در حال بارگذاری ...
یک رونمایی در ویژه برنامه «دوشنبه های نقد تئاتر»؛

فراهانی و فتحعلی بیگی از «اوستاد نوروز پینه دوز» می گویند

جلسه نقد و بررسی نمایش «اوستاد نوروز پینه دوز» نوشته میرزا احمدخان کمال الوزاره محمودی و کارگردانی رحمت امینی روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، جلسه نقد و بررسی نمایش «اوستاد نوروز پینه دوز» نوشته میرزا احمدخان کمال الوزاره محمودی و کارگردانی رحمت امینی و مراسم رونمایی از چاپ تازه این نمایشنامه پس از یکصد سال از تالیف اثر ساعت 17 روز دوشنبه 31 تیر ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.
در مراسم رونمایی بهزاد فراهانی و داود فتحعلی بیگی دو تن از هنرمندان حوزه تئاتر ملی حاضر خواهند بود و درباره این متن سخنرانی خواهند کرد. همچنین در این نشست رضا آشفته و جواد روشن دو تن از اعضای کانون ملی منتقدان تئاتر ایران درباره این نمایشنامه و کارگردانی رحمت امینی از این متن نقد و نظرشان را اعلام می کنند.
رحمت امینی، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و استادیار دانشگاه تهران پس از تجربه‌های اخیرش نمایش‌های «جیجک علیشاه» نوشته ذبیح بهروز و «جعفرخان از فرنگ برگشته» نوشته حسن مقدم این بار با نمایش «اوستاد نوروز پینه دوز» که حدود صد‌سال پیش برای نخستین بار منتشر شده است، در تالار قشقایی تئاتر شهر حضور دارد.
«اوستاد ‌نوروز پینه‌دوز» که به سال 1298 توسط میرزا احمدخان کمال‌الوزاره محمودی به رشته تحریر در‌آمده، توسط حامد مکملی بازنویسی شده و با کارگردانی رحمت امینی از 9 تیرماه 1398 در سالن قشقایی مجموعه تئاتر‌شهر اجرای خودرا آغاز کرده و قرا راست تا 18 مردادماه  نیز ادامه یابد.
این نمایش که هر روز ساعت  20:30 در تالار قشقایی روی صحنه می رود، داستان استاد‌نوروز پینه‌دوز فقیری است که علی‌رغم داشتن دو همسر، با دیدن زنی زیبا، مجدداً هوس ازدواج می‌کند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران