در حال بارگذاری ...
با 8 اجرای فوق العاده

«فرشته تاریخ» به «تماشاخانه ملک» رفت

با توجه به استقبال تماشاگران، نمایش «فرشته تاریخ» به نویسندگی و کارگردانی محمد رضایی‌راد برای ۸ اجرای فوق‌العاده از ۲۳ تا ۳۱ مرداد ماه، در «تماشاخانه ملک» روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر اجرای «فرشته تاریخ» تا 17 مرداد ماه در «مجموعه تئاترشهر»  ادامه داشت، اما پس از آن به «تماشاخانه ملک» تغییر مکان داده و از ۲۳ تا ۳۱ مرداد ماه، تنها برای ۸ اجرای دیگر، در این تماشاخانه به روی صحنه خواهد رفت.
نمایش «فرشته تاریخ» تازه‌ترین اثر محمد رضایی‌راد نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته شده تئاتراست که از ابتدای تیرماه با حضور بازیگرانی چون میلاد رحیمی، باران کوثری، رضا بهبودی، میلاد شجره و ... در سالن چهارسوی تئاترشهر روی صحنه رفته است و از نخستین شب اجرا، با استقبال چشمگیر مخاطبان تئاتر و فلسفه مواجه بوده است، اما به دلیل برپایی «جشنواره نمایش های آئینی سنتی»، امکان تمدید این نمایش در تئاتر شهر وجود نداشت و به همین دلیل ادامه اجرای آن به «تماشاخانه ملک» منتقل می شود.
شایان ذکر است که از سه هفته پیش از این، کلیه بلیت‌های اجرای این نمایش در «تئاتر شهر» تا 17 مرداد توسط علاقه‌مندان پیشاپیش ‌خریداری شد و در حال حاضر، پیش‌فروش بلیت اجرای این نمایش در «تماشاخانه ملک»، از طریق سایت «تیکت» در جریان است.

«فرشته تاریخ» یازدهمین نمایش «گروه تئاتر خانه» به سرپرستی محمد رضایی‌راد است که با رویکردی آزاد به روایت آخرین شب از زندگی «والتر بنیامین»، فیلسوف شناخته شده آلمانی می‌پردازد.
والتر بنیامین، از چهره‌های ماندگار تاریخ فلسفه در قرن بیستم است که با وجود عمر کوتاه و مرگ زودهنگامش، تاثیر عمیقی بر بسیاری از روشنفکران، هنرمندان و نظریه‌پردازان پس از خود داشته است.
اندیشه‌های بنیامین سپهر وسیعی از موضوعات گوناگون، از فلسفه «تاریخ» و «زبان» گرفته تا «هنر» و «زیبایی شناسی» را در بر می‌گیرد. در عرصه «تئاتر» نیز، گذشته از اثر مشهور او دربارۀ «خاستگاه نمایش سوگوار آلمانی»، می‌توان به دوستی نزدیک و ارتباط فکری عمیق بنیامین با «برتولت برشت» - شاعر و نمایشنامه‌نویس و نظریه پرداز آلمانی- اشاره داشت که در مقالات گوناگون وی درباره آثار برشت نمود یافته است.
در این نمایش بازیگرانی چون میلاد رحیمی، باران کوثری، رضا بهبودی، میلاد شجره، سینا کرمی، سینا بالاهنگ، رزیتا علیزاده، داوود پژمان‌فر، فرنوش نیک‌اندیش، جاوید قائم‌مقامی، ستاره بذرافشان، سعیده فاضلی و ابوالفضل ابهر به ایفای نقش می‌پردازند و سمانه حسینی (طراح لباس)، شایلان عشایری (طراح صحنه)، کسرا پاشایی (طراح صدا و موسیقی)، علی شیرخدایی (طراح ویدئو)، علیرضا کی‌منش (مشاور حرکت)، لادن مهران‌زاده (طراح عروسک) و رضا خضرایی (طراح نور) به عنوان گروه طراحان این نمایش را همراهی می‌کنند.

نمایش «فرشته تاریخ» از ۲۳ تا ۳۱ مرداد ماه در «تماشاخانه ملک» واقع در خیابان شریعتی، خیابان ملک (نرسیده به خیابان بهارشیراز)،‌ نبش خیابان وزوایی، پلاک ۱۳ به روی صحنه می رود و پیش‌فروش بلیت این نمایش، هم اکنون در سایت tik8 به آدرس www.tik8.com  آغاز شده است.

 




مطالب مرتبط

آمار فروش سه ماهه تماشاخانه ملک منتشر شد

آمار فروش سه ماهه تماشاخانه ملک منتشر شد

دو نمایش «شام خداحافظی» و «ناکجاآباد» که آبان، آذر و دی امسال در تماشاخانه‌ ملک روی صحنه رفتند، در مجموع بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان بلیت فروختند.

|

نظرات کاربران