در حال بارگذاری ...
پس از بهبودی و انتقال به بخش

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی به ملاقات مرشد سعیدی رفت

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران امروز شنبه ۵ مرداد به ملاقات قدیمی‌ترین مرشد ایرانی در بیمارستان دی رفت.

به گزارش ایران تئاتر حمید نیلی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به همراه جواد مستخدمی خزانه دار انجمن، به ملاقات مرشد سیدمصطفی سعیدی قدیمی‌ترین مرشد و شاهنامه‌خوان ایران در بیمارستان دی رفت.

محمدرضا الوند مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها اداره کل هنرهای نمایشی، کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، توحید معصومی مسئول امور استان های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و امیرحسین شفیعی نویسنده و کارگردان و مدیر پیشین انجمن هنرهای نمایشی استان تهران از جمله حاضران در این ملاقات بودند که یک روز پس از عمل جراحی مرشد سعیدی صورت گرفت.

طبق گفته پزشکان بیمارستان دی عمل جراحی مرشد سعیدی که جمعه 4 مرداد ماه صورت گرفت با موفقیت انجام شده است.

مرشد سعیدی که هشتادودو سال سن دارد یکی از نوابغ هنر نقالی به شمار  می‌رود و قریب به هفتادسال درزمینه فرهنگ ملی و آیینی و مذهبی اهم از شاهنامه‌خوانی نقالی روایت و منقبت خوانی در استان‌های لرستان و مرکزی در قهوه‌خانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری به نقل و روایت پرداخته و چراغ فرهنگ ایران‌زمین را فروزان نگاه داشته است.
مرشد ازجمله نقالان صاحب سبک و روش ویژه نقالی از نوع مرصع‌خوانی است که حافظه‌ای عجیب و سرشار از معانی اشعار و قصص و داستان‌های کهن داشته و حجم صدای ایشان در نوع خود بی‌نظیر است.
از او تاکنون دو جلد طومار به چاپ رسیده و سومین جلد از طومار هم‌اکنون در حال انتشار است.
مرشد سعیدی اهل بروجرد استان لرستان است و سال‌ها در روستای یک‌دانگ از توابع بروجرد سکونت داشته و در جشنواره‌های مختلف جوایز و لوح‌های تقدیر زیادی دریافت کرده است.
او همچنین از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان به‌افتخار درجه‌یک هنری نائل گردید و از اعضاء موسسه هنرمندان پیشکسوت ایرانی است.




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران