در حال بارگذاری ...
مرکز ملی اسیتژ ایران فراخوان چهارمین سمینار تئاتر کودک و نوجوان را منتشر کرد

مقاله‌نویسی با موضوع تئاتر بی‌کلام، حس در نمایش و استقلال تئاتر

مرکز ملی اسیتژ ایران با انتشار فراخوانی از پژوهشگران دعوت کرده است تا مقاله‌های علمی خود را با موضوع‌های تعیین‌شده در اختیار دبیرخانه چهارمین سمینار تئاتر کودک و نوجوان قرار دهند.

به گزارش ایران تئاتر، موضوع مقاله‌ها «تمرین‌ها و شیوه‌های حسی در هنرهای نمایشی برای خردسال، کودک و مخاطبان حساس»، «ضرورت استفاده از تئاتر بی‌کلام برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان» و «چگونگی استقلال تئاتر، فروش و ارتباط مستمر با تماشاچیان» تعیین‌شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان نماینده سازمان بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان(اسیتژ) در ایران این فراخوان را باهدف ترغیب هنرمندان به تولید نمایش‌های کودک و نوجوان به شکل علمی‌ منتشر و از تمامی علاقه‌مندان، پژوهش‌گران، دانشجویان و مربیان دعوت کرده است تا چکیده مقاله‌های پژوهشی خود را در این حوزه تا۱۰ آذر ۱۳۹۸ به دبیرخانه چهارمین سمینار تئاتر کودک و نوجوان ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان زمان اعلام نتیجه آثار پذیرفته‌شده تا ۱ دی‌ ۱۳۹۸ اعلام‌شده است و پس‌ازآن، علاقه‌مندان باید مقاله پذیرفته‌شده را تا ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ از طریق رایانامه مرکز ملی اسیتژ به نشانی assitej.iran@gmail.com در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

درعین‌حال زمان برگزاری سمینار اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام‌شده است.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر می‌توانند به پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۴۰۱۴ داخلی ۴۰۵ و ۴۰۹ تماس بگیرند.

گفتنی است: آثار ارائه‌شده در چهارمین سمینار تئاتر کودک و نوجوان در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید.




مطالب مرتبط

امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود
امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان از شکل‌گیری «تشکل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی» در ایران خبر داد.  

|

خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد
خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر

بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد

حسن دادشکر، پیشکسوت تئاتر ایران خطاب به مدیر تالار هنر گفت خواهشی که از شما دارم این است که بیشتر کارهایی را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد. بعضی از کارها متاسفانه بخش موسیقایی‌اش آن قدر بالاست که محتوا، کارگردانی و بازی و عناصر اصلی درام را تحت تاثیر قرار ...

|

«خَرَمشیر»؛ برداشتی از متون کهن ایرانی روی صحنه

«خَرَمشیر»؛ برداشتی از متون کهن ایرانی روی صحنه

نمایش «خَرَمشیر» به کارگردانی مجتبی خمسه برداشتی از متون کهن ایرانی است که مفاهیم چندگانه و چندلایه را در بر می‌گیرد. این اثر نمایشی تا 27 اسفند در فرهنگسرای خانواده روی صحنه می‌رود.

|

به بهانه نمایش برای نوجوانان

نوجوانی؛ سُر خوردن از دوران کودکی به جوانی
به بهانه نمایش برای نوجوانان

نوجوانی؛ سُر خوردن از دوران کودکی به جوانی

مسلم قاسمی: نوجوانی، سُر خوردن دوران کودکی به جوانی است؛ بنابراین نه تخیل محض است و خواب‌های رنگی کودکانه و نه دوره صلابت و استقلال جوانی! بحث امروز ما، این دوره گذراست! برای ما که در حیطه هنر، ...

|

اعلام آثار منتخب بخش نمایشنامه‌نویسی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

«قصه نمایش» 4 برگزیده معرفی کرد
اعلام آثار منتخب بخش نمایشنامه‌نویسی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

«قصه نمایش» 4 برگزیده معرفی کرد

بخش نمایشنامه‌نویسی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که با عنوان «قصه نمایش» ویژه کودکان و نوجوانان زیر 18 سال برگزار شد، برگزیدگان خود را معرفی کرد.

|

گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود
گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود

حسن دولت‌آبادی می‌گوید این تصور که دوره ابتدایی را کم‌اهمیت‌تر از دیگر دوره‌های آموزشی می‌شمارد، اشتباهی است که نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود.

|

در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»
در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»

مدرس کارگاه‌های «جادوی زندگی» گفت: «در این کارگاه‌ها تلاش بر این بود که ضمن آشنا کردن کودکان با ادبیات فولکلوریک و حماسی، یک یا چند ارزش و نماد زندگی پررنگ در بن مایه اثر به شکلی غیرمستقیم معرفی و همراه با کودکان تمرین شود.»

|

نظرات کاربران