در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با رویکرد آموزشی برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی که با حضور سرپرستان گروه های نمایشی استان خراسان جنوبی برگزار شد با تاکید بر این که آموزش در تئاتر استان همواره دغدغه بوده و نیاز است به صورت جدی وارد این موضوع شویم، ادامه داد: برای این منظور طرحی آماده و اجرایی خواهد شد.

به گزارش تئاتر خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  ٢٤ شهریور ماه 1398 جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرستان گروه‌های نمایشی استان با رویکرد ارائه نقطه نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات برگزار شد. ناصر نبی زاده در این نشست به برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح اجراهای عمومی به عنوان مسئله اصلی تئاتر استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مناسب نبودن زیرساخت های این حوزه، به طور جدی وارد عملیات اجرایی شده‌ایم. ازجمله این اقدامات می‌توان به اجرای سالن نمایش قاین، کلنگ زنی سالن نهبندان و اخذ اعتبار برای سالن طبس اشاره کرد.
وی بابیان این‌که ورود به جشنواره‌های بین‌المللی حق تئاتر استان است اضافه کرد: در همین راستا رایزنی‌های بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این‌که نیاز به کارگاه آموزشی‌ها در حوزه تئاتر مشهود است، خاطرنشان کرد: با این کارگاه آموزشی‌ها هنرمندان استان توسط متخصصان کشوری شناخته می‌شوند.
نبی زاده خواستار مشارکت در جلسات آسیب‌شناسی پس از برگزاری جشنواره شد و افزود: معتقدم کار اجرایی ممکن است نقص‌هایی داشته باشد اما بیان آن‌ها به معنای نفی زحمات گسترده برگزارکنندگان نیست،  بلکه باهدف برگزار هر چه‌بهتر جشنواره بعدی می باشد.
وی با تأکید بر این‌که باید جشنواره‌های تئاتر هرساله برگزار شوند بیان کرد: زیرا باوجود مشکلات، فرصتی را برای حضور تئاتر استان در فضاهای بهتر فراهم می‌کند. لذا تا زمانی که حضور دارم اجازه توقف این کار را نمی‌دهم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین بابیان این‌که پیشنهاد‌ها مطرح‌شده در این جلسه، جمع‌بندی و به مرکز هنرهای نمایشی وزارتخانه ارسال خواهند شد، اضافه کرد: برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان را نیز دنبال خواهیم کرد.
نبی زاده در پایان تصریح کرد: داوری در جشنواره حق‌الناس است لذا تلاش می‌کنیم در حوزه داوری و بازبینی افرادی که کمترین تأثیرپذیری فردی رادارند جذب کنیم.
گفتنی است؛ ساماندهی به انجمن هنرهای نمایشی استان، نظارت جدی بر کار داورها و بازبینی‌ها، حضور منتقدین معتبر در جشنواره، برگزاری کارگاه آموزشی‌ها با حضور مدرسین از داخل استان و است آن‌های دیگر و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقا سطح مهارت هنرمندان تئاتر ازجمله خواسته‌های مطرح‌شده توسط سرپرستان گروه‌های نمایشی خراسان جنوبی بود.

به علت عدم اطلاع، دعوت و حضور خبرنگار پرتال خراسان جنوبی در این جلسه، اخبار تکمیلی این جلسه هم‌اندیشی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 




مطالب مرتبط

پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت
پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان رقابت و اجرای 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 4 نمایش در بخش خیابانی طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری و نمایش «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی در بخش صحنه‌ای به جشنواره منطقه‌ای ...

|

دیدار کاظم نظری با اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های نمایشی خراسان جنوبی

دیدار کاظم نظری با اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های نمایشی خراسان جنوبی

کاظم نظری، در سفر به بیرجند، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های هیئت‌مدیره انجمن نمایشی خراسان جنوبی، وعده داد که در راستای حل مشکلات و رفع موانع هنر نمایش در این استان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

|

نظرات کاربران