دانشکدههای تئاتری نیازمند برنامهریزی جدیدی هستند
"در سالهای اخیر در زمینه کار پژوهشی تئاتر شاهد رشد کمی بودهایم اما متأسفانه آثار موجود از نظر کیفی چندان رشد قابل توجهی نداشتهاند. از این رو باید به فکر برنامهریزی جدیدی برای دانشکدههای تئاتری باشیم. "
سالهاست که دانشکدههای تئاتری کشور ما از لحاظ پذیرش دانشجو برای رشته تئاتر تنها رشد کمی داشتهاند تا رشد کیفی. بنابراین برای رشد کیفی آموزش در این دانشکدهها باید برنامهریزیهای جدیدی صورت گیرد.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، محمدرضا خاکی عضو کمیته داوری دومین سمینار تئاتر دانشگاهی و مدیر گروه نمایش دانشگاه تربیت مدرس، برگزاری این سمینار را گامی جدید در جهت برنامهریزی برای رشد کیفی تئاتر در دانشکدهها دانست و افزود: "هرچند آثار ارسال شده به دبیرخانه دومین سمینار تئاتر دانشگاهی چندان از لحاظ کیفی، انتظار ما را برآورده نکرده بود اما در این میان تعدادی آثار بهتر قرار داشت که ما به این سمینار معرفی کردیم". به گفته این استاد دانشگاه علت این ضعف به بیتوجهی در کارهای پژوهشی کشور بازمیگردد.
خاکی معتقد است برگزاری سمینار تئاتر دانشگاهی ایده بسیار خوبی برای رشد کیفی و علمی تئاتر است البته این جریان باید ادامه یابد.
او در این باره افزود: "در سالهای اخیر در زمینه کار پژوهشی تئاتر شاهد رشد کمی بودهایم اما متأسفانه آثار موجود از نظر کیفی چندان رشد قابل توجهی نداشتهاند. از این رو باید به فکر برنامهریزی جدیدی برای دانشکدههای تئاتری باشیم. "
مدیر گروه نمایش دانشگاه تربیت مدرس در پایان برای ادامه برگزاری سمینارها و نشستهای تخصصی تئاتر دانشگاهی، خاطرنشان کرد: "نباید به این نشستها به عنوان برنامههایی که آغاز میشوند و به پایان میرسند، نگاه کرد بلکه باید همه چیز در یک نشست جمعبندی شده و نشستهایی با حضور نمایندگان رسانههای گروهی، دانشجویان، اساتید، مسئولان تئاتر و دانشگاهها برگزار شود و نتیجه این سمینار را بررسی کنیم تا تغییرات لازم ایجاد شود.
دومین سمینار تئاتر دانشگاهی از 31 فروردین ماه تا 2 اردیبهشت به مدت سه روز در تالار مولوی برگزار میشود.