در حال بارگذاری ...
از شانزدهم تیرماه به صحنه می رود

«قلعه» در خانه‌نمایش دا

نمایش «قلعه» اقتباسی نوآورانه از نمایشنامۀ «ناظر مرگ» ژان ژنه است. این اثر به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضایی از شانزدهم تیرماه در خانه‌نمایش دا روی صحنه می‌رود.

رضایی، کارگردانیِ آثاری چون «شب بیست‌ویکم»، «گمستان»، «بی‌مرگی»، «انواع مرغابی»، «گوریل» و «تیمون آتنی» را در کارنامه دارد. او به‌واسطۀ شناخت خود در رابطه با متون ژان ژنه، فرم و محتوایی بدیع نسبت به دیگر آثار خود خلق کرده است. با توجه به ساختار اجرایی، ظرفیت تماشاگران برای هر شبِ اجرا، محدود در نظر گرفته شده است. نمایشی از «گروه تئاتر اشتراک» که دیدن آن برای افراد زیر شانزده سال مناسب نیست!
در این نمایش احمد شاه‌قاسمی، عماد زارعی، امیرحسین دانشجو و رایان حبیبیان به ایفای نقش می‌پردازند. دیگر عوامل کار، عبارت‌اند از: طراح نور و صحنه: مهدی رضایی؛ طراح لباس و گریم: آتنا تندرو؛ دستیار اول کارگردان، منشی صحنه و برنامه‌ریز: ساره ارجمند؛ دستیار دوم کارگردان و مدیر صحنه: مهدی رضایی (تشابه اسمی با کارگردان)؛ ساخت دکور: کیکاووس شکوهی؛ موسیقی: ایمان شهدوست؛ ساخت ویدیو: آیدا خدایی؛ طراح گرافیک: یاشار مشیرفر؛ ساخت تیزر: علی بنی‌عامری و پریسا رجبی؛ عکاسان: احسان احمدی و رضا جاویدی؛ روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه؛ دستیاران روابط عمومی: فرانک شریفیان و نرگس شادرومقدم.
فروش اینترنتی بلیط «قلعه» در سایت تیوال آغاز شده است. این نمایش تا دوم مردادماه 1398 هرروز، غیر از شنبه‌ها، ساعت 20:30 به مدت پنجاه دقیقه در خانه‌نمایش دا به نشانیِ میدان فاطمی (جهاد)، ابتدای شهید گمنام، خیابان جوانمهر، کوچه 1/6، پلاک 66 روی صحنه خواهد بود.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است
گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است

محمد شبدار، کارگردان نمایش «مجوز» با بیان اینکه در جهان پیراندللو مرز بین واقعیت و توهم درهم‌می‌آمیزد، گفت برای اجرای این اثر از واقع‌گرایی فاصله گرفته‌ایم.

|

نظرات کاربران