در حال بارگذاری ...
استاندار کردستان به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پیام داد

ویترینی زیبا از تئاتر خیابانی کشور در این شهر سایه گسترانیده

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به این جشنواره پیام داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در متن پیام  بهمن مرادنیا به این جشنواره آمده است:
باری دیگر کردستان،این سرزمین هنر و فرهنگ و مریوان ،نگین درخشان تئاتر خیابانی کشور، در ایام معرفی دستاوردهای دولت خدمتگزار شاهد میزبانی از هنرمندان نیک اندیش تئاتر داخل و خارج از کشور در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی است.
درخت تناوری که به همت مردم شریف مریوان بالاخص هنرمندان سختکوش تئاتر مریوان به عنوان ویترینی زیبا از تئاتر خیابانی کشور در این شهر مرزی سایه گسترانیده است.
ذهن بشر، سرچشمه و رستنگاه پرسش‌های کاوشگرانه، برای دستیابی به مفاهیم متعالی است. بنابراین هنر تئاتر می‌تواند؛ وظیفه‌ای سترگ و ارزشمند بر عهده بگیرد و به منزله یک مدرسه وسیع اندیشه عمل کند. فراگیری، گستردگی و کیفیت محسوس و دیداری این هنر، مثال زدنی است. آنچنانکه تئاتر در کوی و برزن و خیابان نیز، دست از رسالت خود برنداشته و همچنان به مخاطبش سلامی گرم می‌دهد.
چنین شاخصه‌هایی به تئاتر، جایگاهی رفیع، متمایز، شاخص و شایسته بخشیده است. جایگاهی که ناشی از رویکردهای تعلیمی، تربیتی، آموزشی و پرورشی این هنر اجرایی است و همزمان آن را در مسیر تعلیم و پرورش نسل‌های مختلف، قرار داده است. پرورش جوانانی که دیروز و امروز آستین همت بالا زده‌اند و برای سربلندی، عمران، آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور عزیز اسلامی مان، کمر به خدمت به مردم بسته‌اند.
و حالا در این برهه از زمان، تئاتر کردستان و کل این استان سرسبز به خاستگاهی مریوان سرفراز، افتخار میزبانی جوانان و پیشکسوتان هنر تئاتر ایران و جهان را دارد. دورۀ دیگری از جشنواره خیابانی مریوان را شاهد هستیم و کردستان مهمان نواز با تمام ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی‌اش، نهایت تلاش خود را دارد؛ تا میزبانی شایسته برای هنرمندان و آثار هنری سراسر کشور و سطح بین‌المللی باشد.
از اینکه با درایت بجا و شایسته در راستای هدایت سرفصل معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و هم فرمانداری شهرستان مریوان توانسته‌اند استفاده بهینه ای از منابع استانی را برای این رویداد کلان هنری فراهم سازند،باید قدردانی نمود،چرا که با رعایت اصل مدیریت بهینه در هزینه کرد چنین جشنواره‌هایی می‌توان عزم والای دولت در نهادینه شدن کاربردی شدن هنر در عرصه توسعه را شاهد بود و رونق بازار کسب و کار در مریوان با حضور گردشگران داخلی و خارجی بهترین رهاورد این جشنواره کارآمد است.
امیدوارم با تلاش و همت مضاعف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نگاه فاخری که وزیر فرهیخته این وزارتخانه به تمرکز زدایی و نمایش اقتدار فرهنگ به وسعت ایران زمین دارد، شاهد تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور و شهر خلاق تئاتر باشیم.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»

صادق حسین‌زاده، کارگردان نمایش خیابانی «روز تولد من»، این اثر را در ژانر اجتماعی و روایتی از پیامدهای فردی و اجتماعی معلولان دانست.

|

نظرات کاربران