در حال بارگذاری ...
در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گلستان اتفاق افتاد

احداث 4 پلاتو تمرینی- اجرایی در استان

احداث ۴ پلاتو تمرینی- اجرایی در ۴ شهرستان استان گلستان رهاوردهای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرداد ماه سال جاری به این استان است.

به گزارش ایران تئاتر مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سید عباس صالحی وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت دو روز (16 و 17 مرداد ماه) مهمان استان گلستان بود که از جمله رهاوردهای سفر وی، حمایت از راه اندازی 4 پلاتوی تمرینی- اجرایی نمایشی در چهار شهرستان گنبدکاووس، مینودشت، علی آبادکتول و بندرگز است.
یازرلو ادامه داد: در این طرح برای تجهیز و راه اندازی هر یک از پلاتوها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 3 میلیارد ریال قطعی شده است و بر آنیم با احداث فضاهایی که قابلیت تبدیل به پلاتوهای کوچک تمرینی- اجرایی را دارند، قدمی در راه رشد و توسعه زیرساخت های مورد نیاز اهالی نمایش گلستان برداریم.
وی افزود: این پلاتوها با ظرفیت حداقل 50 صندلی در فضاهای کالبدی در اختیار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان ها و یا بخش خصوصی که قابلیت تبدیل به پلاتو را دارد، با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، تا پایان سال جاری احداث خواهند شد.
یادآوری می شود سالن ها یا فضاهای ویژه تمرین نمایش را در ایران به اصطلاح پلاتو می گویند؛ هر چند واژه پلاتو به طور تخصصی در واقع به محل فیلمبرداری که در آن انواع دکور قرار دارد و یک برنامه تلویزیونی در آن ضبط می شود، می گویند. اما در حال حاضر در بین اهالی تئاتر پلاتو، در واقع همان اتاق یا سالنی مناسب با دارا بودن شرایطی ویژه مانند داشتن کف پوش، سیستم صوتی و تهویه مناسب و همچنین آکوستیک بودن حداقلی فضا برای تمرین است که بعضا با تجهیز امکان اجرای تئاتر هم در آن میسر می شود.




نظرات کاربران