در حال بارگذاری ...
سعید قاسمی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر خبر داد

چاپ اول نمایش نامه در آغوش آدم برفی منتشر شد

ایران‌تئاتر: سعید قاسمی نویسنده سی و نه سال تئاتر و سینما نزدیک به یک دهه است که در حوزه نوشتن فعالیت جدی دارد و چند سال قبل هم برنده جایزه بهترین متن از جشنواره نمایشنامه خوانی فرهنگسرای ابن سینا ۱۳۹۳ به خاطر نگارش متن های مسافر و برنده جایزه متن بخش نمایشنامه نویسی از جشنواره سی و سوم تئاتر فجر ۱۳۹۳ به خاطر در آغوش آدم برفی شده است.

سعید قاسمی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های کاری خود عنوان کرد: چندی است که چاپ اول نمایش نامه در آغوش آدم برفی در 56 صفحه  توسط نشر افراز در شمارگان 500 نسخه انجام و روزانه بازار نشر شده است.

این نویسنده درباره مضمون و فضای اثرش عنوان کرد: داستان اثر درباره دو برادر خانواده‌ای است که با مشکلات زیادی در طول یکسال مواجه شده اند. برایند این مشکلات باعث گسست خانواده می شود. نمایشنامه شش شخصیت اصلی دارد و قتل برادر، موتور متحرکه درام است و در این میان مباحثی مثل گذشت، ایثار و قصاص مطرح می شود. دو سال قبل هم نمایشنامه کلوئکا نوشته ماریا گوس را در نشر ترعه چاپ و روانه بازار کردیم.

وی درباره وضعیت بازار نشر تاکید کرد: بازار نشر در وضعیت خوبی قرار ندارد و البته ناشرانی مثل نشر نیماژ کمک های زیادی به رونق بازار نشر انجام داده اند و متاسفانه این نمایش نامه های به چاپ رسیده در وضعیت فروش خوبی نیستند و به نظرم تنبلی ما در مطالعه و قیمت بالای کتاب این مسئله را دو چندان کرده و امیدوارم دولت با اختصاص سوبسید فرهنگی قیمت کتاب‌ها را کاهش داده و نهادهایی مثل خانه تئاتر و اعضایش حمایت بیشتری از این آثار منتشر شده انجام بدهند.

وی درباره مذاکراتش برای اجرای صحنه ای نمایش نامه درآغوش آدم برفی گفت: تا به حال اقدامی انجام نشده و دوست دارم اثرم توسط کارگردانی روی صحنه برود.

گفتنی است سعید قاسمی سرپرست بخش فیلمنامه موسسه فرهنگی هنری پادان و دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران و کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی است. وی تا به حال آثاری در حوزه نمایش‌نامه نویسی، فیلم نامه نویسی مانند: صندلی لهستانی،گرامافون و زندگی شیرین، هیچ کس در خانه منتظر من نیست، هیچ کس مثل تو مال اینجا نیست مسافر، عروس مرده من، پیله، تکیه بر باد، پرتره، آذر، حلقه، رقص های باران، نمایش دوم و همینطور فیلمهای کوتاه کافی شاپ، بعد از نیمه شب و مستند همسفر را خلق کرده است.

 




نظرات کاربران