در حال بارگذاری ...
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

دبیر هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی معرفی شد

مدیرکل هنرهای نمایشی، گلزار محمدی را به‌عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک معرفی کرد.

به گزارش ایران تئاتر طی حکمی از سوی شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی گلزار محمدی به‌عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب شد.

در حکم شهرام کرمی برای این کارگردان نمایش عروسکی آمده است: یکی از باشکوه‌ترین گونه‌های هنر نمایش، دنیای خیال‌انگیز و رویایی عروسک‌هاست. تاریخچه کهن نمایش عروسکی نشانگر تفکر، باور و فرهنگ هر کشوری است که این هنر بشری را تجلی می‌بخشد. در تاریخ هنر ایران‌زمین با پیشینه پربار نمایش آیینی و سنتی و به‌خصوص نمایش عروسکی، هنرمندان پرتلاش زیادی ظهور یافته و تلاش کردند تا اینک نام عروسک سنتی «مبارک» بر پیشانی جشنواره‌ای که به‌عنوان محفل هنرمندان این رشته برگزار می‌شود، بدرخشد. این رویداد هنری فرصتی برای نمایش دنیای پررمز و راز عروسک‌هاست که در پس خیال روشن و پرامید بر صحنه‌های تئاتر جان گرفته تا آرزوهای بزرگ و جهان هستی و آفرینش شب و روز را برای انسان به‌عنوان برترین آفریده الهی مجسم کند. آن‌چه برای کمال و تعالی و رشد بشر خلق شد تا زبان مشترک درک واقعیت هستی و دنیای شگفت‌انگیز باشد.

با توجه به تجربه و شناخت و تخصص شما در زمینه هنر و تئاتر عروسکی به موجب این حکم به‌عنوان «دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک» منصوب می‌شوید.

امیدوارم با همراهی و مشارکت خانواه پرتلاش تئاتر عروسکی و هنرمندان پیشکسوت و جوانان و علاقه‌مندان این رشته و همچنین بهره‌گیری از تجربه‌های دوره‌های پربار گذشته در برگزاری این رویداد ارزشمند موفق و موید باشید.»

گلزار محمدی کارگردان و عروسک‌ساز تئاتر چندین نمایش عروسکی چون «تیبا و تیبوتی»، «ملک جمشید و غول»، «پهلوان پنبه» و... را در مقام کارگردان اجرا کرده است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ‌ارشد نمایش عروسکی است و از سال ۱۳۹۶ تاکنون رئیس انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر بوده و در برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف مسئولیت اجرایی داشته است.




مطالب مرتبط

«مامان» به صحنه بازمی‌گردد

«مامان» به صحنه بازمی‌گردد

نمایش عروسکی «مامان» به نویسندگی و کارگردانی الهام سلج محمودی دور دوم اجراهای خود را از 12 بهمن ماه در سالن تئاتر «هامون» آغاز می‌کند.

|

نظرات کاربران