در حال بارگذاری ...
مسافر آستانه در مراسم فتتاح نمایش «زنان بیشه‌گل» گفت:

خوشحالم که حوزه هنری از گروه‌های تئاتر استانی حمایت می کند

عصر روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه، نمایش «زنان بیشه‌گل» با حضور حسین مسافرآستانه؛ مدیر پردیس تئاتر تهران و نواختن زنگ آن توسط وی، اجرای خود را در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز کرد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر نمایش «زنان بیشه‌گل» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی، اثر برگزیده شانزدهمین جشنواره «تئاتر مقاومت»، اجرای خود را از روز گذشته چهارشنبه 12 تیرماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری و با حضور حسین مسافر آستانه؛ مدیر پردیس تئاتر تهران، کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان آغاز کرد.
زنگ آغاز اجرای این نمایش را حسین مسافرآستانه؛ مدیر پردیس تئاتر تهران نواخت و با اشاره به اینکه این گروه نمایشی فعال در استان همجوار او یعنی مازندران است، گفت: باید بگویم که این گروه نمایشی و کارگردان آن از جمله مستعدترین جوانان پویا و فعال تئاتری در تئاتر استانی هستند که همواره درخشان و موفق در جشنواره و رویدادهای نمایشی حاضر شده اند.
وی ادامه داد: من برای این گروه تئاتری آرزوی موفقیت در جریان اجرای این نمایش می‌کنم و خوشحال هستم که حوزه هنری این چنین از گروه‌های تئاتر استانی برای بهتر دیده شدن قابلیت و ظرفیت‌های موجود در آنها حمایت می کند.
مهیار هزارجریبی هم پس از پایان اجرای نمایش، اجرای آغازین نمایش «زنان بیشه‌گل» را به کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری  تقدیم کرد و گفت: اگر نبود حمایت‌های این مسئول دلسوز و مهربان، به شخصه باید بگویم که اجرای این نمایش در یکی از تالارهای پایتخت میسر نمی‌شد و همچنان تولیدات تئاتر استانی در حاشیه باقی مانده و مطرح نمی‌شد.
وی همچنین در حاشیه نمایش به خبرنگار سایت صحنه گفت: ما فعالان عرصه تئاتر در شهرستان‌ها بیش از پیش نیازمند حمایت از سوی مسئولان مرکز  و متولیان اصلی عرصه تئاتر در ارشاد، حوزه هنری و سایر مراجع هستیم و اکنون بسیار خوشحالم که این امکان در این مقطع از زمان برای اجرای این نمایش در تهران فراهم شده است.
هزارجریبی در پایان گفت: محدود نشدن اجرای آثار شهرستانی در جشنواره‌ها و اجرای عمومی که به ویژه  در تهران برای آن در نظر گرفته می‌شود، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس در میان گروه‌های نمایش شهرستانی، موجب می‌شود تا آنها نیز با استفاده از بازخورد تماشاگران و مسئولان مطرح تئاتری، تلاش کنند تا تولیدات خود را بیش از پیش به استانداردهای فنی و هنری تئاتر نزدیک کنند.
 اجرای نمایش «زنان بیشه گل» تا 26 تیرماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری ادامه خواهد داشت.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران