در حال بارگذاری ...
در نخستین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

اجرای 15 اثر نمایشی به همراه کارناوال بزرگ افتتاحیه

چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با برگزاری کارناوال بزرگ افتتاحیه و اجرای ۱۵ اثر نمایشی در بخش‌های مختلف بطور رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر؛ در نخستین روز آغاز اجراهای چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، علاوه بر برگزاری کارناوال افتتاحیه که در ساعت 18:30  بین میدان سرباز و پارک شانو شهرستان مریوان برپا می شود، در بخش اجرا آثار نمایشی در این روز 5 اثر در بخش بین الملل، 4 اثر در بخش مسابقه، 2 اثر در بخش آئینی سنتی، 2 اثر در بخش دیگرگونه های اجرایی، 2 اثر در بخش برگزیده جشنواره ها و 1 اثر در بخش کودک، در مناطق مختلف این شهرستان اجرا می شود.

بر این اساس، در نخستین روز برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان نمایش های «بازی و کودک» کاری از مریم مهدی پور از آستانه اشرفیه در ساعت ۱۱،  نمایش « بی پیش بی اجاره» کاری از میثم سرآبادانی از تفرش در ساعت ۱۱:۴۵، نمایش «لاره فرهاد» کاری از سروش پیامبری از کرمانشاه در ساعت ۱۲:۳۰ و نمایش «بریدگی» کاری از نیما ایمان زاده از سنندج در ساعت ۱۷، در محوطه پارک ملت شهرستان مریوان برای علاقه مندان اجرا می شود.

نمایش « باسنک» کاری از مرضیه آزادی خالص از هرمزگان در ساعت 11، نمایش «رژه نمایش» کاری از الکساندر لیاخوف از اکراین ساعت 17، نمایش «بل ۲۱۴» کاری از مصطفی کولیوندی از ایلام  ساعت ۲۰ ، نمایش «درها»  کاری از یوژنی شکاووف از روسیه در ساعت 21 و نمایش «خون عروسک» کاری از یاسر میر حمیدی از رشت ساعت 21:45 در پارک شانو شهرستان مریوان اجرا خواهد شد.

در این روز دو نمایش «هادی و هدی» کاری از الهه پورجمشید از تهران در ساعت ۲۱ و نمایش «کارت ژمیر9» کار از مختار محمدی و آرزو اکرم احمد تویلد مشترک ایران و عراق ساعت 21:45 در کنار دریاچه زریبار و همچنین نمایش «میرنوروزی» کاری است نامق خدایار از مریوان در ساعت ۱۱ در منطقه سروآباد و نمایش «هادی و هدی» کاری از الهه پورجمشید از تهران نیز ساعت ۱۱:۴۵ در میدان امام حسین شهرستان مریوان اجرا می شود.

نمایش «رویا» تولید کاری از نژاد نجم مجید تولید مشترک سه کشور عمان عراق و اقلیم کردستان نیز ساعت 17 در منطقه به رده ره شه برای علاقه مندان به نمایش های خیابانی اجرا خواهد شد.

گفتنی است، در کارناوال بزرگ افتتاحیه این جشنواره قرار است، گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره با لباس‌های اجرا، عروسک‌های غول‌پیکر، عروسک‌های بومی با لباس کردی، لری، آذری و جنوبی و حاج فیروزها در مسیر مشخص شده حرکت کنند. اجرای «هه لپه رکی» توسط گروهی از هنرمندان اهل مریوان، اجرای برنامه‌های نمایشی توسط گروه آیینی گیلان و اجرای رقص آیینی جنوبی توسط هنرمندانی از زاهدان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این کارناوال است. همچنین به گفته مسئولان اجرایی این کارناوال شادپیمایی با برش کیک تولد چهاردهمین دوره این رویداد و اجرای نمایش «بل 214» (برگزیده جشنواره شرهانی با موضوع دفاع مقدس) به پایان می رسد.

لازم به یادآوری است، تماشای آثار نمایشی در این جشنواره برای عموم آزاد است و تنها برای تماشای آثار حاضر در بخش کودک، به دلیل محدودیت فضا مخاطبان می‌بایست از قبل با دبیرخانه هماهنگی‌های لازم را انجام بدهند.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران