در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

16 نمایش در شروع شهریور ماه

ایران تئاتر: در ششمین ماه از سال نمایش‌های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در روزهای ابتدایی شهریور ۹۸ میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در ششمین ماه سال 98 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «رگ»، «جتیسمانی» و «تصعید» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در روزهای ابتدایی شهریور ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

6 نمایش در مجموعه تئاتر شهر

نمایش «رگ» به نویسندگی ایوب آقاخانی، فرهاد امینی و ویدا دانشمند(براساس طرحی از ایوب آقاخانی) و کارگردانی ایوب آقاخانی ساعت 19:30 در سالن چهارسو تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش برزو ارجمند، وحید آقاپور، بهناز بستان دوست، الهه شه پرست، محسن بهرامی، عرفان ابراهیمی و هلن بهرامی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: رگ که بجنبد داستان عوض می‌شود؛ همیشه همین است و همین بوده. رگ که بجنبد حتی سه سرباز بی نام هم می‌توانند تاریخ بسازند. رگ که بجنبد لشگر چهل و هشت شوروی، چهل و هشت ساعت درجا می زند در برابر چهار برنو! رگ که بجنبد عشق آغاز می‌شود، وطن معشوق می‌شود، ماشه چکانده می‌شود، ارس می‌خروشد، پرچم افراشته می‌ماند و روز روشن تاریخ آغاز می‌شود. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «شکم» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی ساعت 18 در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش کیوان احمدی، احمد جعفری، مهناز میرزایی، لیلا میناوند و حامد نساج بخارایی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خانواده ای چهار نفره در ناکجاآباد زندگی می‌کنند که همه‌ی اقلام غذایی برای مردم سهمیه بندی شده است. پدر خانواده به دلیل شرایط تصمیم می گیرد غذا را در خانه سهمیه بندی کند که... بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «تصعید» به نویسندگی ناهید وثیقی و مصطفی اوصانلوی و کارگردانی محمد صاحبی ساعت 18 در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش آوا عقدایی، مهگل صابری و مهنوش نراقی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شخصیت نمایش به دنبال یافتن چیزی درون بدن انسان است.در این روند یافتن، مواجه شخص با فضای پیرامون و تغییراتی که به واسطه ی اعمال او شکل میگیرد، فضای کلی داستان را میسازد. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «اسکرین شات» به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان ساعت 20 در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش حمیدرضا معدنکن، محمود حقیری، نداقربانیان، سحرناز عباس زاده، سیدفرزاد تجلی، مسعود بیگلری، ریحانه یزدان یار و مرتضی مرادی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «ستاره‌شناس» به نویسندگی دیدیه ‌ون کولارت و کارگردانی اصغر نوری ساعت 18:30 در سالن سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش احمد ساعتچیان، سهیلا صالحی و غزاله رشیدی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 35 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «لانچر5» به نویسندگی و کارگردانی مسعود صرامی، پویا سعیدی ساعت 20:30 در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی، فرشید روشنی، حامد محمودی، عماد درویشی، مجتبی یوسفی، پوریا عربگری، عرفان امین و هادی شیخ‌الاسلامی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ندر پادگانی نظامی سه تیراندازی به فاصله ی زمانی یک ماه منجر به مرگ سه سرباز شده است. به دلیل اهمیت موضوع سروان شایگان افسر دایره ی بازرسی از طرف ستاد کل مامور حل و فصل پرونده می شود. بهای بلیط این نمایش 115 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

گرگ‌ها در حافظ

نمایش «گرگ‌ها» به نویسندگی سارا دلپ و کارگردانی دانیال خجسته ساعت 18 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش سمانه نوراللهی، نیوشا نادری، ندا جبرئیلی، تینا پیرویسیان، مائده ایرجی راد، کاملیا حق‌وردیان، پگاه ابراهیمی، گل‌آرا مقدسی و کیمیا شهریه بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: تیم دختران دبیرستانی فوتبال سالنی گرگ ها، خود را برای بازی های انتخابی دانشگاه به امید بورسیه شدن آماده می کنند تا اینکه غریبه ای از راه می رسد و گرگ ها فصل را در شرایط پیچیده ای به پایان می برند. این نمایش به دو زبان فارسی و انگلیسی به روی صحنه می رود؛ روزهای یکشنبه و دوشنبه اجرا به زبان انگلیسی و در دیگر روزها فارسی است. بهای بلیط این نمایش 100 دقیقه‌ای 50 هزار تومان می‌باشد.

 

ایرانشهر میزبان 3 نمایش

نمایش «اژدهای طلایی» نوشته رولَند شیمِلْفِنیگ و کارگردانی علی پروشانی ساعت 19 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش حسین امیدی، مرضیه بدرقه، صبا پویشمن، ابراهیم عزیزی و محسن نوری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اژدهای طلایی مجموعه داستانهای به هم گره خورده ای است که حول رستورانی چینی، ویتنامی و تایلندی به همین نام اتفاق می‌افتد. دقیقا در آشپزخانه این رستوران، میان گرمای گاز ها و دیگه است که دندان جوان مهاجری را که هیچ اوراق هویتی ندارد مجبور می‌شوند  بکشند. از قضا دندان در کاسه سوپ یک مشتری دائم و همسایه فرو می‌افتد.  ناگهان کسی داستان جیرجیرک را تعریف میکند که به واسطه آمدن سرما قربانی منفعت طلبی مورچه ای میشود یا داستان مردی با لباس راه راه دو مهماندار . پدربزرگ و دختر و پسر جوان. تا درنهایت داستانها با هم ارتباط برقرار میکنند تا پرده ای از حقایق جهان اجتماعی مدرن بردارند. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30، 40 و 45 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «مرغ دریایی من» به نویسندگی و کارگردانی کیومرث مرادی و بر اساس نمایشنامه مرغ دریایی آنتوان چخوف ساعت 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش شبنم مقدمی، امیرحسین فتحی، زهرا بهروزمنش، رضا داودوندی، پانته آ قدیریان، وحید رزاقی، آرمیتا فروزنده، محمد مسگری، محیا صدرزاده، محمد حبیبی و بهزاد خلج ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 100 دقیقه‌ای 40 و 50 هزار تومان است.

 

نمایش «پستچی، پابلو نرودا» نوشته انتونیا اسکارمتا و کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی ساعت 21 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش رویا تیموریان، امیرکاوه آهنین‌جان، اشکان خطیبی و دنیا مدنی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش پستچی پابلونرودا بیانگر زندگی مردم شیلی و نحوه ارتباط تنگاتنگ انها با پابلونرودا و اشعار اوست. ما شاهد تاثیر عمیق اوبر زندگی مردم هستیم. او اموزگار عشق است، ماریوی پستچی در ارتباط با شاعربزرگ به رمز و راز عشق پی میبرد. عشقی که نه تنها ماریو بلکه مردمان سراسر جهان رابه مرز جنون میکشد. متنی درباره دوستی و عشق، درباره ی شعر و لذت! ازادی و سیاست. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 35، 50 و 60 هزار تومان تعیین شده است.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «جتیسمانی» به نویسندگی سیاوش پاکراه و کارگردانی امیرحسین دوانی ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش امیرشمس و شاهو رستمی بازی می‌کنند. زمان ساعت تنها فریبی است که مغز برای درک و ساده سازی واقعیت پیرامون به شکلی خطی متشکل از گذشته،حال و آینده گرد می آورد تا از طریق این جدا سازی الگویی منسجم و خطی را پدید آورد. آنچه در جریان سیال ذهن به عنوان زمان نامیده می شود حجمی است پویا از محلولی متشکل از گذشته و حال و گاهی آینده که قابل جدا سازی از یکدیگر نمی باشند، زمان ذهن بسیار گسترده تر از زمان مغز است،آنچه برای دنیای بیرون از ما چند ثانیه به طول می انجامد نتیجه هزاران تداعی ذهن در غالب زمانی عمقی و حرکتی درونی است. مکبث تنها خرد زمانی را پشت درب اتاق دانکن منتظر می ماند شاید خود او نیز نمی داند زمان ذهن و هزاران تداعی و تجلی چگونه ردپای خود را بر او می نهد. جتسیمانی یا باغ خیانت مکانیست در اورشلیم که عیسی و حواریونش پس از شام آخر و پیش از خیانت یهودا آخرین خواب را زیر درختان زیتون تجربه کردند. در خلاصه نمایش آمده: لحظه ای که مکبث پشت در اتاق دانکن به ترغیب لیدی مکبث قصد کشتن دانکن را دارد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش«کات داگ» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی فراهانی ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش شایلین اسدالهی، بهراد سلاح ورزی، مهان عرافی، پویا عربگری، محسن قزل سفلو و کیمیا کاوند ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: گروهی در حال ساخت فیلمی هستند که داستان متفاوتی با بیرون فیلم (نمایش) دارد.رفته رفته فضای فیلم بر فضای نمایش تاثیر می گذارد و آنرا دستخوش تغییرات عجیبی می کند. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

تالار مولوی و دو نمایش

نمایش «دریم‌لند» به نویسندگی صبا نجاتی و کارگردانی مرتضا جلیل‌دوست ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح و صبا نجاتی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش که تندیس بهترین اجرا، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین تیزر، تقدیر متن، تقدیر طراحی لباس، کاندید بازیگری زن و بهترین نمایش برگزیده برای اجرای عمومی از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی است؛ آمده: چاپلین از خواب بیدار می شود و متوجه می شود در زندان است. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «مایکلفسکی» به نویسندگی و کارگردانی حسین ناظمیان‌پور ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش علیرضا مؤیدی، فرشید ناصری، طیبه پاکدل، شایان افشردی، مریم روشنی، حسین ناظمیان پور، علیرضا ساوه درودی و علیرضا زنده دل ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده: هر چیزی یه تاوانی داره. به همین سادگی قراره نیست و نابود بشیم. اعتراض کن، ولی باهاش کنار بیا چون راه دیگه ای وجود نداره. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

یک نمایش در حوزه هنری

نمایش «برادرها می‌میرند» به نویسندگی رسول بانگین و کارگردانی کامبیز نیک‌آمیز ساعت 18:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش  علیرضا حنیفی، مریم قریشی، محمد قائم مقامی، مرجان امینی راد، علیرضا آهنگران و شیما اله بیگی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: زندگینامه یک اسیر جنگی که همه فکر میکنند شهید شده و بعد از چند سال آزاد میشه و برمیگرده میبینه همسرش با برادرش ازدواج کرده و این موضوع کل خانواده رو به چالش هایی میکشه. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

شبی در محراب

نمایش «شبی در طهران» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی مهشید حسینیان ساعت 19:30 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش امیر اسدی، مهشید حسینیان، نیما اعتصام، محمدرضا حسن زاده، محمودرضا معینی، محمد حسن حسینیان، مبینا احرار، فراز نسیبی، فاطمه توکلی، آرش چگینی، زهرا احمدی، کیمیا شمس الدین و رضا خسروفر بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شبی سرنوشت ساز در سال ۱۳۲۰ که دراکولا و سیندرلا وارد میشوند. بهای بلیط این نمایش 120 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.




نظرات کاربران