌های گذشته واگذاری اختیارات به استان‌ها و کاهش مسئولیت اداره کل به عنوان سیاستی راهبردی در دستور کار قرار گرفت ولی تعریف و پی‌گیری همین سیاست راهبردی نیز موضوع خطیری است که باید توسط واحد هماهنگی تئاتر استان‌ها انجام شود و این نشان‌دهنده وظیفه سنگین شما همکاران است.
کرمی توضیح داد: به سهم خود از تلاش کارشناسان، مسئولان و همکاران خوبم در این حوزه تشکر می‌کنم و خصوصا از اتابک نادری که از فروردین ۱۳۹۴ در این حوزه مشغول به کار شد و این مسئولیت را به مدت سه سال و نیم بر عهده داشت. من موافق این تغییر نبودم چون کارها به درستی انجام می‌شد و روابط حسنه‌ای با هنرمندان شهرستان وجود داشت ولی با توجه به تقاضای دوباره اتابک نادری و با صحبت‌هایی که صورت گرفت به این تغییر قانع شدم.
او ادامه داد: از محمدرضا الوند تشکر می‌کنم که این مسئولیت دشوار را بر عهده گرفت و امیدوارم شما همکاران همان‌طور که به اتابک نادری کمک کردید تا در مسیر بلوغ تئاتر استان‌ها حرکت کند به ایشان هم که جایگاه پیشکسوتی برای ما دارد کمک کنید تا اتفاقات خوبی را در تئاتر استان‌ها رقم بزند.
مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه به سه طرح اصلی این واحد در سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در هم‌اندیشی با خود شما و طی شش، هفت ماه گفت‌و‌گو شکل گرفت و در واقع برآیند همه اتفاقات مطلوبِ گذشته است و کاری خلق‌الساعه نیست. امید که با عنایت پروردگار امسال با همراهی شما دوستان اجرایی خواهد شد.
کرمی در پایان خطاب به اتابک نادری گفت: من بیش از قبل به حضور اتابک نادری به عنوان کارشناس ارشد اجرایی نیازمندم و از او خواسته‌ام این فرصت را به عنوان یک تنفس ببیند و ان‌شاالله در حوزه کارشناسی به عنوان مشاور من عمل خواهد کرد تا بتوانیم از تجربیاتش بهره ببریم.
اتابک نادری نیز در صحبت‌های کوتاهی گفت: هر اتفاق مثبتی که در این واحد رخ داده توسط خود همکاران هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی صورت گرفته است و نیازی نیست که من گزارش آن را بدهم. تنها می‌خواهم از فرصت پیش آمده برای تشکر کردن استفاده کنم.
او با اشاره به رفاقت ۲۷ ساله با شهرام کرمی گفت: با وجود این جا‌به‌جایی من همچنان به عنوان یک سرباز در کنار آقای کرمی هستم و خواهم بود چون بالاخره رگ و پی ما با تئاتر و کارهای اجرایی مرتبط با آن تنیده شده است. این فرصت را برای تشکر از همراهی و همدلی تک‌تک دوستان عزیزم در هماهنگی تئاتر استان‌ها مغتنم می‌شمارم.
محمدرضا الوند نیز در پایان این مراسم گفت: امیدوارم به خاطر حسن ظنی که دوستان نسبت به من دارند بتوانیم پاسخگویان درستی در عرصه تئاتر استان‌ها باشیم. چون معتقدم زیربنای قوای تئاتر تهران، تئاتر استان‌هاست و هنرمندانی که در عرصه تئاتر می‌درخشند اکثرا متعلق به سایر استان‌ها هستند.
مدیر جدید هماهنگی تئاتر استان‌ها در پایان اشاره کرد: خوشحالم که بین شما دوستان چندین ساله خود هستم و نه به عنوان مدیر بلکه به عنوان برادری که به لحاظ سنی از شما بزرگ‌تر است خواهشم این است که بتوانم روی کمک و توانایی تک‌تک شما حساب کنم.

 




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و می‌گوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند و امیدوارم نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ما هم پای‌شان به تئاتر باز شود و صرفا این گونه نباشد که ما ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

نظرات کاربران