در حال بارگذاری ...
باهدف راه‌اندازی «موزه مجازی تئاتر شهر» منتشر شد

فراخوان جمع‌آوری اسناد تاریخی مجموعه تئاتر شهر

مجموعه تئاتر شهر باهدف راه‌اندازی موزه مجازی خود از طریق تکمیل مستندات اجراهایی که از آغاز به کار این مجموعه تاکنون روی صحنه رفته‌اند، فراخوانی را منتشر کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش در این فراخوان آمده است:
«قریب به نیم‌قرن از راه‌اندازی مجموعه تئاتر شهر می‌گذرد. پیکره‌ای پویا و خاطره‌انگیز که در پسِ معماری شگفت انگیزش، شاهدِ هنرآفرینی زنان و مردانِ بی‌مثالی بوده است که لحظات ماندگاری در تاریخ تئاتر این سرزمین رقم‌زده‌اند. ازاین‌رو هرگونه اقدام در جهت حفظ و اشاعه دستاوردهای هنرمندان در این مجموعه گامی در مسیر برپاداشتن ِ بنای پرشکوه ِ حافظه تاریخی تئاتر این سرزمین خواهد بود.
واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر باهدف ساماندهی، حفظ و ایجاد امکانی برای دستیابی عموم پژوهشگران، هنرمندان و علاقه‌مندان به میراث ارزشمند این مجموعه، قدم در مسیر راه‌اندازی «موزه مجازی تئاتر شهر» گذاشته است. این واحد می‌کوشد همچون حلقه اتصالی در امتداد تلاش مسئولانه و آینده نگرانه همکاران پیشین این مجموعه و همچنین تمام کسانی است که در طول دهه ها به جمع‌آوری و نگهداری مستندات اجراها و رویدادهای مجموعه تئاتر شهر مبادرت ورزیده اند، قدم برداشته و این مهم را به سرانجام برساند.»
در ادامه این فراخوان آمده است: «بر این اساس از تمامی هنرمندان، مخاطبان و افرادی که مستنداتی از فعالیت های اجرایی و رویدادهای پیرامونی مجموعه تئاتر شهر از آغاز تاسیس آن در دهه 1350 شمسی تا به امروز در قالب های: 1- عکس های صحنه و پشت صحنه اجراها؛ 2- پوستر؛ 3-بروشور، تراکت و دیگر اقلام تبلیغاتی؛ 5-صوت اجراها و موسیقی؛ 6-فیلم؛ 7-دست نوشته و دیگر مستندات دارند دعوت می شود باهدف آرشیو، نگهداری اصولی و نیز نسخه برداری دیجیتال در این فراخوان شرکت کنند.»
زمان بندی فراخوان از 7 شهریور 1398 الی 7 آبان سالجاری می باشد.
حامی معنوی «موزه مجازی تئاتر شهر» شوید
تمامی علاقه‌مندان می توانند مستندات خود را به آدرس خیابان انقلاب، چهار راه ولیعصر (عج)، مجموعه تئاتر شهر، طبقه سوم، واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش به صورت حضوری ارایه و یا از طریق پست ارسال کنند. همچنین برای آن دست از دوستانی که تمایل دارند نسخه الکترونیکی مستندات را در اختیار تئاتر شهر قرار دهند می توانند این اقلام را به آدرس Tehran.citytheater@gmail.com ارسال کنند.
مجموعه تئاتر شهر ضمن تقدیر از کسانی که در این امر فرهنگی و شایسته همکاری خواهند داشت، علاوه بر انعکاس نام و نشان افراد به عنوان حامیان معنوی موزه مجازی تئاتر شهر به اسناد برگزیده در روز افتتاح موزه در آذرماه سالجاری، هدایایی تقدیم خواهد کرد.
در انتهای این فراخوان آمده است: «تمامی علاقه‌مندان می توانند برای طرح هرگونه پرسشی در این زمینه همه روزه بجز شنبه ها از ساعت 17 الی 21 با شماره تلفن 66460595 تماس حاصل کنند.»

 




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

کاظم نظری: تئاتر شهر، مهم‌ترین سالن زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی، هفتم بهمن 1402 هم‌زمان با میزبانی از آثار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر و در همراهی باشکوه هنرمندان و تماشاگران فهیم و ...

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

نظرات کاربران