در حال بارگذاری ...
در نشست مشترک دبیر جشنواره و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی عنوان شد

«گردشگری» از اهداف اصلی جشنواره تئاتر مریوان است

در نشست مشترک دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، تاکید شد که امسال یکی از اهداف اصلی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، بحث «گردشگری» است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، صبح امروز یکشنبه 23 تیرماه، نشستی با حضور فاتح بادپروا دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، دکتر ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دکتر زاهد شفیعی مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری، فریاد حدادیان رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مریوان و سامان خلیلیان مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی، در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
در این نشست، فاتح بادپروا با تاکید بر این که امسال، "گردشگری" آیتم اصلی جشنواره مریوان است، توضیح داد: منفعت جشنواره باید به ضلع اصلی آن که مردم هستند برسد و مسلما حضور گردشگران، موجب توسعه شهر و استان ما خواهد شد و با این دیدگاه، جشنواره مریوان، ظرفیت لازم برای جذب گردشگر را دارد.
او افزود: تجربه موفقیت‌آمیز جشنواره‌هایی مانند فیلم کن و جشنواره تئاتر آوینیون نشان داده که جشنواره‌های هنری می‌توانند در جذب گردشگر داخلی و خارجی، بسیار موثر باشند و ما نیز امیدواریم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم گام‌های ابتدایی را برای جذب گردشگر بردارد.
همچنین ولی تیموری با تاکید بر همکاری سازمان میراث فرهنگی با جشنواره مریوان، گفت: ما نیز قصد داریم شهر مریوان به عنوان یکی از نقاط مهم گردشگری کشور معرفی شود و در این راستا جشنواره تئاتر خیابانی مریوان می‌تواند نقش مهمی  داشته باشد.
او خاطر نشان کرد: این جشنواره باید به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود ضمن این که در استان نیز باید ظرفیت‌سازی و آمادگی لازم برای حضور گردشگران انجام شود.
تیموری افزود: ما نیز در کنار جشنواره هستیم و برنامه‌ای داریم تا تورهای گردشگری هم‌زمان با برگزاری جشنواره، مریوان را به عنوان مقصدی گردشگری در برنامه‌های خود  در نظر بگیرند.
او با اشاره به نشست گردشگری جهانی که قرار است سال 2020 با حضور وزیران گردشگری تمام کشورها در استان کردستان برگزار شود، گفت: این اتفاق مهم‌ترین رویداد گردشگری دنیاست و سرآغاز این رویداد خوب، می‌تواند جشنواره تئاتر خیابانی تئاتر مریوان باشد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تصریح کرد: علاوه بر موارد عنوان شده هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در زمان برگزاری جشنواره، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با ارایه آداب و رسوم 10 استان غربی کشور در مریوان برپا شود.
در ادامه سامان خلیلیان تاکید کرد جشنواره مریوان در ابعاد مختلف ارزشمندی‌های خاص خود را دارد ولی تاکنون قابلیت‌های این جشنواره و نیز ظرفیت آن به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم به خوبی معرفی نشده است که باید در این زمینه بیشتر کار شود.
همچنین در این نشست بر ضرورت پیوند هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری و حوزه گردشگری تاکید شد.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، با دبیری فاتح بادپروا یکم تا پنجم شهریور ماه امسال در شهر مریوان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی آغاز شد

استقبال چشمگیر مردم هنردوست مریوان از هنرمندان
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی آغاز شد

استقبال چشمگیر مردم هنردوست مریوان از هنرمندان

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در قالب کارناوال شادی در میان استقبال پرشور مخاطبان و همراهی هنرمندان ایران و جهان با ساز و لباس‌های محلی کار خود را آغاز کرد.

|

نظرات کاربران