آخرین مهلت دریافت نمایشهایی که در فاصله زمانی اول آبان ۱۳۹۷ تا پایان تیر ۱۳۹۸ روی صحنه رفتهاند، ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ است و این مهلت تمدید نخواهد شد.
به گزارش ایران تئاتر طبق اعلام دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، در بخش صحنهای آخرین مهلت دریافت آثار جهت حضور در جشنواره برای نمایشهایی که در فاصله زمانی اول آبان ۱۳۹۷ تا پایان تیر ۱۳۹۸ اجرا شده باشند، پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ است و این مهلت تمدید نخواهد شد.
لازم به ذکر است در همین بخش، آخرین مهلت دریافت نمایشهایی که در فاصله زمانی اول مرداد ۱۳۹۸ تا ۳۰ مهر ۱۳۹۸ اجرا میشوند، پایان وقت اداری روز یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ است و اعلام اسامی آثار راه یافته به این بخش شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ صورت میگیرد.
سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از دهم تا بیستم بهمن ۱۳۹۸ به دبیری نادر برهانیمرند برگزار خواهد شد.
بهرام جلالیپور، داور بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...
کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توانخواه جامعه را که شامل نابینایان نیز میشود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث میشود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیتهای اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسبسازی بانکی و خودپرداز ...
جلسه دهم نقد آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق روال این نشستها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.
عضو هیئت داوران بخش صحنهای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایشهای این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمیتوان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنهای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.
پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئتداوران بخش صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهمترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، میگوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.
یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.
سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمیدارد، میگوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوههای نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.