در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های خصوصی

14 نمایش پیش از شروع ماه محرم

ایران تئاتر: در هفته پیش رو سالن های خصوصی با ۱۴ اجرا از تئاتر دوستان میزبانی می کنند. می خواهیم نمایش هایی که در اواسط شهریور ماه میهمان این سالن ها هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو سالن‌های خصوصی میزبان نمایش‌هایی جدید در اواسط سومین ماه از دومین فصل سال 98 هستند. عمارت نوفل لوشاتو با 2 سالن از 3 نمایش میزبانی می‌کند و خانه نمایش مهرگان در دو سالن پذیرای 2 اجرا است. در متن پیش‌رو نمایش‌هایی را که در نیمه اول شهریور ماه میهمان سالن‌های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

یک نمایش در شهرزاد

نمایش «گریزلی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی زندیه ساعت 19:15 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش  مهدی حسینی نیا ایفای نقش می‌کند. در خلاصه نمایش آمده:  من نمی خوام فراموش بشم، همه ی پل های پشت سرمو خراب کردم تا اینجا باشم. نمی خوام یه کاری بکنم و از یاد همه برم. شاید این آخرین تلاش من باشه.  بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 25000  و 30000 تومان است.

 

عمارت نوفل لوشاتو؛ 3 نمایش

نمایش «من تاجی‌ام» به نویسندگی و کارگردانی محمد زعفرانی ساعت 20 در سالن 2 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش راضیه بهرامی، ‏مهسا دامرودی، ‏ستاره الله دادی و ‏عاطفه ظفری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نسبم از رگ و ریشه قاجار است، پدر خدا بیامرزم حسن خان، خزانه دار شاه شهید بود. صاحب منسبی‌اش از ایستایی تاج کیانی بر کله سلطان بود و این عین بدبختی است که حیات آدمی بسته به آن تخم و ترکه شوم باشدکه در گودی خالی از چشم مردم تخت شاهی گذاردند. حال سال ها گذشته و من در آفتاب تند تابستان روبه هِرِّه، روی صندوقچه پوسیده نشسته‌ام و ببری را نوازش می کنم. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «نیمه شب به وقت محلی» به نویسندگی و کارگردانی ارمغان سلطانی ساعت 18:30 در سالن 2 عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. در این نمایش مبین سپاس زاده بازی می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: اقتباسی از داستان کوتاه تیم برتون بابانوئل برای جیمز کوچولو یه خرس عروسکی کادو آورد، بابانوئل از کجا میدونست دوماه قبل از اون کریسمس به جیمز یه خرس گریزلی حمله کرده و چشمش رو از کاسه درآورده. بهای بلیط این نمایش 40 دقیقه‌ای 25000 تومان است.

 

نمایش «پیتزا جهان» به نویسندگی شهروز فرمانبرداری و کارگردانی فرید فرمانبرداری ساعت 21:30 در سالن 2 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش میلاد بانگی، پریا طاهری، وحید ورسه، الهه اصغری، حسام‌الدین آریان‌فر و فرید فرمانبرداری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:  من فقط می‌خواستم بِهِت بفهمونم که چه‌قدر از کارت عصبانی‌ام... تو ما رو دیوونه کرده بودی. من شبا کابوس می‌دیدم. تو خواب می‌افتادم به پات التماس می‌کردم که فقط یه کلمه اسممو صدا کنی. ولی تو با صورتِ مثلِ سنگ فقط نگام می‌کردی. اون‌وقت من انقدر ضجّه می‌زدم تا از خواب می‌پریدم. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 35000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

 مهرگان؛ میزبان نمایشی جدید

نمایش«کله‌پوک‌ها» به نویسندگی نیل سایمون و کارگردانی سید محمد موسوی ساعت 19:30 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش مرصاد عدالتخواه، معین گرجی، سید محمد موسوی، ارسلان کریم زاده، مرجان شاکری، عرفان حیدری، دریا بنیادی، هدی قنواتی، دانیال گندمکار و حمید دلسوزی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30000 تومان است.

 

نمایش«آناستازیا» به نویسندگی فردریش دورنمات و کارگردانی گروه دومان ساعت 17 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش رها ربانی، امین ظریف نگر، بهروز حسین پور، حمیدرضا فارسی، علی عزیزیان، حمیدرضا کتول، محدثه مقصودی و هومن مهدیان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دادستان قاتل ٣۵٠ نفر به ملاقات آناستازیا که به تازگی همسرش فوت کرده می رود و با تهدید از او درخواست ازدواج می‌کند. بعد از ۵ سال درست در زمانی که آناستازیا برای فرار از چنگ دادستان به کمک وزیر دادگستری و فردریک سن کلود دوست قدیمی دادستان می‌سی‌سی‌پی بر علیه او همدست شده است. عشق دیرینه آناستازیا که توسط دادستان تهدید و به مناطق حاره ای تبعید شده بود برای دیدن او باز می گردد. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30000 تومان می‌باشد.

 

یک نمایش در تماشاخانه دیوار چهارم 

نمایش « شب‌بخیر مادر» به نویسندگی مارشا نورمن و کارگردانی فرید سلیمانی ساعت 18:15 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود. در این نمایش  مریم بوبانی و معصومه رحمانی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: کشمکش عاطفی میان مادر و دخترش منجر به اتفاقی تکان دهنده میشود. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25000 و 35000 تومان می‌باشد.

 

تماشاخانه مشایخی و دو نمایش

نمایش «خنده مدوسا» به نویسندگی  و کارگردانی  فاطمه نصرتی ساعت 19:30 در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه می‌رود. در این نمایش مسعود منقچی، ساناز تفکری، بهار داورزنی، محمد طاهری، فریبا بکلو، میترا یعقوبی، پانیذ ملکی، ساناز فروتن و فاطمه نصرتی ایفای نقش می‌کنند. این نمایش بر اساس نمایشنامه یرما اثر فدریکو گارسیا لورکا است. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30000 تومان است.

 

نمایش «مصاحبه» به نویسندگی محمد رحمانیان و کارگردانی زهرا پارسایی  ساعت 21 در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می‌شود. در این نمایش امیرحسین جعفری، رزگار فیض الهی و مریم محمدوند بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دو بیمار الجزایری که در جنگ الجزایر با فرانسه دچار اختلالات روانی و افسردگی شده‌اند، با روانپزشک به مصاحبه می‌پردازند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 30000 تومان می‌باشد.

 

تماشاخانه سپند؛ میزبان 3 نمایش

نمایش «بیماری خانواده میم» به نویسندگی فائوستو پاراویدینو و کارگردانی الهام شکیب ساعت 19:15 در  سالن 2 تماشاخانه سپند اجرا می‌شود. در این نمایش حامد احمدجو، امیر سفیری، ناز شادمان، مهدی صدر، آرزو عالی و پیمان مقدمی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: بیماری خانواده میم قصه نمادین خانواده ای است از جامعه ای در اوج از هم گسیختگی که هر چه تلاش برای به هم نزدیک شدن دارند بیشتر از هم دور می شوند. در آخر مرگ تراژیک عضوی از خانواده هرکدام را به گوشه ای از جهانی ناشناخته پرتاب می کند برای فرار از تنهایی خودخواسته. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 40000 تومان می‌باشد.

 

نمایش «برداشتن» به طراحی و کارگردانی شهاب آگاهی و راهله تعبدی و نویسنده و اجراگری راهله تعبدی و آبان جهان دارپور ساعت 22:30 در سالن شماره 2 تماشاخانه سپند اجرا می‌شود. این نمایش در ژانر رقص معاصر که گونه ای از رویکرد فیزیکال بوده که توجه خود را به فعالیت - حرکتهای روزمره معطوف می نماید و جریان روز پرداختن به حرکت میباشد. در خلاصه نمایش آمده: در فرهنگ دهخدا فعل برداشتن به معنی بلند کردن، رفع کردن یا تحمل کردن است. این نمایش از مجموعه تصاویری تشکیل می شود که برداشته نشده اند. لحظه هایی که برداشته نشده اند و بودن را تحت تاثیر و فشار قرار داده اند. در این نمایش فعل برداشتن به گونه ای صرف می شود که سکون تحمل ناپذیر هستی، تحمل پذیر شود. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 40000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «علیه من شهادت نده 90» به نویسندگی آرمان طیران و کارگردانی حسین حیدری پور ساعت 21 در  سالن 2 تماشاخانه سپند اجرا می‌شود. در این نمایش آتش تقی پور، دلارا نوشین، سجاد دیر مینا، سهیل غلامرضا پور، یزدان دارابی، هیلا رضائیان، الهه پرسون و بابک انصاری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: تا وقتی که نود بود،فوتبال نود دقیقه نبود. حالا... بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 40000 تومان می‌باشد.

 

ترانزیت یک طرفه در دا

نمایش «ترانزیت یک طرفه» به نویسندگی و کارگردانی مهتاب امیرکافی ساعت 20 در خانه نمایش دا به صحنه می‌رود. در این نمایش شهرام کاشی، مهتاب امیرکافی و حامد عباسپور ایفای نقش می‌کنند.در خلاصه نمایش آمده: دختری ۱۶ ساله که با عمه‌ی پدرش زندگی می کند و مردی ۴۲ ساله که تنها زندگی می‌کند در یک ساختمان در همسایگی هم سکونت دارند اما همدیگر را نمی‌شناسند و هیچ ارتباطی با هم ندارند ولی کارهایشان به صورت ناخودآگاه و غیرعمدی بر زندگی هم اثر می‌گذارد و به آن جهت می‌دهد. داستان این دو موازی پیش می‌رود تا اینکه براثر تاثیرات ناخواسته‌ای که بر زندگی هم می‌گذارند در یک جا به هم می‌رسد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25000 تومان می‌باشد.

 

اسب در عمارت روبه‌رو

نمایش «اسب» به نویسندگی ساموئل بکت و کارگردانی یوسف حاجی لویی ساعت 20:30 در عمارت روبه‌رو اجرا می‌شود. در این نمایش مرضیه شاطرطوسی، امیر ریاضی و یوسف حاجی لویی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دختری بسیار عجیب که دیگر به سختی شبیه یک دختر بود، وحشت انگیز. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 20000 تومان تعییت شده است.

 




نظرات کاربران