سمینارهای تئاتری در حد یک آمار باقی میمانند
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر کتایون فیض مرندی کارگردان و مدرس تئاتر با بیان این مطلب به روابط عمومی خانه تئاتر دانشگاهی گفت: "متأسفانه بسیاری از سمینارهای تئاتری که در طول سال برگزار میشوند تنها در حد یک آمار کاری باقی میمانند. "
تئاتر دانشگاهی نیازمند تحقیق، پژوهش و آسیبشناسی است و برگزاری سمینار تئاتر دانشگاهی گام مثبتی در جهت رشد پژوهشی است اما به شرط آن که نتایج آن در حد ارائه آمار باقی نماند.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر کتایون فیض مرندی کارگردان و مدرس تئاتر با بیان این مطلب به روابط عمومی خانه تئاتر دانشگاهی گفت: "متأسفانه بسیاری از سمینارهای تئاتری که در طول سال برگزار میشوند تنها در حد یک آمار کاری باقی میمانند. "
به گفته این استاد دانشگاه مهمترین معضل تئاتر دانشگاهی، جذب دانشجو به بدنه تئاتر حرفهای است و دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلات خود با مشکل نبود بازار کار در تئاتر مواجه هستند.
مرندی که معتقد است شیوه تحصیل رشتههای هنر باید در دانشگاهها بازنگری شوند، ادامه داد: "سرفصل کلیه دروس با توجه به عملی یا تئوری بودن نیازمند بازنگری است. این دروس همزمان با انقلاب فرهنگی تعیین شدهاند و طبیعی است که امروز پس از گذشت 30 سال با توجه به پیشرفت دنیای فناوری و هنر نمایش، باید به طور اساسی در آن تغییرات ایجاد شود. "
عضو هیأت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آزمونهای ورودی رشتههای هنر به ویژه نمایش خاطرنشان کرد: "پیش از ورود دانشجو به دانشکده هنر، او هیچ آشنایی با مقوله تئاتر ندارد و تازه در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی است که با این هنر آشنا میشود و همین مشکل اصلی آموزش تئاتر کشور است. در واقع دانشجوی تئاتر باید در مقاطع پایینتر تحصیل خود با هنر نمایش آشنا شود. "
به گفته اوهمین ناآشنایی با تئاتر موجب میشود تا این رشته در دانشگاه نتواند علاقهمندان خود را جذب کند.
مرندی در پایان متذکر شد: "سمینار تئاتر دانشگاهی در نهایت اگر راهگشا باشد و مباحث طرح شده در آن به مرحله اجرا برسد میتواند گام مثبتی در جهت رشد تئاتر کشور باشد."
دومین سمینار تئاتر دانشگاهی که از امروز 31 فروردین در تالار مولوی آغاز شده است تا دوم اردیبهشت ماه در تالار مولوی ادامه دارد.