در حال بارگذاری ...
با حضور رئیس جهاد دانشگاهی هنر؛

نشست شورای علمی دفتر تئاتر کاربردی برگزار شد

نشست شورای علمی دفتر تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی هنر در با حضور رئیس جهاد دانشگاهی هنر؛ دفتر ریاست این واحد برگزار شد و طی آن اعضای شورای علمی، برنامه‌های عملیاتی شش‌ماهه دوم سال ۹۸ این دفتر را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، نشست شورای علمی دفتر تخصصی تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی هنر با حضور بهزاد رشیدی؛ رئیس جهاد دانشگاهی هنر، اکرم ابوالمعالی؛ سرپرست دفتر تخصصی تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی هنر و محمدحسین ناصربخت، رحمت امینی و منوچهر اکبرلو؛ اعضای شورای علمی این دفتر برگزار شد.
در ابتدای این نشست، بهزاد رشیدی با اشاره به اهمیت مبحث تئاتر کاربردی در حوزه فرهنگسازی اجتماعی و ارتقای فرهنگ جاری در جامعه، گفت: طی بیش از یک سال گذشته با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و طی ماه‌های اخیر و از خلال برگزاری دو دوره آموزشی تربیت مربی نمایش خلاق، به این نتیجه رسیدیم که انجام یک سلسله عملیات زیربنایی و پایه در این حوزه با توجه به اینکه همچنان با وجود فعالیت‌های صورت گرفته، خلأهای بسیاری در ترویج و فراگیری آن وجود دارد، لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: با این دیدگاه به منظور فعالیت مؤثر و مستمر و نهادینه شدن آن از آنجا که شاید حجمی از حمایت‌های ما در بُعد آموزشی در عرصه نمایش خلاق کاهش یابد لذا پیگیری فعالیت این دفتر به شکل همه‌جانبه و در تمامی ابعاد متصور از سرگرفته شد که مأموریت انجام آنها به سرکارخانم ابوالمعالی محول شد.
بهزاد رشیدی با اشاره به اینکه در نقشه راه فعالیت این دفتر، به برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت اندیشه شده است، تصریح کرد: عجالتاً برای شش‌ماهه دوم سال جاری، با در نظر گرفتن یک مُدل جامع و دائمی که سرلوحه فعالیت‌های این دفتر در ابعاد آموزشی، پژوهشی، رویدادی و خدمات تخصصی قرار خواهد گرفت، مجموعه اقداماتی را در نظر داریم که با مشارکت و تشریک مساعی دوستان کارشناس به انجام خواهیم رساند.
در ادامه این نشست اکرم ابوالمعالی؛ سرپرست دفتر تخصصی تئاتر کاربردی به توضیح جزئیات فعالیت‌های این دفتر در 4 بُعد ذکر شده، پرداخت و گفت: در مجموعه فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای این دفتر در بازه زمانی شش‌ماهه دوم سال جاری، برگزاری دوره‌های آموزشی و شرکت در رویدادها و جشنواره‌های تئاتری در قالب ارائه خدمات تخصصی و یا برگزاری پنل‌های پژوهشی، سهم بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد.
وی گفت: حمایت و مشارکت در رویدادهایی که تئاتر کاربردی به عنوان ابزارِ محوری در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، ایجاد انگیزه در میان محققان جوانی که با آثار پژوهشی خود در حوزه تئاتر کاربردی در رویدادها و جشنواره‌های تئاتری شرکت می‌کنند، یکی دیگر از برنامه‌های عملیاتی است که ما برای شش ماهه دوم امسال در نظر گرفته‌ایم.
در بخش دیگری از این نشست، محمدحسین ناصربخت؛ مدیر گروه هنرهای نمایشی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، رحمت امینی؛ مدیر گروه هنرهای نمایشی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و منوچهر اکبرلو؛ مدرس دانشگاه و کارشناس تئاتر و نمایش خلاق که به عنوان اعضای شورای علمی این دفتر محسوب می‌شوند به بیان دیدگاه‌های خود در مورد برنامه‌های جاری دفتر تخصصی تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی هنر پرداختند.
ایشان بر پرداخت علمی و جامع در پیشبرد برنامه‌های این دفتر به شکلی هدفمند تأکید کرده و نظرات خود را در مورد پویایی و نشاط هر چه بیشتر این دفتر متناسب با سطح معلومات و تجارب جامعه هدف به ویژه در ارائه خدمات تخصصی، بیان کردند.




مطالب مرتبط

منوچهر اکبرلو از جای خالی مضامین بومی در آثار نمایشنامه‌نویسان گفت

عدم اعتماد به‌نفس و توهمِ دانستن، باعث کمبود تئاتر بومی می‌شود
منوچهر اکبرلو از جای خالی مضامین بومی در آثار نمایشنامه‌نویسان گفت

عدم اعتماد به‌نفس و توهمِ دانستن، باعث کمبود تئاتر بومی می‌شود

منوچهر اکبرلو، نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه براین باور است که عدم اعتماد به نفس و توهمِ دانستن از مهم‌ترین عواملی است که باعث کاهش کیفیت آثار نمایشی در سراسر کشور و کمبود تئاتر بومی می‌شود.

|

گفت‌وگو با کارگردان «استخوان ماهی جادویی»

احسان مجیدی: زنگ خطر آثار کودک به صدا درآمده است
گفت‌وگو با کارگردان «استخوان ماهی جادویی»

احسان مجیدی: زنگ خطر آثار کودک به صدا درآمده است

احسان مجیدی، کارگردان «استخوان ماهی جادویی» با بیان اینکه نبود زیرساخت مناسب از نظر متن و سالن اجرا برای تولید تئاتر نوجوان یکی از مشکلات اساسی این عرصه است، از به صدا درآمدن زنگ خطر برای آثار کودک گفت.  

|

در آیین رونمایی از پوستر «جامپ کات» مطرح شد

پانتومیم شاعرانه‌ترین نوع بازیگری است
در آیین رونمایی از پوستر «جامپ کات» مطرح شد

پانتومیم شاعرانه‌ترین نوع بازیگری است

در آیین رونمایی از پوستر پانتومیم «جامپ کات» که با حضور ناصر آقایی، منوچهر اکبرلو و مسعود آب‌پرور برگزار شد، با مطرح شدن این‌که تنها ابزار پانتومیم، بدن و ریتم است و این شاعرانه‌ترین نوع بازیگری است، بر لزوم توجه به آموزش درست و اصولی میم به علاقه‌مندان این هنر تاکید شد.

|

نظرات کاربران