در حال بارگذاری ...
از اینجا فایل PDF را دریافت کنید

خلاصه مقالات سمینار مطالعات اجرا

اولین سمینار پژوهشی «مطالعات اجرا» به همت کانون تئاتر دانشگاهی اداره کل هنرهای نمایشی با دبیری میلاد نیک آبادی و دبیری علمی بهزاد آقا جمالی برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، تقویت فعالیت‌های فکری، پژوهشی با در نظر گرفتن نیاز جامعه دانشگاهی تئاتر به تبادل ایده‌های مرتبط با نظریه تئاتر، در نظر گرفتن مفهوم یا مقوله اجرا و ظهور آن به عنوان یک گرایش در تولیدهای تئاتری روز ایران و به بحث گذاشتن معانی نظری و تاریخی آن از جمله اهداف برگزاری اولین سمینار «مطالعات اجرا» است.

محوریت این سمینار متوجه آن بخش از هنر نمایش است که انشقاقی از تئاتر دراماتیک، بازنمایانه و متعارف محسوب می‌شود و خود را با اعتباربخشی به مفهوم اجرا و با تلاش برای دستیابی به معنای محض آن معرفی کرده است.

موضوعات این سمینار شامل دو محور مطالعات بومی و غیربومی است. در مطالعات غیربومی که با عنوان «اجرا در جهان» مشخص شده است بررسی تاریخی و نظری ظهور مقوله اجرا در تئاتر، بررسی بینارشته‌ای و بینامتنی مقوله اجرا در جامعه، فلسفه، هویت، ملیت، جنسیت، سیاست، اقتصاد و ... و همچنین معرفی نظریه یا تجربه‌های مهم و موثر در حیطه اجرا مورد توجه قرار می‌گیرد.

نسخه PDFخلاصه مقالات سمینار مطالعات اجرا که توسط کانون تئاتر دانشگاهی اداره کل هنرهای نمایشی منتشر شده را می توانید از اینجا دانلود کنید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران