در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو اعلام کرد:

جدول پخش متناسب با علائق مخاطبان تغییر می‌کند

حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: از اول مهرماه، جدول پخش رادیو نمایش متناسب با علائق و نیازهای مخاطبان رادیو تغییر می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب افزود: در بررسی هایی که در این سه ماه انجام شد، در وهله اول تعدادی برنامه به جدول پخش اضافه شد که همراه با نمایش های رادیویی به روی آنتن می رود، علاوه بر آن، ویژگی مهم جدول پخش جدید این است که پخش برنامه ها و نمایش ها متناسب با ساعت های بیولوژیک مخاطبان باشد.
 وی توضیح داد: مقصود از ساعت بیولوژیک در نظر گرفتن حس و حال مخاطبان در ساعت های مختلف روز است مثلا از ساعت 6 تا 9 صبح، مخاطب رادیو، مخاطب پرتحرکی است بنابراین باید بسته های کوچک تری برای شنیدن به آنها ارائه شود و اگر قرار باشد در این زمان برنامه ای پخش شود باید زمان کمتری را به آن اختصاص داد و از طرفی برنامه های طولانی تر را در بازه زمانی دیگری پخش کرد که قابلیت بیشتر شنیده شدن را داشته باشد.
افتخاری همچنین درباره برنامه های جدید که از مهرماه 98 به روی آنتن رادیو نمایش می روند گفت: این برنامه ها قرار است از روز شنبه در قالب های طنز، تخصصی و تفریحی، اطلاع رسانی وانتقادی و مسابقه از رادیو نمایش پخش شوند،
وی در خصوص اضافه شدن برنامه های چالشی به جدول پخش رادیو نمایش گفت: مجموعه ای برنامه تخصصی تعریف کرده ایم که 2 برنامه آن به تاتر، 2 برنامه به سینما، 2 برنامه به موسیقی و یک برنامه به ادبیات نمایشی اختصاص دارد. در دل این برنامه ها یک برنامه با نام (صدا در صحنه تاتر)، برنامه دیگری با عنوان (نت کوک) در عرصه موسیقی و برنامه (نمای نقره ای) در حوزه سینما اضافه شده است که این برنامه ها از شنبه تا چهار شنبه به صورت چالشی به موضوعات روز در حیطه تخصصی شان می پردازند. همچنین برنامه دیگری با عنوان جادوی سیاه در رابطه با نقد سینمای غرب در رادیو نمایش با محوریت افشاگری در حوزه سینما صهیونیسم تولید شده که جمعه ها به روی آنتن می رود.
مدیر رادیو نمایش ادامه داد: علاوه بر برنامه های چالشی برنامه های دیگری نیز از رادیو نمایش پخش می شوند از جمله (روزگار تأتر) که به صورت تخصصی و علمی به جامعه شناسی تأتر می پردازد.
(ماهور) هم برنامه ای در حوزه موسیقی عامه پسند است که با رویکرد موسیقی پاپ و معرفی قطعه های جدید با اجرای مازیار عصری از رادیو نمایش پخش می شود.
افتخاری افزود: برنامه (نت کوک) نیز هر هفته یک میهمان در عرصه موسیقی را دعوت می کند که متناسب با موضوع روز با آن هنرمند گفت و گو خواهد شد و سعید ذهنی اجرای آن را بر عهده دارد. برنامه زنده (عصر خودمونی) هم برنامه جدید تفریحی عصرگاهی رادیو نمایش است که شنبه تا چهارشنبه ساعت 18:30 به روی آنتن می رود.
وی در باره برنامه های مسابقه ای رادیو نمایش گفت: سه مسابقه برای پخش از رادیو نمایش آماده شده که یک مسابقه به نام باشگاه نمایش از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 از رادیو نمایش پخش می شود و دو مسابقه حضوری با نام های چهار باغ و به وقت مسابقه برای پنج شنبه و جمعه در نظر گرفته شده که برای مخاطبان رادیو جذاب است.
مدیر رادیو نمایش خاطر نشان کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد که رادیو نمایش در بازه زمانی ساعت 12 بامداد تا 6 صبح جز سه رادیوی پرشنونده ایران است برای همین در جدول پخش ماه مهر برنامه های جدیدی برای پخش در این ساعات در نظر گرفته شده و به زودی هم قرار است برنامه ای بامدادی با چهره های هنری داشته باشیم.
وی افزود: طراحی کتاب گویا متناسب با حال و هوا و نشاط صبحگاهی از دیگر کارهای جدید در رادیو نمایش است که ساعت 6:15 از رادیو نمایش پخش می شود و پس از آن برنامه ای ترکیبی نمایشی با نام صبح زیبا که رویکردی نمایشی به ورزش صبحگاهی دارد
ساعت 7 صبح سایه سار مهربا تغییرات عمده ای که در قالب نمایش است با بهره گیری از کلام مقام معظم رهبری پخش می شود.
برنامه زنده گیومه هم قرار است با رویکردی جدید و چالشی در حوزه فرهنگ پخش شود، از طرفی آوا – نما هم برنامه ای ترکیبی از دیالوگ های ماندگار سینما و ترانه است که ساعت 11:30 از رادیو نمایش به روی آنتن می رود.
مدیر رادیو نمایش همچنین از تولید برنامه نمایشی جدیدی با همکاری معاونت امور استان ها و مراکز استان خبر داد که ساعت 12:30 از رادیو نمایش پخش می شود.
افتخاری ادامه داد: برنامه (یک نمایش یک تجربه) برای روزهای پنج شنبه و جمعه از رادیو نمایش پخش می شود که محوریت موضوعی آن نمایش های رادیویی دانشجویی است.
مدیر رادیو نمایش افزود: برنامه خبری موج ده هفتاد و پنج هم روزانه ساعت 15:45 دقیقه رویدادهای فرهنگی را به صورت زنده به روی آنتن می برد و (آن سوی نمایش) هم برنامه دیگری است که جمعه ها برنامه های پیش رو هفته آینده رادیو نمایش را مرور می کند.
مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش همچنین درباره حضور پررنگ هنرمندان عرصه های مختلف در برنامه های جدید رادیو گفت: رادیو نمایش رادیو تخصصی نمایش به معنای عامش در ایران است اما در واقع صرفا به نمایش رادیویی نمی پردازد بلکه رادیویی است که تمامی هنرها را در برمی گیرد بنابراین هنرمندان جایگاه ویژه ای در آن دارند و در برنامه مختلف به عنوان مهمان، مجری و کارشناس حضور دارند، به عنوان مثال: اجرای برنامه (ماهور) را مازیار عصری بر عهده دارد که خواننده نیز هست و یا برنامه ای داریم به اسم (گ مثل گپ) که در بخش سینمایی آن میرطاهر مظلومی چهره شناخته شده سینما با هنرمندان سینمایی به صورت خودمانی گفت و گو می کند، بنابراین متناسب با نیاز رادیو نمایش، هنرمندان عرصه های مختلف هم در این شبکه حضور خواهند داشت.
افتخاری در پایان گفت: رادیو نمایش به نوعی رادیوی مرجع در حوزه هنرهای نمایشی است وهدف این شبکه رادیویی این است تمامی کسانی که چه به صورت حرفه ای و غیر حرفه ای پیگیر مسائل و مباحث نمایشی کشور هستند آن را به عنوان مرجع اطلاعاتی شان قبول و به آن مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران