در حال بارگذاری ...
رویدادهای هفته به روایت ایران تئاتر

از حضور نمایش های ایرانی در هایفست تا همدلی با کارگردان بیمار

ایران تئاتر- رضا آشفته: در هفته گذشته در خبرها آمد که امسال ۷ اثر نمایشی از ایران که پنج تای آن به آثار شهرستانی تعلق دارد، به جشنوارۀ هایفست ارمنستان دعوت شده اند که این خبر ما را متوجۀ یک رابطۀ فرهنگی رو به رشد با کشور دوست و همسایه یمان ارمنستان می کند.

در این هفته همچنین متوجه بیست و نهمین سالگرد اجرای نمایش مذهبی کاروان خورشید شدیم که خود یک رکورد قابل توجه در این حوزه خواهد بود و یک نمونه دیگرش نیز نمایش خاتون است که امسال سومین سال تکرارش را در پی خواهد داشت.

در هفته گذشته هنرمندان بسیاری خبرساز شدند، از جمله جواد یحیوی و سعید داخ، الیکا هدایت، حسین فرخی، کورش سلیمانی، سهراب حسینی، حسین کشفی اصل، و بهنوش طباطبایی، که شاید جنجالی ترین خبر به اکبر حسنی کارگردان نمایش غروب  آخر هفته پاییز اختصاص دارد که او در این گفتگو به بیماری های خود پرداخته و از هنرمندان و مخاطبان دعوت  کرده که به طور همت عالی و در حد توان هزینه درمانش را پرداخت کنند و در این رابطه همچنین بخشی از هنرمندان استان مرکزی از این قضیه استقبال کرده و همدلانه زمینه های این اجرای عمومی را فراهم کرده اند، هرچند که هنوز آنچنان که باید کسی متوجۀ این حمایت انسانی نشده است.

 

رویدادها

حضور 7 اثر ایرانی در جشنواره هایفست ارمنستان: آلبرت بیگجانی عضو هیات برگزاری و دبیر بخش ایران هفدهمین دوره جشنواره هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری این رویداد گفت: امسال هفدهمین سال برگزاری جشنواره هایفست ارمنستان است و شاهد اجرای ۵۲ نمایش از ۱۷ کشور خواهیم بود. این دوره از جشنواره از ۹ تا ۱۷ مهرماه برگزار می شود و کشورهای کره جنوبی، روسیه، بلژیک، انگلستان، اکراین، ایران، گرجستان، آلمان، لوکزامبورگ، ارمنستان، برزیل، آمریکا، کرواسی، ایتالیا، سوئد، سوییس و لهستان در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: امسال ۷ اثر نمایشی از ایران در جشنواره شرکت دارند که شامل گروه اوینار تبریز با نمایش «یاشیل» به کارگردانی مهدی صالحیار، گروه عروسک‌های جادوئی از تهران با نمایش «در اعماق اقیانوس» به کارگردانی زهرا مریدی، گروه نامیک از مشهد با اجرای «قصه هائی از وطنم» به سرپرستی سهراب خواجه نژاد و فیروزه مدیر خراسانی، گروه دیماک از تهران با نمایش «مارشملو» با اجرای داریوش مودبیان، گروه دریا از نهاوند با نمایش «خیال» به کارگردانی میثم وکیان مرادی، گروه هنر سایه گستر حیائی از تهران با نمایش «ایلیون: تاریخچه‌ ویرانی» به کارگردانی امیر آسانی و گروه گلبانگ از دشتستان با نمایش «ویتسک» به کارگردانی قاسم تنگسیری نژاد و مهسا رهسپار هستند.

بیگجانی یادآور شد: در این دوره ۲ نمایش از تهران و ۵ اجرا از شهرستان ها در جشنواره حضور دارند که شامل ۲ نمایش خیابانی و ۵ اجرا صحنه ای هستند.

وی در پایان درباره فعالیت های گروه دیماک به سرپرستی خودش توضیح داد: ۱۲ مهر ماه نمایش «مارشملو» را با اجرای داریوش مودبیان در جشنواره هایفست ارمنستان اجرا می کنیم و پس از آن در قالب یک تور ۱۵ مهر ماه در فستیوال پاپت آپ اکراین اجرا خواهیم داشت و در ادامه ۱۹ مهر ماه نیز نمایش «چمدان و سگ ملوس» را در کشور بوسنی و ۱۵ آبان نیز نمایشی را در لیتوانی به صحنه می بریم.

«خورشید کاروان» به برج میلاد رسید: نمایش «خورشید کاروان» در بیست و نهمین سال اجرای خود، از ۱۷ تا ۲۶ مهرماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، نمایش «خورشید کاروان» که توسط مهدی متوسلی و بر اساس نمایشنامه «هیهات» اثر زنده‌یاد ابوباسم حیادار نوشته شده، در بیست و نهمین سال اجرای خود، با کارگردانی محمود فرهنگ در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد روی صحنه می‌رود.

«خورشید کاروان» اولین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران روی صحنه رفت و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۲۰۰ اجرا در تهران و شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهای هلند، انگلستان و امارات اجرا شده است.

سومین سال اجرای خاتون: اجرای نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم‌بخش در پردیس تئاتر تهران که خودش هم مدیریت آن‌جا را برعهده دارد آغاز شد.

این نمایش به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم‌بخش پنجشنبه، ۲۸ شهریورماه با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا زندوکیلی (معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و خانواده شهدای مدافع حرم شهید پورهنگ و شهید مشعجی در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران افتتاح شد.

عالم‌بخش در این آیین افتتاح با اشاره به این‌که فعالیت گروه فرهنگی - هنری حواریون به دهه ۷۰ و نمایش‌های «آشنای غریب» و «ایوب عشق» برمی‌گردد گفت که نمایش خاتون چهارمین دوره اجرای خود را امسال می‌گذراند و در سه سال گذشته در تالار اندیشه و تئاتر شهر مخاطبان ۴۰هزار نفره داشته است.

او افزود: امسال تصمیم داریم ۲۲ اجرا در تهران و ۱۰ اجرا در شهرستان اردستان داشته باشیم.

وی همچنین یادآور شد: نمایش «دهکده هاپوخان» نیز سه دوره در مجتمع غدیر، فرهنگسرای ارسباران و تالار سرو اجرا شد و بیش از ۲۱ هزار مخاطب کودک و نوجوان داشت. در نهایت امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت از این نمایش، امسال دومرتبه این کار را به صحنه ببریم. از جمله کارهای آتی این گروه «پشت بام آرزوها»، «زن همسایه» و «دادسرای زنان» خواهد بود.

درادامه شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: خوشبختانه نمایش «خاتون» در این چند سال در عرصه کارهای مذهبی موفق ظاهر شده و نگاه خلاقانه‌ای به عرصه کارهای دینی داشته است‌.

او در ادامه گفت: خوشحالم که اجرای این کار مستمر بوده و با استقبال هرساله مخاطبان روبه‌رو می‌شود. این دست نمایش‌ها در جامعه مذهبی ما مورد نیاز است و می‌بایست بیشتر تولید شود.

البته اظهارات کرمی درباره استقبال از نمایش «خاتون» در حالی مطرح شده که اجرای این نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو بود چراکه تعداد زیاد تماشاگران مهمان این نمایش به نوعی یک رکورد در سالن اصلی تئاتر شهر محسوب می‌شد.

نمایش «خاتون» که پاییز سال گذشته در تئاتر شهر روی صحنه رفت، طبق آمار اعلام‌شده از سوی روابط عمومی تئاتر شهر پس از ۱۲ نوبت اجرا فقط ۴۸ بلیت تمام‌بها و ۳ بلیت نیم‌بها فروخت و ۶۱۹۱ بلیت میهمان داشت که این نسبت در شب‌های بعدی اجراها نیز تقریبا ادامه یافت.

 

یادمان

یادمانی نداشتیم.

 

چهره ها

جواد یحیوی و سعید داخ: این دو هنرمند شناخته شده کشورمان به عنوان بازیگر به نمایش «حماقت ایکاروس» پیوستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدجواد یحیوی مجری سابق صداوسیما و بازیگر تئاتر و سینما و همچنین سعید داخ بازیگر و طراح حرکت تئاتر، سینما و تلویزیون به آخرین اثر نمایشی محمدرضا حسینی پیوستند.

سعید داخ در نمایش «حماقت ایکاروس» در نقش «ددالوس» ایفای نقش می کند. در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: ددالوس نویسنده تنهایی است که قصه ای را سال ها نوشته و در محدوده ذهن خود با آنها زندگی می کند، حال تمام افراد قصه افسار گسیخته شده و او قدرتی برای کنترل آنها ندارد و می ترسد قصه را تغییر دهد ...

نمایش «حماقت ایکاروس» به نویسندگی مهدی معبودی و کارگردانی محمدرضا حسینی از اول مهر ماه در سالن شماره ۱ عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می رود.

کورش سلیمانی: کوروش سلیمانی از روی صحنه بردن نمایش «سکوت سفید» که از جمله نمایشنامه‌های کوتاه تام استوپارد است در تماشاخانه نوفل لوشاتو خبر داد.

کوروش سلیمانی کارگردان تئاتر و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره تازه‌ترین فعالیتش به خبرنگار مهر گفت: تصمیم دارم نمایش «سکوت سفید» را برای اجرا در اواخر آبان ماه در تماشاخانه نوفل لوشاتو آماده کنم. این اثر نمایشی که با نام اصلی «آرامش از نوعی دیگر» به همراه ۲ نمایشنامه دیگر به چاپ رسیده نوشته تام استوپارد است که از نمایشنامه و فیلمنامه‌نویسان شناخته شده به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: تام استوپارد اصالتا اهل چکسلواکی است اما به زبان انگلیسی می‌نویسند و نمایشنامه «روزنکرانتز و گیلدنسترن‌ مرده‌اند» از شناخته شده‌ترین آثار وی محسوب می‌شود که البته به فیلم هم تبدیل شده است. این نویسنده که دستی در فیلمنامه‌نویسی هم دارد فیلمنامه‌های «شکسپیر عاشق»، «امپراطوری خورشید»، «برزیل»، «بیلی بتگیت» و... را هم به نگارش درآورده است.

نمایش «سکوت سفید» ۵ بازیگر دارد و قرار است از اواخر آبان تا آخر آذر در تماشاخانه نوفل لوشاتو به صحنه برود. این نمایش داستان زندگی شخصی به نام جان براون است که از یک گذشته سخت و پیچیده به یک بیمارستان می‌رود و با پول زیاد قصد دارد در این بیمارستان بستری شود تا بتواند به آرامش برسد در حالی که هیچ بیماری ندارد. چالشی که بین جان براون و پزشک و پرستاران این بیمارستان بر سر بستری شدن او در بیمارستان شکل می‌گیرد، اساس نمایش را می‌سازد.

سهراب حسینی: نمایش «زیبایی گاهی زن است» به کارگردانی سهراب حسینی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، این نمایش با بازی هومن برق‌نورد، بهاره افشاری و ویدا جوان پنجشنبه ٢٨ شهریورماه در پردیس تئاتر شهرزاد اولین اجرای خود را پشت سرگذاشت.

«زیبایی گاهی زن است» اثری روانکاوانه درباره مناسبات عاشقانه‌ زن و مردی‌ است که به طور اتفاقی در مسیر زندگی یکدیگر قرار می‌گیرند و با تصمیمی ناگهانی از هم جدا می‌شوند.

این نمایش هرشب ساعت ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ارکیده پردیس شهرزاد روی صحنه می‌رود که در نخستین شب اجرا هنرمندانی همچون نرگس آبیار، پانته‌آ بهرام، نادر مشایخی، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، محمود شهریاری، دیبا زاهدی و نیز منتقدانی مثل مهرزاد دانش و محمدرضا مقدسیان به تماشای آن نشستند.

حسین کشفی اصل: نمایش «افرای ژاپنی» با طراحی و کارگردانی حسین کشفی اصل، نخستین اجرای خود را به اعضای انجمن عکاسان خانه تئاتر اختصاص داد.

نمایش «افرای ژاپنی» که نوشته مسعود هاشمی نژاد است، از تاریخ ۲۶ شهریور به مدت ۳۰ شب در تماشاخانه هامون روی صحنه می‌رود و در نخستین شب اجرا پذیرای اعضای انجمن عکاسان خانه تئاتر می‌شود.

در این نمایش که با تهیه کنندگی مریم محمودزاده روی صحنه می رود، بازیگرانی چون حمید رحیمی، زری کریمی، کیمیا جواهری، فرزاد برهمن، تینا هاشمی و حسین کشفی اصل ایفای نقش دارند و الهه افخمی نیز دستیار کارگردان نمایش است.

نمایش «افرای ژاپنی» روایتگر داستان یک شب نشینی بی سر و ته و تقابل ۲ زوج است که در پایان منجر به برملا شدن رازهایی بین آنها می شود. این نمایش برگرفته از نمایشنامه «سه روایت از زندگی» نوشته یاسمینا رضا است.

حسین فرخی: نمایشنامه هاملت با سالاد فصل نوشته اکبر رادی به کارگردانی حسین فرخی بعد از ظهر روز یک شنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ در سالن کتابخانه منطقه‌ای وست لس‌آنجلس آمریکا نمایشنامه خوانی می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشنامه هاملت با سالاد فصل نوشته اکبر رادی به کارگردانی حسین فرخی بعد از ظهر روز یک شنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ در سالن کتابخانه منطقه‌ای وست لس‌آنجلس آمریکا نمایشنامه خوانی می‌شود.

در این نمایشنامه‌خوانی آسیه ضیایی، فرامرز قره گزلو، ایلیا سعادتی، صادق خاموشی، شراره شهبازی، حسین فرخی و علی خامنه‌ای پور نقش‌خوانی این اثر را برعهده دارند.‌

نمایشنامه‌خوانی هاملت باسالاد فصل که ساعت ۱۴ روز ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ مطابق با ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹ در بلوار سانتا مونیکا، وست لس آنجلس در کتابخانه منطقه‌ای این شهر به کارگردانی حسین فرخی اجرا می‌شود، به صورت آزاد و‌ رایگان است.‌

بهنوش طباطبایی: بهنوش طباطبایی با پذیرش نقش «مری پاپینز» به این نمایش موزیکال پیوست.

این نمایش قرار است با حضور بهنوش طباطبایی روایتگر ماجراجویی ها و داستان های هیجان انگیزی باشد که در خانواده بنکس رخ می دهد که در آبان ماه سال جاری به عنوان سومین تجربه گروه تولیدی موزیکال های الیورتوییست و بینوایان به کارگردانی احمد سلیمانی در تالار وحدت به اجرا آید.

مری پاپینز؛ یکی از محبوب ترین شخصیت های فانتزی است که تا قبل از این به هنرمندان چیره دستی در تاریخ سینمای جهان از جمله جولی اندروز رسیده است. نقش آفرینی جولی اندروز در نقش مری پاپینز در سال ۱۹۶۴ اسکار بهترین بازیگر زن نقش اصلی را برای وی به ارمغان آورد و همچنین با ایفای نقش، وی به انتخاب مجله پریمیر جزو یکصد شخصیت برتر تاریخ سینما قرار گرفت.

طباطبایی؛ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که آثار درخشانی در کارنامه حرفه ای خود دارد از آبان ماه امسال به صحنه تالار وحدت ظاهر می شود. طباطبایی دو سال متوالی کاندیدای بهترین بازیگر زن برای نمایش های داستان یک پلکان و ابرهای پشت حنجره به گردانی رضا گوران از جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال های ٨٨ و ٨٩ و به خاطر  نمایش سیندرلا اثر جلال تهرانی کاندیدای جایزه بهترین بازیگر زن در جشن منتقدان تئاتر در سال ٩٣ شد.

در کارنامه حرفه ای طباطبایی علاوه بر فعالیت های سینمایی آثار نمایشی همچون فصل شکار بادبادکها به کارگردانی  جلال تهرانی و ترانه های قدیمی، سینماهای من، نام تمام مادران و آینه های روبرو  به کارگردانی محمد رحمانیان به چشم  می خورد.

این اثر اقتباسی آزاد از مجموعه داستان های مری پاپینز نوشته پاملاتراورس با ترجمه احمد کولیوندی ، ترانه سرایی و دراماتورژی محمد رضا کوهستانی است.

الیکا هدایت: کارگردان نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» که با حضور کودکان در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون به صحنه می‌رود، عنوان کرد که این اثر به موضوع حفاظت از محیط زیست و کمک به دیگران می‌پردازد.

الکا هدایت کارگردان تئاتر که قصد دارد نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه ببرد، درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این اثر نمایشی را با حضور هنرجوهای بخش کودک آکادمی تئاتر لیو به سرپرستی حسن معجونی به صحنه می‌بریم. سرپرستی بخش کودک آکادمی تئاتر لیو بر عهده من است و به مدت یکسال با حضور آوا شریفی، سپیده فلاح‌فر و آذرنوش خدامی با این بچه‌ها کار کرده و آنها را آموزش دادیم و در نهایت نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» را در قالب پروژه‌ای برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید کردیم.

وی درباره گروه بازیگران و اجرای این نمایش افزود: تمام گروه بازیگری این نمایش را کودکان تشکیل داده‌اند. همچنین گروه نوازندگان و طراحان ویدئوی «هوشنگ لاک‌پشته» نیز از گروه سنی کودک و نوجوان هستند.

هدایت درباره گروه سنی مخاطبان «هوشنگ لاک‌پشته»، اظهار کرد: گروه سنی مخاطب این اثر نمایشی از ۴ سال به بالا با تأکید بر مقطع دبستان است. البته انگیزه من همیشه از تولید و اجرای نمایش‌های کودک هم مخاطب کودک و هم مخاطب حرفه‌ای است.

این هنرمند تئاتر و تئاتر کودک درباره موضوع نمایش «هوشنگ لاک‌پشته»، توضیح داد: ماجرای نمایش به صورت موازی داستان یک نویسنده است که به دنبال ایده جدیدی برای نوشتن کتاب داستان جدیدش است و در این حین با دخترکی مواجه می‌شود که داستان تخیلی لاک‌پشتی را برای او روایت می‌کند که یک آدامس به لاک او چسبیده است. لاک پشت در حال سفر کردن است اما به دلیل اینکه دستان کوتاهی دارد، قادر به کندن آدامس از روی لاک خود نیست.

هدایت درباره وضعیت تولید تئاتر کودک و شرایطی که برای آن وجود دارد، تأکید کرد: ما تئاتر برای کودکان و نوجوانان و تئاتر با کودکان و نوجوانان داریم که گونه دوم به دلیل حضور بازیگران کودک، کار سختی است و هر سالن و تهیه‌کننده‌ای با کارهایی که با حضور کودکان و نوجوانان تولید می‌شوند همکاری نمی‌کنند. دلایل این امر هم بر می‌گردد به شرایط و تعداد اجراها زیرا کودکان بازیگر باید استراحت لازم را داشته باشند و در ضمن تعداد اجراهای بالا برای‌شان مناسب نیست.

نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» بر اساس داستانی از نوید سیدعلی اکبر و توسط سپیده فلاح‌پور نگاشته شده و با حضور آوا شریفی و آوا درویشی از ۲۴ شهریور تا ۱۲ مهر و همچنین از ۲۱ تا ۲۶ مهر به صحنه می‌رود.

آروند دشت آرای: نمایش «بداهه» به کارگردانی آروند دشت آرای که پیش‌تر قرار بود خرداد ماه به روی‌ صحنه برود، اواسط مهرماه با بازیگران جدید اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر اعلام شده بود که علی شادمان بازیگر این نمایش است و اکنون خبر رسید که سهیل مستجابیان نیز به جمع بازیگران «بداهه» پیوسته است.

او یکی از چهره‌های فضای مجازی است که گفته می‌شود سابقه‌ی بازی در نمایش‌های را در تهران و شیراز دارد.

نمایش «بداهه» مهرماه سال جاری در سالن شهرزاد با تهیه‌کنندگی محمد قدس و پوپک کم‌گویان اجرا می‌شود.

اکبر حسنی: اکبر حسنی نویسنده، نمایشنامه نویس، خبرنگار و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «غروب روزهای آخر پاییز» را در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه دارد درباره اجرای این اثر نمایشی که قرار بوده در راستای یاری به کارگردان و همت عالی هنردوستان برای تامین هزینه های بیماری وی به صحنه برود به خبرنگار مهر گفت: با وجودی که ما زمان کمی برای اجرا داشتیم و اوایل مرداد به من گفتند که اگر امکانش را داشته باشم برای شهریور ماه کاری را آماده اجرا کنم مدت محدودی برای انتخاب متن و تمرین نمایش فرصت داشتیم اما این مساله به این مفهوم نیست که کار بی کیفیتی روی صحنه رفته است چون من بعد از ۷ سال که برای اجرای نمایشی تلاش می کردم، نمی خواستم اجرایی سرهم بندی شده و بی کیفیت به صحنه ببرم بنابراین تمام تلاشمان را کردیم که نمایش بتواند مخاطبان را جذب کند.

حسنی درباره اجرای این نمایش که برای کمک به تامین هزینه درمان وی بوده که مبتلا به بیماری های خاص است، عنوان کرد: در طول سال هایی که مبتلا به بیماری ام اس بودم همه تلاشم را کردم که مجبور نشوم از خیریه و کمک های همت عالی استفاده کنم و با کارت انجمن ام اس می توانستم از پس هزینه های درمانم بربیایم اما متاسفانه از ۲ سال قبل به بیماری سرطان نیز مبتلا شدم و این روزها با وجود داشتن بیماری ام اس و سه سرطان پیشرفته روند شیمی درمانی ام را متوقف کرده ام چون هر ۲ هفته یکبار باید مبلغ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارو می دادم اما نمی توانم از پس هزینه های آن بر بیایم. متاسفانه بیمه تکمیلی هم پاسخگوی نیاز من نیست چون ابتدا باید هزینه داروها و آزمایشات را پرداخت کنیم و بعد از یکی دو ماه بیمه تکمیلی پول را به ما برمی گرداند.

این کارگردان با اشاره به ناموفق بودن پیوند مغز استخوانش توضیح داد: به دلیل کم بودن هموگلوبین و بالا بودن بیش از حد گلبول های سفید بدنم باید پیوند مغز استخوان انجام می دادم اما بعد از پیوند به دلیل اینکه مکان مناسبی برای استراحت و مراقبت در اختیار نداشتم و مجبور شدم در راه آهن بخوابم بدنم عفونت کرد و پیوند را پس زد. در حال حاضر تنها مسکن های تسکینی بسیار قوی دریافت می کنم تا بتوانم درد را تحمل کنم. کبدم نیز نیازمند پیوند است و در لیست پیوند کبد بیمارستان نمازی شیراز قرار دارم اما متاسفانه هزینه پیوند زیاد است چون اکثر افرادی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی شده اند برای اهدای عضوشان دیه طلب می کنند که هزینه دریافت کبد نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان است.

حسنی با اشاره به اینکه تا امروز حمایت های اندکی از او شده است، گفت: اگر ۲ سال قبل که من مبتلا به سرطان خون شده بودم حمایتی از طرف صندوق اعتباری هنر، خانه تئاتر و یا اداره کل هنرهای نمایشی از من می شد و می توانستم مراحل شیمی درمانی ام را به پایان برسانم، خوب می شدم و حالا وضعیتم اینگونه نبود. البته آقای شهرام کرمی به من خیلی لطف داشت و زمانی که در مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور داشت به من کمک کرد و نمایشنامه ها و کتابخانه من را خرید.

 

تیترها

1. نمایش «گرگ‌ها» تا ۴ مهرماه تمدید شد

2. «بهار شکنی» در تالار مولوی

3. جشنواره تئاتر اکبر رادی فراخوان داد

4. آزمایش رایگان HIV همزمان با آغاز اجرای نمایش «میمون»

5. نمایش «موسیقی مجلسی» به نویسندگی آرتور کوپیت و کارگردانی مهدی علی نژاد و طاها محمدی از روز دهم مهر در تماشاخانه مهرگان

6. «امروز، روز خوبی‌ست برای مردن» در پایان راه

 




نظرات کاربران