در حال بارگذاری ...

شماره‌‌‌ ۲۴۰ «ماهنامه‌‌‌ نمایش» منتشر شد

شماره‌‌‌ ۲۴۰ «ماهنامه‌‌‌ نمایش» با نگاه ویژه‌ به پژوهش در تئاتر منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر جدیدترین شماره‌‌‌ «ماهنامه‌ نمایش»، ویژه‌‌ شهریورماه ۱۳۹۸ با نگاه ویژه‌ به پژوهش در تئاتر منتشر شد.
نگاه ویژه‌ این شماره به پژوهش در تئاتر اختصاص دارد و به همین منظور مقاله‌های «نمایش در پژوهش/ چگونه از نمایش برای اهداف پژوهشی استفاده می‌کنند؟» از اونیکا هنری و «چرا پرفورمنس به عنوان پژوهش مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد؟» از ویلیام وی لوییز و نیکی تولک ترجمه و منتشر شده است.
مقاله‌ «بررسی و شناخت محورهای انطباق در مطالعه‌ تطبیقی/ با نظر به پژوهش در حوزه‌ طراحی صحنه» نیز در همین راستا توسط مصطفا مرادیان تألیف شده است. همچنین مصاحبه با صادق رشیدی تحت عنوان «پژوهشگر باید صاحب فکر و ایده باشد» گفت‌وگوی اختصاصی بخش نگاه ویژه است.
در بخش نقد تئاتر، نقد نمایش «بانوی آوازخوان»به قلم رضا آشفته و دو یادداشت از منصور خلج و غلامحسین دولت‌آبادی درباره‌ «آتش‌سوزی‌ها/ حریق‌ها» به چاپ رسیده است. نقد نمایش‌های «مضحکه‌ بادسوار»، «جنایات و مکافات» و «فرشته‌ تاریخ» نیز در این بخش قابل خواندن هستند. «اسماعیل مهرتاش، پایه‌گذار نخستین دانشکده‌ غیردولتی تئاتر ایران» یادداشت دیگری به قلم پیمان شیخی است که در آن به فعالیت‌های هنری اسماعیل مهرتاش می‌پردازد.
مصاحبه‌ رضا آشفته با سهیلا نجم و سرمقاله‌ «هرمنوتیک معنوی و ادراک ذات تئاتر» به قلم نصرالله قادری از دیگر بخش‌های شماره‌‌‌ ۲۴۰ «ماهنامه‌‌‌ نمایش»  است.
نکوداشت این شماره به یعقوب آژند اختصاص دارد که شامل مروری بر فعالیت‌هایش در زمینه‌ تئاتر و مصاحبه‌ای با او تحت عنوان «خودنمایی و جلوه‌فروشی در پژوهش معنا ندارد...» است.
شماره‌۲۴۰ «ماهنامه‌ نمایش» ویژه‌ شهریورماه ۱۳۹۸ به مدیرمسئولی شهرام کرمی و سردبیری نصرالله قادری زیر نظر دفتر پژوهش و انتشارات اداره‌کل هنرهای‌ نمایشی در ۱۰۰ صفحه و با بهای ۱۰ ‌هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر چاپ و توزیع شده است و بخش‌هایی از آن در وب‌سایت http://magazin.theater.ir قرار دارد.   

 




مطالب مرتبط

نگاه امیرحسین حریری به بخش سمینارهای جشنواره آیینی و سنتی

ارتباط با پژوهشگرانی چون شکنر و کارلسن، تعامل فرهنگی ما با جهان را گسترش می‌دهد
نگاه امیرحسین حریری به بخش سمینارهای جشنواره آیینی و سنتی

ارتباط با پژوهشگرانی چون شکنر و کارلسن، تعامل فرهنگی ما با جهان را گسترش می‌دهد

امیرحسین حریری، عضو هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا، با اشاره به اینکه پژوهش‌های بینافرهنگی افرادی چون شکنر و کارلسن در حال حاضر جزو منابع مطالعاتی دانشجویان در دانشگاه‌هاست، ارتباط مستمر و دوسویه بین پژوهشگران ایرانی و خارجی، خصوصا در زمینه‌های مربوط به نمایش‌های آیینی و ...

|

مهدی حامدسقایان، عضو هیئت انتخاب بخش پژوهش و سمینار آیینی و سنتی:

پژوهش نیازمند بودجه، برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و زمان زیادی است
مهدی حامدسقایان، عضو هیئت انتخاب بخش پژوهش و سمینار آیینی و سنتی:

پژوهش نیازمند بودجه، برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و زمان زیادی است

مهدی حامدسقایان معتقد است که پژوهش یک فرایند خلق‌الساعه نیست و نیازمند بودجه، برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و زمان زیادی است.

|

نظرات کاربران