در حال بارگذاری ...

ریچارد دوم روی صحنه می‌رود

نمایش”ریچارد دوم” از آثار ویلیام شکسپیر به کارگردانی تاجبخش فنائیان از نیمه خرداد در تالار وحدت تهران به روی صحنه می‌رود.فنائیان که تاکنون نمایش‌های”شاه لیر”، ”تاجر ونیزی” و”مکبرد(پارودی مکبث) را از آثار شکسپیر روی صحنه برده است، برای چهارمین بار متنی از آثار شکسپیر را اجرا می‌کند. به گفتة وی در این نمایش به دلیل نگرش عرفانی شکسپیر، جنبه‌های عارفانه بر جنبه‌های تاریخی و سیاسی غالب است و همچنین سعی شده با حفظ ویژگی‌های کلاسیک اثر، از المان‌های مدرن در طراحی و صحنه‌پردازی و میزانسن‌های نمایش استفاده شود.

نمایش”ریچارد دوم” از آثار ویلیام شکسپیر به کارگردانی تاجبخش فنائیان از نیمه خرداد در تالار وحدت تهران به روی صحنه می‌رود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، خسرو خورشیدی، طراح صحنه و لباس و همچنین کاظم بلوچی، شهین علیزاده، آتش تقی‌پور، علی‌ تقی‌زاده، آذر خوارزمی و.... از بازیگران اصلی این نمایش سه ساعته هستند.
فنائیان که تاکنون نمایش‌های”شاه لیر”، ”تاجر ونیزی” و”مکبرد(پارودی مکبث) را از آثار شکسپیر روی صحنه برده است، برای چهارمین بار متنی از آثار شکسپیر را اجرا می‌کند. به گفتة وی در این نمایش به دلیل نگرش عرفانی شکسپیر، جنبه‌های عارفانه بر جنبه‌های تاریخی و سیاسی غالب است و همچنین سعی شده با حفظ ویژگی‌های کلاسیک اثر، از المان‌های مدرن در طراحی و صحنه‌پردازی و میزانسن‌های نمایش استفاده شود.
گفتنی است تمرین نمایش”ریچارد دوم” از حدود شش ماه قبل آغاز شده است. این نمایش به مقطعی از زندگی ریچارد دوم، پادشاه انگلستان می‌پردازد که در پی اختلافات خانوادگی در دستگاه حکومتی توسط فرزند یکی از بزرگان دربار(بالین بروک) خلع می‌شود. این اثر سال 1380 در جشنواره تئاتر فجر توسط گروه تئاتر برلین آنسامبل از کشور آلمان اجرا شد.
گفتنی است تاجبخش فنائیان همچنین مشغول ضبط تلویزیونی تله‌تئاتر”جاده‌ای به سوی کعبه” اثر آئول فوگارد به تهیه‌کنندگی احمد آسوده و با بازی ثریا قاسمی، هرمز هدایت و شهره سلطانی است که به زودی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.