در حال بارگذاری ...

میزبانی فستیوال ادینبرو از «خاموشخانه»

نمایش «خاموشخانه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور در ادامه تور جهانی‌اش، نوزدهم و بیستم مردادماه در هفته افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر ادینبرو به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، جشنواره تئاتر ادینبرو یکی از معتبرترین جشنواره‌های تئاتر دنیاست که گروه‌های کمی فرصت اجرا در این جشنواره را به دست می‌آورند، گروه تئاتر سایه با نمایش «خاموشخانه» تنها گروه ایرانی شرکت‌کننده در این جشنواره است.

نمایش «خاموشخانه» با بازی بنیامین اثباتی و مینا زمان درباره زندگی خواهر و برادری در یک کمپ بی‌نام‌ونشان است و در مدت‌زمان 60 دقیقه با کمترین دیالوگ اجرا می‌شود.

این نمایش که پیش‌ازاین در کشورهای آلمان، استرالیا، فرانسه، اسکاتلند، کانادا، ایسلند، اتریش، روسیه و انگلیس به روی صحنه رفته، امسال نیز تنها نماینده ایران در هفتادو سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر آوینیون بود.

«خاموشخانه» در آبان ماه سال 1397 در سالن سایه تئاتر شهر نیز اجراشده و از دیگر عوامل آن می‌توان به: سارا رسولی مدیر امور بین‌الملل، فهیمه هرمزی دستیار کارگردان، مریم برادران گرافیست و طراح پوستر، شکتی چکراوارتی هماهنگ‌کننده تورهای بین‌المللی، رافائل ولفهارت مدیر تولید و سامان خلیلیان مشاور پروژه اشاره کرد.




نظرات کاربران