در حال بارگذاری ...
همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان استانی

تماشاخانه پروفسور کامیابی مسک در بیرجند افتتاح شد

تماشاخانه تازه تاسیس پروفسور احمد کامیابی مسک با ظرفیت ۷۰ تا ۹۰ تماشاگر همزمان با هفته دولت در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش ایران تئاتر از خراسان جنوبی؛ تماشاخانه پروفسور احمد کامیابی مسک روز 7 شهریورماه همزمان با هفته دولت با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرماندار بیرجند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان افتتاح شد.

ناصر نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: شاخصه‌های ارتقای فرهنگی در شرایط کنونی نیاز مبرمی به گسترش فضاهای فرهنگی و هنری دارد.

او با بیان اینکه زیرساخت هنری یکی از ضروریات رشد و توسعه است، افزود: متاسفانه در رفع نیاز جامعه به فضاهای شهری توجه نشده و همچنین روند عادلانه ای طی نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: فضاهای فرهنگی استان متناسب با سایر فضاها رشد نکرده و در شهرستان بیرجند و استان خراسان جنوبی از میانگین فضاهای فرهنگی کشور پایین‌تر هستیم.

او با تاکید بر فاصله زیاد فضاهای فرهنگی استان با فضاهای فرهنگی در سطح کشور، اضافه کرد: این مسئله وظیفه مهمی برعهده دولتمردان می‌گذارد که تلاش بیشتری برای جبران عقب ماندگی ها در این حوزه داشته باشند.

نبی‌زاده با بیان اینکه تماشاخانه پروفسور احمد کامیابی مسک 120 مترمربع زیربنا دارد، درباره این تماشاخانه توضیح داد: برای تجهیز و احداث این تماشاخانه 230 میلیون تومان اعتبار هزینه شده که  ۱۰۰ میلیون تومان از طریق استان و ۱۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درنظرگرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ویژگی‌های این پلاتو، افزود: چند وجه بودن آن باعث می‌شود هنرمندان تئاتر بتوانند خلاقیت بیشتری برای اجراهای صحنه‌ای داشته باشند.

او با اشاره به اینکه این تماشاخانه 75 نفر ظرفیت دارد که تا 90 نفر قابل افزایش است، ادامه داد: امسال در شورای برنامه‌ریزی شهرستان بیرجند اعتبار مناسبی برای تجهیز خانه فرهنگ بیرجند اختصاص یافته است.

نبی‌زاده همچنین بیان کرد: 800 میلیون تومان اعتبار ملی هم برای خانه فرهنگ بیرجند پایدار شده که امیدواریم تا پایان امسال بتوانم خانه فرهنگ را راه‌اندازی و در اختیار هنرمندان قرار دهیم.

در ادامه این مراسم علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در سخنانی گفت: جای تئاتر در بیرجند خالی است و امیدواریم در آینده تئاتر این شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد.

او افزود: باید تلاش کنیم آینده خوبی برای تئاتر داشته باشیم زیرا تئاتر از هنرهای پایه و هنر درخشانی است و به عنوان یک هنر پایه‌ای مطرح است.

ناصری تصریح کرد: سال‌هاست در حوزه هنرهای نمایشی در بیرجند کاری انجام نشده است و هنرمندان با حداقل امکانات در این حوزه فعالیت می کنند که امیدواریم سالن‌های جدید و بزرگتری در این حوزه داشته باشیم.

فرماندار بیرجند گفت: استادان بزرگی در حوزه تئاتر در بیرجند هستند که باید از ظرفیت این بزرگان برای توسعه تئاتر به درستی استفاده شود.

علی اصغر موسوی کیا مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در پایان این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه هنر، در سخنانی اظهار کرد: ابزار هنر بهترین راه انتقال مفاهیم ارزشی، انقلابی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف است لذا باید زیرساخت ها و امکانات برای توسعه هنر فراهم شود.




نظرات کاربران