در حال بارگذاری ...
امیرحسین شفیعی خبرداد

دو نمایش جدید ویژه اربعین حسینی به صحنه می‌رود

مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی از تولید دو نمایش به نام‌های «خاموشان» و «غریبه‌های همیشگی» به مناسبت اربعین حسینی برای اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری خبر داد.

 به گزارش ایران تئاتر امیرحسین شفیعی؛ مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: به مناسبت ایام ماه محرم و صفر و به ویژه در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی این مرکز از مدت‌ها قبل تولید آثاری به منظور اجرا در این ایام را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: نمایش«خاموشان» به نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی علی سیلمانی از جمله این آثار است که مراحل تولید را در حال سپری کردن است و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته از 22 مهر تا 10 آبان در تماشاخانه مهر و پس از پایان اجرای نمایش «خاطرات فیات؛ تابستان 59» به کارگردانی محمد لارتی به روی صحنه  خواهد رفت.
شفیعی تصریح کرد: نمایش دیگری که از 15 مهرماه جایگزین نمایش«فقط چهل روزه بودم» در تماشاخانه ماه خواهد شد،«غریبه‌های همیشگی» نام دارد که حسین پرستار، کارگردانی آن را ویژه این ایام به عهده دارد.
وی افزود: این نمایش نوشته شهرام کرمی در مورد خانواده‌ای است که فرزند معلولی داشته و به اصرار مادر برای شفای او، قصد مسافرت به عتبات عالیات و دخیل بستن به ضریح امام‌حسین(ع) را دارند که علیرغم مخالفت پدر این امر اتفاق می‌افتد و به سبب علاقه‌ای که فرزندشان به طبل‌زنی دارد ظهر عاشورا، این کار در بین‌الحرمین صورت می‌گیرد اما ناگهان بمبی منفجر شده و فرزند خانواده در این حادثه شهید می‌شود.
شفیعی با اشاره به اینکه این نمایش تا 10 آبان اجرا خواهد شد در پایان گفت: تولید نمایش‌هایی با محوریت پیاده‌روی اربعین نیز در دستور کار قرار دارد که البته از جمله مهمترین اتفاقاتی که مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اقدام به برگزاری آن ویژه این ایام می‌کند، چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین است.
 




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

نظرات کاربران