در حال بارگذاری ...
از سوی واحد نمایش حوزه هنری

فراخوان دومین جایزه نمایشنامه نویسی چهارمحال و بختیاری منتشر شد

فراخوان جایزه ی نمایشنامه نویسی از سوی واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال بختیاری، مسئول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: واحد نمایش حوزه­ی هنری چهارمحال و بختیاری به منظور ارج نهادن به هنر نمایشنامه­نویسی و با هدف تولید نمایشنامه و معرفی نمایشنامه‌نویسان خلاق استان چهارمحال و بختیاری و دست یابی به تولیدات نمایشی مطلوب و اثرگذار ، دومین دوره ی جایزه ی نمایشنامه­نویسی چهارمحال و بختیاری را برگزار می کند.

امین بسیم افزود: انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس، خانواده ی الگوی ایرانی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، فضای مجازی و تاثیرات آن در دنیای امروز، کودک و نوجوان و... موضوعات و مضامین این فراخوان استانی است.

او گفت: آثاری که بر اساس خاطرات، رمان و داستان‌های منتشر شده تولیدات حوزه هنری استان و انتشارات سوره­ی مهر اقتباس نمایشی شده باشند از اولویت برخوردار خواهند بود.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: هنر نمایشنامه نویسی یکی از اساسی ترین عنصر های پیش رو در تئاتر است و باید برای تربیت نسل جدید و حمایت از نویسندگان خلاق جوان بیشتر تلاش کرد.

بسیم اظهار داشت:  تئاتر امروز ایران به خصوص در شهرستانها از نبود نمایشنامه خوب و تاثیر کذار بسیار رنج می برد. و برگزاری چنین مسابقات می تواند در کشف استعدادهای برتر جوان استانی و همچنین تولید آثار فاخر هنری بسیار تاثیر گذار باشد.

وی گفت: این مسابقه در گستره جغرافیایی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود و هر نویسنده استانی می تواند تا سقف سه اثر نمایشی به این مسابقه ارسال نماید.

وی یادآور شد: آثار ارسالی پیش از این نباید در هیچ جشنواره یا مسابقه‌ی نمایشنامه نویسی شرکت کرده و یا نمایش آنها اجرای عموم رفته باشد و چنانچه در هر مرحله‌ای خلاف این موضوع ثابت شود اثر یادشده از حضور در مسابقه منع خواهد شد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری گفت: در این جایزه سه اثر منتخب معرفی خواهد شد و به تشخیص هیات داوران این مسابقه در صورت بالا بودن کیفیت آثار نمایشی می توانند از 4 اثر دیگر تقدیر نمایند.

وی افزود: آثار منتخب جشنواره با کمک هزینه حوزه هنری استان در سال 1399 اجرا خواهند شد و نمایشنامه های منتخب در کتابی با همین عنوان به چاپ خواهد رسید.

بسیم گفت: مهلت ارسال آثار به این مسابقه تا 22 بهمن ماه 1398 است و برگزیدگان آن در هفته هنر انقلاب اسلامی 1399 معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را  در سه نسخه ی تایپ شده به همراه لوح فشرده در محیط word  ( قلم نازنین 14 )  تا 22 بهمن ماه 1398 به دبیرخانه مسابقه واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه 52؛ واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ارسال نمایند.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود
با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود

کورش سلیمانی، نمایشنامه «توافق‌نامه» به قلم فیلیپ کلودل، نویسنده معاصر فرانسوی را برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد آورد. او به همراه بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر، بازیگران این اثر اجرایی را تشکیل می‌دهند.

|

نظرات کاربران