در حال بارگذاری ...
پوریا عبدی بازیگر «پاتریک کلایورت»:

یک بازیگر باید همواره در پژوهش و مطالعه باشد

نمایش کمدی «پاتریک کلایورت» به نویسندگی مشترک احسان ناجی و علیرضا قاسمی و کارگردانی سحر پرتوی‌کیان از اول شهریور در فرهنگسرای نیاوران آغازشده و تا نیمۀ مهرماه روی صحنه است. این مساله بهانه‌ای شد تا با پوریا عبدی، بازیگر این نمایش گفتگویی داشته باشیم.

به گزارش ایران تئاتر پوریا عبدی که به‌تازگی کتاب جدیدش با عنوان «اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی» روانۀ بازار کتاب شده، پیرامون فعالیت همزمانش در دو حوزۀ پژوهش و بازیگری تئاتر عنوان کرد: بازیگری تنها یک فعالیت عملی و مبتنی برمهارت نیست، یک بازیگر همواره باید درحال مطالعه و پژوهش باشد. باید تئوری خود را غنی کند تا در عمل تنها به یک ایفای نقش غریزی دست نزند. اگر بازیگر به صورت تخصصی بر جزئیات علمی ایفای نقش خود آگاه باشد، قطعا اجرای کم‌نقض‌تری خواهد داشت و فعالیت من در حوزۀ پژوهش تئاتر، هم راستا با فعالیت‌های بازیگری و کارگردانی من در تئاتر است.
عبدی نمایش پاتریک کلایورت را نمایشی کمدی و مبتنی بر موقعیت قلمدادکرد و ادامه داد: پاتریک کلایورت شاید نمایشی در حمایت از بانوان باشد، مخصوصا بانوان ورزشکار. این نمایش داستان زنی فوتبالیست است که قصد دارد فوتبال را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد اما با موانعی مواجه می‌شود.
بازیگر نمایش پاتریک کلایورت گفت؛ این اثرنمایشی جذاب برای عموم مردم خواهد بود. چراکه یک کمدی موقعیت است و اتفاقات بسیاری یکی پس از دیگری مخاطب را غافلگیر می‌کند. قطعاً وقتی اتفقات زیاد باشند، طراحی حرکت و میزانسن نیز بیشتر و متنوع‌تر خواهد بود و این خود می‌تواند یک نمایش را دیدنی‌تر کند.
این مدرس بازیگری و تئاتر، نقش خود را چنین توصیف کرد: من نقش اِدی را بازی می‌کنم. ادی و فیلیپ دو دزد کودن هستند که برای دزدی، یک کلیسا را انتخاب می‌کنند و آنجا درگیر جریانات جذابی می‌شوند که شاید مخاطب باید جزئیات آنها را خود در نمایش ببیند؛ اما من تاکنون نقشی با این مختصات را بازی نکرده‌ام و این مساله مرا در شخصیت پردازی به وجد می‌آورد. شخصت‌پردازی نقش اِدی زمانی جذاب‌تر می‌شد که در روند تمرین، نقشی را خلق می‌کردم که تاکنون اجرا نشده. چراکه این متتن یک متن اوریجینال است.
پوریا عبدی در پایان گفت: پاتریک کلایورت یک اثر گروهی است. یک گروه منسجم، یک‌پارچه و کاربلد که با همین گروه سال گذشته نمایش موفق خرس را روی صحنه بردیم و همین موفقیت، باعث همکاری مجدد گروه و خلق نمایشی تازه با عنوان پاتریک کلایورت شد.
نمایش پاتریک کلایورت به نویسندگی مشترک علیرضا قاسمی و احسان ناجی، همچنین کارگردانی سحر پرتوی کیان از یکم شهریور 98، هرشب به‌جز سه‌شنبه‌ها ساعت 20 در خیابان پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، روبروی پارک نیاوران، خیابان فرهنگسرا، فرهنگسرای نیاوران، سالن گوشه روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران