در حال بارگذاری ...

فعالیت‌های جدید برای اداره برنامه های تئاتر

۴۰ گرو ه نمایشی از ابتدای سال ۹۸ با معرفی اداره برنامه های تئاتر بخش خصوصی برای  هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی ،  اجرای عموم و سایر جشنواره‌های نمایشی کشور آماده می‌شوند.

به گزارش ایران تئاتر، اداره برنامه‌های تئاتر با توجه به نقل‌مکان و جابه‌جایی ساختمان (از خیابان محمدآقا به  خیابان رازی کوچه مهبد پلاک 10) و از سرگیری  دوباره فعالیت‌های خود از ابتدای سال  40 گروه نمایشی را به بخش خصوصی جهت تمرین و آمادگی برای حضور در هجدهمین  جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی و اجرای عموم در تماشاخانه‌های سطح تهران و سایر جشنواره‌های نمایشی کشور  معرفی کرده است. همچنین ضمن قرارداد همکاری با یخش خصوصی همه گروه‌های نمایشی می‌توانند برای تمرین با معرفی‌نامه از طرف اداره  برنامه های تئاتر به‌صورت رایگان تمرین داشته باشند.

شایان‌ذکر است، با توجه به تغییرات جدید، اداره برنامه‌های تئاتر فعالیت‌های جدیدی از جمله ثبت گروه‌های نمایشی در شهر تهران، نمایشنامه خوانی (ثبت متن، طرح و ایده نمایشنامه، بازار نمایشنامه‌نویسی،..) تشکیل شورای مشورتی تئاتر جوان، نقد حرفه‌ای تئاتر و... را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

"عروسی میرزاآقا هاشم" به کارگردانی رضا عاشوری فرد ژ

"سیاه" به کاگردانی نسیم تاجی

"آرش بلغور وشاه مغموم" به کارگردانی ساسان قجر و نباتی مقدم

"غم نوحه فریدون" به کارگردانی مهدی غلامی

"مضحکه ماردوش" به کارگردانی امین اکبری نسب

"ارباب" به کارگردانی احمد مایل

"باباکرم" به کارگردانی وحید شاهینی

" عجبب السلطنه به کارگردانی  بهنود مهدی پور

 "امیر ارسلان رومی" به کارگردانی علی خونساری

بنفشبه"  به کارگردانی  سجاد یاری

" نوروز" به کارگردانی کیوان نخعی

"بازرس" به کارگردانی شهرام مسعودی

"می تونید ما رو نگاه کنید " به کارگردانی شهاب راحله،

"کارنامه بندار بیدخش" به کارگردانی  مرجان صادقی

" چهار صندوق" به کارگردانی "مهدی سالاری"،"چلچراغ" به کارگردانی "رضا علوی"، "قصه بخت" به کارگردانی "احمد دهقان"،"سیمرغ نازی داشتم" به کارگردانی "حبیبه عبدالهی"،"معرکه در معرکه" به کارگردانی" شقایق فتحی"،"خورشید لاله زار" به کارگردانی "ابوالفضل حاجی علیخانی"،"کارنامه بندار بیدخش" به کارگردانی "محمد مهدی پریزاد"،"رختشورشاه" به کارگردانی "علی یدالهی "،"نازگل" به کارگردانی "میثم یوسفی"،" اقای وزیر یک مرده است" به کارگردانی "صحرا رمضانیان "،"مرگ در طبقه "23 به کارگردانی "نمیا ذاکر"،"کابوسهای مرد مشکوک "به کارگردانی "ملیکا رضی"،"عاشیق"به کارگردانی "امیر علی پریز"، "مصاحبه" به کارگردانی "زهرا پارسایی"، "بلبل سرگشته " به کارگردانی  زهرا پارسایی، " بهار میاد"به کارگردانی" محمد برومند"،"کارناوال" به کارگردانی "میثم مرادی"، "جنگنامه غلامان" به کارگردانی "محسن حسینی "، "کشتی نوح " به کارگردانی "مریم معترف"،"آزمایشگاه متروکه" به کارگردانی" منصور صلواتی"، "چلچراغ"به کارگردانی "رضا عربی"،  "نگاه"به کارگردانی" علیرضا مهران"،"اتش سوزی ها "به کارگردانی" محمد رضا خاکی"، "سیه نامه باستان "به کارگردانی" هادی حوری"،"نامه های شرجی"به کارگردانی "مریم جلیلی"

"خانه گمشده " به کارگردانی کامران پور ناجی 

"اندر حکایت یوسف و زلیخا" به کارگردانی "منیزه داوری

" قورباغه در مطبخ" به کارگردانی شهاب راحله

"اژدی هاک" به کارگردانی سعید زارع منش

" یوسف و زلیخا" به کارگردانی  شیوا رضایی و رضوان کرباسی

"باغ زالزالک" به کارگردانی شیوا رضایی

 هنرمندان می توانند برای مراجعه به ساختمان جدید اداره برنامه های تئاتر به ادرس  خیابان رازی کوچه مهبد پلاک 10 مراجعه فرمایند.




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

تاکید وزیر فرهنگ‌ بر مقاوم‌سازی و بهره‌برداری از ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بهره‌برداری و تجهیز زیرساخت‌های تئاتری کشور از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد.

|

نظرات کاربران