در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با سامره رضایی مطرح شد؛

تماشاگران «درمیان آب ها» را پسندیدند

نویسنده، کارگردان و طراح نمایش «درمیان آب ها» با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از این اثر نمایشی از یک اجرایی سخن گفت که ابعاد تازه ای از زندگی مهاجران افغان را روی صحنه تئاتر نشان می دهد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از  واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر، سامره رضایی نویسنده، کارگردان، طراح و بازیگر نمایش «درمیان آب ها» که این روزها در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است با اشاره به شرایط اجرای این اثر نمایشی در مواجهه با تماشاگران توضیح داد: خوشبختانه از آغاز اجرای این نمایش در کارگاه نمایش تئاتر شهر استقبال خوبی از سوی تماشاگران برای تماشای این نمایش صورت گرفته و من اصلا فکر نمی کردم که هم مخاطبان اهل کشور افغانستان و هم تماشاگران ایرانی این چنین بتوانند با اثر ارتباط برقرار کنند. به طوری که بسیاری از آنها وقتی در پایان اجرا با من صحبت می کردند تا این حد با جزییات زندگی یک شهروند افغانستانی در ایران آشنا نبودند.  
وی ادامه داد: آنچه از نمایش «درمیان آب ها» برای تماشاگران روایت می شود، ارائه اثردراماتیک منطبق با زندگی من و مجتبی موسوی به عنوان دو فرد اهل کشور افغانستان بوده که سال های زیادی را در ایران زندگی می کنند. این در حالی است که ما تلاش کردیم از دو سوم نمایش که روایت مشابهی از زندگی و من و دیگر شخصیت نمایش است چند داستان دیگر نیز به جریان کلی نمایشنامه اضافه کنیم که بتواند بخش دیگری از زندگی مخاطبان افغانی را نیز روی صحنه انعکاس دهد و بسیار خوشحالم که این شیوه روایت توانسته ارتباط خوبی با مخاطب بگیرد.
رضایی گفت: من از همه تماشاگران تئاتری می خواهم در این روزها بیایند و نمایش ما را ببینند چرا که مطمئنم با ابعاد تازه ای از زندگی مهاجران رو به رو می شوند که تصور می کنم تا به امروز این چنین برای مخاطبان روایت نمایشی نشده است. ما تلاش بسیاری کردیم تا مخاطب را با فضایی رو به رو کنیم که تا به امروز کمتر با آن مواجه شده و او را بخشی از زندگی مردم افغانستان آشنا می کند که شاید تا به امروز جور دیگری آنها را می دید.
نمایش «در میان آب ها» به نویسندگی و کارگردانی و بازی سامره رضایی، مجتبی موسوی هر روز ساعت 18 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود. 




مطالب مرتبط

اجرای نمایش «شکافتن کام ماهی» تمدید شد

اجرای نمایش «شکافتن کام ماهی» تمدید شد

اجرای «شکافتن کام ماهی» به نویسندگی بابک پرهام و کارگردانی سمن قناد تا ۲۵ اسفند تمدید شد. این اثر نمایشی روز دوشنبه ۷ اسفند به‌منظور رعایت و احترام به حق تماشاگران، اجرای ویژه عکاسان خواهد داشت.

|

گفت‌وگو با بابک پرهام، نویسنده «شکافتن کام ماهی»

جای آثار رئالیستی با توجه به طبقه متوسط در ادبیات نمایشی ما خالی است
گفت‌وگو با بابک پرهام، نویسنده «شکافتن کام ماهی»

جای آثار رئالیستی با توجه به طبقه متوسط در ادبیات نمایشی ما خالی است

بابک پرهام، نویسنده نمایشنامه «شکافتن کام ماهی» می‌گوید ادبیات نمایشی ما به نمایش‌هایی رئالیستی با توجه به طبقه متوسط جامعه کمتر پرداخته و این در حالی است که عمده مخاطبان تئاتر از طبقه متوسط هستند.

|

اجرای «ملکه چهارم آگوست» روی صحنه کارگاه نمایش

اجرای «ملکه چهارم آگوست» روی صحنه کارگاه نمایش

نمایش ««ملکه چهارم آگوست» به نویسندگی و کارگردانی رحمان خوب‌زاده که اجرای خود را به‌تازگی آغاز کرده تا پایان دی در محل کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر در ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود.

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «سالومه»

بابک پرهام: حداکثر فروش تئاتر هم درآمدی برای هنرمندان ندارد
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «سالومه»

بابک پرهام: حداکثر فروش تئاتر هم درآمدی برای هنرمندان ندارد

بابک پرهام، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر با بیان اینکه مبلغ بلیت‌های تئاتر و هزینه‌های تولید این هنر نیاز به سیاست‌های حمایتی مانند سیاست تشویق مالیاتی دارد، گفت حتی با وجود حداکثر فروش هم درآمد قابل توجهی برای هنرمندان باقی نمی‌ماند.

|

نظرات کاربران