در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

21 نمایش در شروع ماه تیر

ایران تئاتر: در چهارمین ماه از سال نمایش‌های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در روزهای ابتدایی تیر ۹۸ میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در چهارمین ماه سال 98 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «دروغ»، «فرشته تاریخ» و «پا» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در روزهای ابتدایی تیر ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

4 نمایش در مجموعه تئاتر شهر

نمایش «فرشته تاریخ» به نویسندگی و کارگردانی محمد رضایی‌راد ساعت 19:30 در سالن چهارسو تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش میلاد رحیمی، رضا بهبودی، باران کوثری، میلاد شجره، سینا کرمی، سینا بالاهنگ، رزیتا علیزاده، فرنوش نیک‌اندیش، داوود پژمان فر، جاوید قائم مقامی، ستاره بذرافشان، سعیده فاضلی و ابوالفضل ابهر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: با ظهور فاشیسم و به قدرت رسیدن نازیسم در اروپا، بنیامین نیز همچون بسیاری از روشنفکران آلمانی راه تبعیدی خود خواسته را در پیش می‌گیرد و ابتدا مدتی را در فرانسه ساکن می‌شود. با پیشروی فاشیسم در اروپا و تسخیر فرانسه، بنیامین از راه کوهستان خود را به اسپانیا می‌رساند تا شاید بتواند با کشتی از اروپا خارج شود اما به دست مرزبانان اسپانیا گرفتار می‌شود و سرانجام، به آخرین صفحه از زندگی خود می‌رسد. نمایش فرشته تاریخ، از این نقطه آغاز می‌شود. «فرشته تاریخ» با برخوردی آزاد، به روایتی از آخرین شب زندگی والتر بنیامین (فیلسوف و نظریه‌پرداز مشهور آلمانی) می‌پردازد. بهای بلیط این نمایش 180 دقیقه‌ای 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «اوستاد نوروز پینه‌دوز» به نویسندگی احمد کمال‌الوزاره محمودی و کارگردانی رحمت امینی ساعت 20:30 در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش نوید جهانزاده، سارا الهیاری، آیلار نوشهری، مرتضی نجفی، رضا دشتکی، رها آرشید، دلارام ترکی، سحر آقاسی، رامین خطیب، هیوا امینی و عرفان معصومی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: پینه‌دوزی هوسباز به فکر تجدید فراش است، اما... بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 40 هزار تومان می‌باشد.

نمایش «بانوی آوازخوان» نوشته وجدی معووض و کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی ساعت 18:30 در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش سیما تیرانداز، فرناز رهنما، سام کبودوند و محمد صدیقی مهر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایشنامه‌ای در ارتباط با جنگ، برادرکشی، خشم و عشقی سرکش به انسان و انسانیت، در یک سفر اودیسه‌وار، برادر خواهر دو قلویی کشف می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «آب و دیگران» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ناصحی ساعت 18 در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا می‌شود. عروسک‌گردان‌های نمایش هما خداجوی، مرجان نامور آزاد، فرشادفرهادپور، مرتضی فرجی، مرتضی حسینی امیر نقدعلی و علیرضا ناصحی هستند. بهای بلیط این نمایش 20 هزار تومان می‌باشد.

 

ثروتی در وحدت

نمایش «جنایات و مکافات» به نویسندگی و کارگردانی رضا ثروتی ساعت 18 در تالار وحدت اجرا می‌شود. در این نمایش بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته آ بهرام، اصغر پیران و بهناز جعفری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش که بر اساس جنایت و مکافات فیودور داستایوسکی است؛ آمده: راسکلنیکف دانشجویی ست که ناخواسته مرتکب قتلی شده از آن پس دچار اختلالات روانی گشته در نهایت خود را تسلیم پلیس می نماید. بهای بلیط این نمایش 120 دقیقه‌ای از 80 هزار تومان می‌باشد.

 

نان در حافظ

نمایش «نان» به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو ساعت 19:15 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش آزاده احمد آبادی، سارا پهلوانی، هلیا خورشیدی، زهرا سلیمیان، مهسا شیخی و حسین مهدوی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 40 هزار تومان می‌باشد.نمایش «اتاق ورونیکا» به نویسندگی آیرا لوین و کارگردانی منا رمضانی ساعت 21 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش رامونا شاه، حمید رحیمی، مرضیه موسوی، افشین حسنلو و سارا مصطفوی نسب بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 35000 و 45000 هزار تومان می‌باشد.

 

ایرانشهر میزبان 4 نمایش

نمایش «دروغ» به نویسندگی فلوریان زلر و کارگردانی آریان رضایی ساعت 19:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش افشین هاشمی، لادن مستوفی، ارسطو خوش رزم و مژگان خالقی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه‌ای 40 و 50 هزار تومان می‌باشد.

نمایش «مادر» نوشته فلوریان زلر و کارگردانی علی احمدی ساعت 21:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش رویا میرعلمی، پژمان جمشیدی، سهیل مستجابیان و حدیث بیابانگرد ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش از 50 هزار تومان تعیین شده است.

نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به نویسندگی بهمن عباسپور و محمد چرمشیر و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی ساعت 21:15  در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه نژاد و ژاله صامتی و بازیگران مواجهه هانیه آبله‌کوبها، شیما افتخاری، پردیس پیراهش، تارا رفیعی پور، مریم عبداللهی و مهسا فتوت بازی می‌کنند. در این اجرا که با مشارکت تماشاگران و بازیگران و به شیوه ای تعاملی تقدیم می شود، سعی شده از قراردادهای رایج تیاتر فاصله گرفته و در تعاملی سازنده بین مخاطب و اجرا، نمایش را به اثری به یادماندنی برای مخاطب تبدیل کند و در این تجربه مشترک، جایگاه اصلی مخاطب کنار بازیگران و بر روی زمین تعریف می‌شود و بخش صندلی صرفا برای افرادی که برای نشستن روی زمین دچار مشکل هستند تدارک دیده‌ شده‌است و در اولویت دوم قرار دارد. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه ای 45 و 60 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «نفرین قحطی‌زدگان» به نویسندگی سام شپارد و کارگردانی اشکان خطیبی ساعت 19:15 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش آناهیتا درگاهی، میر‌سعید مولویان، هامون سیدی، نورا پیدایش فرد، امیر پاکدل، بهتاش ساکنین و مسعود رمضانی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 85 دقیقه‌ای 30، 40 و 50 هزار تومان است.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «این یک کنفرانس از شکست ماست» به نویسندگی و کارگردانی مهران مرادی ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش پوریا شکیبایی، امید شوندی، آرش صفایی، احمدرضا موسوی و اکبر مشکاتی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد. 

نمایش«پا» به نویسندگی و کارگردانی آرمین حمدی‌پور ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش پویان فریدونی، نگین تهمتن، فرزاد نام آوری، حانیه رضایی و رعنا شبانکاره ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است

 

تالار مولوی و سه نمایش

نمایش «خیانت به پینتر» به نویسندگی و کارگردانی رضا الهی(بر اساس خیانت پینتر) ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش اسماعیل کمالی دهقان، عرفان امین و پریا مهاجرانی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش که کاندیدا نمایشنامه، دو کاندیدا بازیگری مرد وکاندیدا طراحی صحنه از بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی بود؛ آمده: عارف وارد خانه میشود و برادرش عرفان را با حوله حمام در حال شستن لباس­ می­‌بیند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «است» به نویسندگی پرنیا شمس و امیر ابراهیم‌زاده و کارگردانی پرنیا شمس ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش پروانه ذابح، یاسمن رسولی، نگار رئوفی، شادی صف شکن، مهتاب کریمی، صدف ملکی و ماهور میرزانژاد بازی می‌کنند. این نمایش تندیس بهترین متن، تندیس بهترین طراحی صحنه، جایزه دوم بازیگری زن، جایزه دوم کارگردانی و بهترین اثر معرفی شده برای اجرای عموم از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی است. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «آئورا» به نویسندگی گروه اجراگران و کارگردان و کارگردانی محمدحسین مجدطاهری ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش امید اشرفی مقدم، شبنم دادخواه، نگار سلحشور، فاطمه سوهانی، علیرضا شریفی و ماکان محمودی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه این نمایش که تندیس بهترین طراحی موسیقی، بهترین بازیگری زن و بهترین عکس از بیست و دومین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی است؛ آمده: این پروژه اقتباسی است آزاد بر سه گانه سوفوکل ادیپ، ادیپ در کلنوس و آنتیگون. هاله/تجلی نامرئی/انرژی است شکل گرفته از ارتباط اعضای خانواده ای محکوم به نابودی، جایی که خدایان و آئین نه تنها منجی حفظ این خانواده نخواهند بود بلکه عامل اند بر این فروپاشی؛ عامل اند بر انحطاط آئورا. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

دو نمایش در حوزه هنری

نمایش «پیکار کنار پل» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی کیانوش احمدی ساعت 18:45 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش سیامک زین الدینی، فرزاد آیتی، اصغر شیرزاد و محمدمهدی رضائیان بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: جعفر و بهزاد و احمد باید پلی را تخریب کنند که فردا شهرشون با مشکلی شاید به مانند سیل لرستان روبه‌رو نشود اما... بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «زنان بیشه‌گل» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش مهیار هزارجریبی، سارا یزدانی، نازنین هدایتی، علی کیانی، سمیرا سلیمانی، منیره سادات خاتمی نژاد، پانیذ چاوشی، مبینا رمدانی و نیروانا هزارجریبی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش که برگزیده جشنواره ملی تئاتر مقاومت است؛ آمده: روایتی جریان سیال ذهن از زندگی مردم یک روستا در زمان جنگ است که همه مردان آن به جنگ رفته‌اند و مدیریت تمام امور روستا برعهده زنان است و زنان آبادی را می‌گردانند. در این بین مشکلاتی برای زنان پیش می‌آید و آنها باید به تنهایی برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ایستاده در تماشاخانه سرو

نمایش «ایستاده روی خط استوا» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی ساعت 18 در تماشاخانه سرو اجرا می‌شود. در این نمایش مالک آبسالان، مصطفی کولیوندی، سمیه مهری، احمد جعفری، ناصر کاظمی، حسن همتی، سعیده عبداللهی، مهدیه یزدان پرست و سعید خیراللهی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: موضوع نمایش این نمایش روایتی است از اثرات جنگ بر خانواده های ایرانی. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

چشم به راه میرغضب در سنگلج

نمایش «چشم به راه میرغضب» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی ساعت 20:30 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. در این نمایش علی سلیمانی، سیروس همتی، مجید رحمتی، وحید نفر و سهیل ملکی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ذبیح و رضی یکی مستبد و دیگری مشروطه خواه در دوره استبداد صغیر محمدعلی شاه به اعدام محکوم میشوند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

سیاه بازی در محراب

نمایش «مجلس سیاه بازی و شادی آور آفاق السلطنه» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحسن میرهاشمی ساعت 18:30 در سالن اصلی تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش حامد پیراسته، میلاد تفرشی، شهرام خانپور، محمد حسین رمضانی، باران ستوده، سمیرا سلیمی، امین سمواتی، جمال فوادیان، شیرین کاشفی، آرزو کریمی زند، سپهر ملکوتی، سید محسن میرهاشمی و نوشین نوروزی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: قلی شاه قصد ازدواج نو می نماید و توسط همسر اول خویش به قتل می رسد و حکومت به دست وزیر نالایق و طمع کارش می افتد تا اینکه... بهای بلیط این نمایش 95 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 




نظرات کاربران