در حال بارگذاری ...
با حضور مدیران ، هنرمندان و شرکت کنندگان نوزدهمین دوره

اختتامیه رسمی جشنواره آئینی و سنتی آغاز شد

بخش رسمی اختتامیه نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی در تماشاخانه سنگلج دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر درحالی‌که آئین اختتامیه نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی با حضور مردم و هنرمندان در محله سنگلج، خیابان بهشت روبروی تماشاخانه سنگلج از حدود ساعت 19:30 آغازشده بخش دیگری از این مراسم اختتامیه با حضور هنرمندان، گروه‌های نمایشی، مدیران فرهنگی و مدیران شهری هم‌اکنون آغازشده است.
اجرای این مراسم که علاوه بر هنرمندان حاضر در جشنواره هنرمندان فعال این حوزه و برخی از مدیران فرهنگی حضور دارند بر عهده افشین هاشمی است و قرار است در این برنامه از چهار هنرمند نمایش‌های آئینی و سنتی تقدیر شود.
 غلامعلی ایوبی، شبیه خان برجسته کشور که در سال ۱۳۱۹ در روستایی از توابع قزوین دیده به جهان گشوده یکی از چهار پیشکسوتی است که بزرگداشتی به‌پاس سال‌ها فعالیتش در عرصه هنرهای نمایشی آیینی برگزار خواهد شد.
محمدرضا (نادر) شهسواری فرد هم از شیراز دیگر هنرمندی است که مورد تجلیل قرار می‌گیرد. او که متولد سال 1329 است، از ۹ سالگی با بچه خوانی وارد عرصه هنرهای نمایشی شد و یکی از پیشکسوتان نمایش‌های تخت حوضی شناخته می‌شود.
 ابوالفضل کبابیان، شبیه گردان، شبیه‌خوان و نمایشنامه‌نویس متولد قم نیز در این مراسم تقدیر می‌شود. شغل اصلی او منبت‌کاری است اما به دلیل عشق به اهل‌بیت از ۱۷ سالگی وارد تعزیه‌خوانی شده است.
 پرویز سنگ سهیل نیز از هنرمندان شناخته‌شده نمایش‌های آیینی و سنتی است که او هم سابقه بازی در نمایش‌های سنتی تخت حوضی و سیاه‌بازی را دارد و هنر خود را نزد هنرمندانی همچون فریدون کوچکیان فرد، داوود فتحعلی‌بیگی، حسن عظیمی، جعفر راستگو و داوود داداشی آموخته است.
کارگردانی مراسم در بخش داخلی بر عهده اتابک نادری است.
همچنین با توجه به بسته شدن بخشی از خیابان بهشت برای حضور مردم از ساعت 19 تا 22، اقدامات لازم با همراهی و همکاری شهرداری منطقه 12 تهران، پلیس راهور و دیگر دست‌اندرکاران مربوط انجام می‌شود.

نوزدهمین دوره جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی از 19 تا 26 مردادماه در تهران و کاشان برگزارشده است.




نظرات کاربران