در حال بارگذاری ...
سیدمحمد طاهریان قهفرخی در گفت‌وگو با ایران تئاتر خبر داد:

برپایی کاروان نمادین دشت کربلا با بیش از 800 بازیگر و هنرور

همزمان با دومین روز ماه محرم کاروان نمادین دشت کربلا با حضور بیش از ۸۰۰ بازیگر  و هنرور از روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه جاری، ساعت ۱۶ در فرخ‌شهر چهارمحال وبختیاری به راه خواهد افتاد.

به گزارش ایران تئاتر از چهار محال و بختیاری سیدمحمد طاهریان قهفرخی سرپرست این کاروان درباره این رویداد نمایشی گفت: ورود نمادین کاروان امام حسین(ع) به کربلا عصر دو شنبه همزمان با روز دوم محرم در فرخ شهر استان چهارمحال‌و بختیاری بازسازی می‌شود.

طاهریان افزود: در این کاروان، تعزیه خوانان و شبیه خوانان به بازسازی ورود کاروان حسینی و یزیدیان به سرزمین دشت نینوا اقدام می‌کند و در خیابان‌های اصلی فرخ‌شهر به حرکت درمی‌آیند.

او با بیان اینکه در این کاروان نمادین هنرمندان تعزیه‌خوان و شبیه‌خوان استان چهارمحال‌و بختیاری و هنرمندان استان‌های همجوار هنرنمایی می‌کنند، اضافه کرد: این کاروان براساس روایت‌ها و نقل قول‌های تاریخی درباره دشت کربلا بازسازی شده است.

گفتنی است، این کاروان 14 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و هر ساله بیش از 800 بازیگر  و هنرور به عشق سرور و سالار شهیدان در آن ایفای نقش می‌کنند.

فرخ‌شهر در ۱۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و آیین‌های ماه محرم سالیان سال است که با شکوه خاصی در این شهر برگزار می‌شود.




نظرات کاربران