در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

22 نمایش در روزهای میانی مهر

ایران تئاتر: در هفتمین ماه از سال نمایش‌های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در اواسط مهر ماه ۹۸ میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در هفتمین ماه سال 98 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «رویاهای دم صبح»، «چهل لم» و «روایت فرزانه از 14 آبان» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در روزهای میانی مهر ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

5 نمایش در مجموعه تئاتر شهر

نمایش «رگ» به نویسندگی ایوب آقاخانی، فرهاد امینی و ویدا دانشمند(براساس طرحی از ایوب آقاخانی) و کارگردانی ایوب آقاخانی ساعت 19:30 در سالن چهارسو تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش برزو ارجمند، وحید آقاپور، بهناز بستان دوست، الهه شه پرست، محسن بهرامی، عرفان ابراهیمی و هلن بهرامی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: رگ که بجنبد داستان عوض می‌شود؛ همیشه همین است و همین بوده. رگ که بجنبد حتی سه سرباز بی نام هم می‌توانند تاریخ بسازند. رگ که بجنبد لشگر چهل و هشت شوروی، چهل و هشت ساعت درجا می زند در برابر چهار برنو! رگ که بجنبد عشق آغاز می‌شود، وطن معشوق می‌شود، ماشه چکانده می‌شود، ارس می‌خروشد، پرچم افراشته می‌ماند و روز روشن تاریخ آغاز می‌شود. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «آرش» به نویسندگی و کارگردانی گلچهر دامغانی ساعت 17:30 در سالن چهارسو تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش امیر محمدی، منصور نصیری، اروین گالستیان، حامد فعال، میرحسین نونچی، بیاینا محمودی، عرفان رحیمی، پریسا خواجه دهی، مجید عراقی، شیدا مقصودلوراد و امیر ستاری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: یونگ در مقاله ای با نگاهی به اسطوره وتان یکی از خدایان اسکاندیناوی، تجلی این اسطوره را در هیتلر می یابد. در واقع کهن الگو ها از بین نمی روند بلکه در ناخودآگاه جمعی حضور دارند و در رفتار فرد یا رفتار جمعی ظهور پیدا می کنند. در طی تحقیقی در مورد مده آ کاراکتر نمایش اورپید در یونان باستان، نمونه مشابهی در همین نزدیکی ها یافتم که دلایل و انگیز ه‌های مشابهی با کاراکتر مده آ داشت و این شروعی شد برای نوشتن و آغاز این نمایش. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «سرزمین پدری» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی ساعت 18 در سالن سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود. در این نمایش پری بارانی، محمد قاسمی، مجتبی شجاعی، ملینا قدیمی، شکیلا سماواتی، امیر یوسفی و محمد علی رحمانی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ندا با همان قساوت مده آ (اوریپید) دو فرزند دوقلویش و همسرش را سر می‌برد، نده‌آ بر گرفته از مده‌آ اوریپید از نگاه یک پیانیست دوباره با فرم و موسیقی روایت می‌شود. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «روایت فرزانه از جمعه 14 آبان» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین زیکساری ساعت 19:30 در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش بیتا معیریان، مهرداد مصطفوی، بهاره ریاحی، پرهام یدالهی و باران وقار کاشانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: هومان یکی از سرکردگان سپاه ایران و از واپسین کمانگیران است که از اوضاع نابه سامان سرزمین و آشفتگی سپاه دلزده و نومید است؛ و ایران در برابر توران کمر به سوی شکست خم کرده و رو به نابودی ست... ندای اسپندارمز هومان را به کاری می خواند که برای او بسیار شگفت و دشوار است و ... به همین منوال کشواد، افراسیاب و در نهایت آرش، هر یک به سهم خود در این شگفتی و دشواری غرقه می شوند تا... بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «رویاهای دم صبح» به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی بهاره مشیری ساعت 18 در کارگاه نمایش  تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش بهاره مشیری و حدیثه سادات حسینی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مرگ زندگی ما سه زن را به هم گره زده، همه چیز از تصادف اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات شروع شد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ساعت در حافظ

نمایش «ساعت» به نویسندگی امانوئل روبلس و کارگردانی حمیدرضا هدایتی ساعت 18 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش رویا میرعلمی، سوسن پرور، ناصر عاشوری، پیروز میرزایی، روزبه جعفری، سامی اسماعیلی، مهسا احمدپور، ایمان مومنی و حمیدرضا هدایتی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: وانینا که مورد توجه اهالی شهر است از طرف سینیور که ثروتمندترین و قدرتمندترین فرد شهر است پیشنهادی دریافت میکند که به دلایل بوجود آمده مجبور به تن دادن به این خواسته است اما... بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 40 و 50 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «شاهباز سدره‌نشین» به نویسندگی ابراهیم کریمی هسنیجه و کارگردانی وجیهه کریمی هسنیجه ساعت 21 در تالار حافظ به صحنه می‌رود. در این نمایش حسن اسدی، جمال فوادیان، هوشنگ کاشیلو، مرتضی صباغ، هوشنگ عباسی، امیر محمد آتشی، علی ریاحی زاده، مهران نبی، کیاوش خدایی، محمد مهدی جورابلو و ناصر نصر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شاهباز سدره نشین یکی از متون ماندگار از زنده یاد استاد ابراهیم کریمی هسنیجه(پژوهشگر، شاعر، نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه، از پیشکسوتان و هنرمندان برجسته و مشاهیر اصفهان و از چهره های ماندگار)در عرصه ی هنر نمایش است. شاهباز سدره نشین داستان دیدار تیمور لنگ با حافظ رو نقل میکند و به تحلیل آثار حافظ شیرازی میپردازد. اثر عاشقانه عارفانه است و عشق پروردگار به انسان و انسان به پروردگار مطرح میشود. سه کلید واژه ی عشق، عاشق، معشوق میتوان برای این اثر در نظر گرفت.در واقع مناطره بین عشق و عقل است. دیدار تیمور لنگ با خواجه حافظ شیرازی (تحلیل آثار حافظ). بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

ایرانشهر میزبان 4 نمایش

نمایش «آواز قو» نوشته آنتون چخوف و کارگردانی پریزاد سیف ساعت 21 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش سعید پورصمیمی و پریزاد سیف ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 35، 40 و 45 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «امروز، روز خوبیست برای مردن» به نویسندگی جمال هاشمی، کمال هاشمی و سارا سجادی و کارگردانی کمال هاشمی ساعت 21:15 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش شیوا فلاحی و سارا سجادی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مونا یک دختر جنگ زده هست که در ادامه ماجراهایی که برایش اتفاق افتاده، در خانه ای مخروبه و خالی از سکنه زندگی میکند. یلدا که در زمان جنگ به همراه خانواده اش به کشوری دیگر مهاجرت کرده، به ایران می آید که خانه پدریش را بفروشد. او تصمیم میگیرد که برای آخرین بار خانه را ببیند و از آن فیلم بگیرد. او در خانه با مونا مواجه میشود. مونا سوژه ی خوبی برای فیلمش است. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 و 35 هزار تومان است.

 

نمایش «شک» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی ساعت 18:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش مهدی آذر بخش، نغمه آقازاده، مینا اسکندری، کاظم بابایی، مونا تدین پور، ارشیا تهرانی، مسعود خانی، عباس خداقلی زاده، کیارش رادمهر، ملینا رحمانی، الی رزم ارا، احسان رضوانی، سحر سالک، اشکان شریعت، بهناز شمشیری، ارمینا ضیانور، مهدی طبایی، سحر عبدالملکی، رومینا قاسمی، پریسا نقدی‌زاده، امیرحسین ولی، سپیده یحیوی، مهدی یگانه و مهدی کوشکی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 100 دقیقه‌ای 50 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «امشب اینجا» به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی ساعت 19:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این میترا حجار، هانا کامکار، ترلان پروانه و جواد مولانیا ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: زنی پانزده سال پس از مرگ خود به خواب خواهرش می آید و بخش نهان زندگی و روابط خود را فاش می کند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 50 هزار تومان است.

 

جمعه کشی در سنگلج

نمایش «جمعه کشی» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل خلج ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. در این نمایش محمود حسینی، علی خازنی، محمدرضا خسرویان، اسماعیل خلج، مسعود رحیم‌پور، افشین زارعی و علی فتحعلی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: جمعه‌ها یک ساله، صبحش مثل بهاره، ظهرش مثل تابستون، عصرش مثل پائیزه، غروبش، زمستون! بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 25، 35 و 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

تالار مولوی و سه نمایش

نمایش «مشق شب» به نویسندگی و کارگردانی امیر نجفی ساعت 19 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش رضا محمدخانی، نیکان راست‌قلم، علیرضا حق‌پرست، سمیرا نجاری، علی چاقوچی، یگانه رجبی و برسام نوری بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده: خانواده ای برای خوردن شام سال تحویل دور یک میز جمع شده اند. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «میمون» به نویسندگی و کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی ساعت 20 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش بهنام حسنپور بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده: شما کسی رو می‌شناسید که "اچ آی وی مثبت" داشته باشه؟ بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «بهارشکنی» به نویسندگی محمدحسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش مونا احمدی، احسان بهلولی، نوید فیاض و پرستو قربانی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده: بهار در تلاش است که خاطره‌ی خود را درون ذهن مردی که در حال سقوط در لایه‌های تاریک و عمیق فراموشی‌ست، نگه دارد. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «اصل 44 قانون اساسی» به نویسندگی مریم اسماعیلی و حسین فرخزاده و کارگردانی مریم اسماعیلی ساعت 20:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش سها آردم، امین محمودی، پیروز محمدی و مریم علی‌یار بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خانواده ای متوجه میشوند که از زیر پاهای آنها نفت بالا زده و حالا درگیر خلاص شدن از خانه هستند اما نمیتوانند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش«زیبا» به نویسندگی یون فوسه و کارگردانی خشایار خلیل‌خانی ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش پانته آ قدیریان، آریا تحویلدار، مسعود انتظاری، محمد رضا هاشمی، هلن نقی لو و آرمیتا فروزنده ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: گروهی در حال ساخت فیلمی هستند که داستان متفاوتی با بیرون فیلم (نمایش) دارد.رفته رفته فضای فیلم بر فضای نمایش تاثیر می گذارد و آنرا دستخوش تغییرات عجیبی می کند. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

دو نمایش در حوزه هنری

نمایش «خاطرات فیات تابستان 59» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی محمد لارتی ساعت 19:15 در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش مریم عطیه میرزایی، فرزاد آیتی و سیامک زین الدینی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«غریبه‌های همیشگی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی حسین پرستار ساعت 18:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش لیلا میرزایی، حمید رضا سنگیان و حسین پرستار ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: پدر و مادر متوجه بیماری خونی فرزند سومشان میشوند و به پیشنهاد مادر راهی سفر میشوند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

پشت دیوار عمارت تماشاخانه سرو

نمایش «پشت دیوار عمارت» به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی ساعت 20 در تماشاخانه سرو اجرا می‌شود. در این نمایش جلیل فرجاد، جمشید صفری، پژمان کاشفی، نسرین مسلمی نیا، شیوا خسرومهر، زری اِماد، پانته آ کیقبادی، حامد آقایی، فرزاد صبوری، علیرضا درویش نژاد، اهورا ابراهیمی، علی حیدری، ماندانا عصری، محمدرضا موهبتی، ماریه ماشاالهی و آرمین افتخار زاده بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده: وقایع این نمایش در دوران پهلوی اول اتفاق می‌افتد و چالش‌های یک رابطه عاشقانه را در بستری تاریخی به نمایش می‌گذارد. در «پشت دیوار عمارت» طرح و توطئه‌ای برای تصاحب عمارتی در جریان است. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

چهل لم در محراب

نمایش «چهل لم» به نویسندگی و کارگردانی سید امیر پیشوایی ساعت 19 در سالن اصلی تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش حسین محمدی، آرش راسخ، شیوا جوانمرد، بهاره قهرمانی، بهرام خطیبی و مرتضی امینی تبار بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: هملت، شاهزاده‌ی بر حق دانمارک، توسط نامه ای از سوی خدمتکارش، از حال بد پدرش (پادشاه وقت دانمارک) خبردار شده و به سرعت خود را به کپنهاگ می رساند. وقتی به شهر می رسد جنازه‌ی پدرش را آماده ی سوزاندن، کلادیوس را بر تخت پادشاهی و خود را مسبب مرگ پدرش می بیند. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نمایش «پاییز نگفته بود» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی علی خونساری ساعت 18 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش رها آرشید، فهیمه گردان، سمانه حبیب پور، علیرضا اسفندیاری و علی خونساری بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده: ناصر بعد از عقد کردن با مینا به جنگ می‌رود و دیگر باز نمی‌گردد. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

 




نظرات کاربران