در حال بارگذاری ...
در رشته های نمایش، سینماو نقاشی

هنرستان هنرهای زیبا بیرجند افتتاح شد

هنرستان دخترانه هنرهای زیبا بیرجند با حضور هنرمندان و مدیران هنری صبح شنبه ۱۳ مهرماه افتتاح شد.

به گزارش ایران تئاتر هنرستان دخترانه هنرها زیبای بیرجند نخستین هنرستان استان خراسان جنوبی است که با حضور علی اکبر صفی پور، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری، ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، مجید پورعیسی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، و جمعی از مدیران و هنرمندان استان برگزار شد.
هنرستان دخترانه هنرهای زیبای بیرجند در رشته های نمایش، سینما و نقاشی از مهرماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.
31 فروردین ماه سال جاری در سفر سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، محمد اله یاری فومنی، مدیرکل سابق دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و هادی مظفری مدیرکل هنری تجسمی به خراسان جنوبی، نشستی با حضور مدیران اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای استان خراسان جنوبی درباره راه اندازی هنرستان هنرهای زیبای استان خراسان جنوبی گفتگو و توافق شد.
علی اکبر صفی پور، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری  در این مراسم با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریتی تحت عنوان نمونه سازی در فرهنگ و هنر را در راستای کار هنرستان ها بر عهده دارد، ادامه داد: باید الگوها و نمونه هایی را ارائه دهیم تا دیگران با تاسی گرفتن از آن ها کارهایی بهتر و فراگیرتر را انجام دهند. تلاش می شود فعالیت ها و الگوسازی هایی باعنوان هنرستان هنرهای زیبا و هنرستان موسیقی انجام شود.
صفی پور اکثر هنرمندان معاصر را فارغ التحصیلان از این هنرستان ها دانست و گفت: امسال صدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی تهران را جشن گرفتیم، این تداوم در فعالیت هنرستان ها نشان می دهد وزارت فرهنگ و ارشاد در کنار وزارت آموزش و پرورش باید برای توسعه هنرستان ها تلاش کنند.
وی به ۴۲ هنرستان فعال در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه مشکل کم نداریم اما از همان زمانی که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیگیر راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در این استان شد، تلاش کردیم تا این اتفاق رخ دهد. به گفته وی پیگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان از درک ایشان از ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد دارد.
مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری با ابراز امیدواری برای راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا برادران خراسان جنوبی در آینده نزدیک، ادامه داد: برای حل مشکلات هنرستان ها نیز از بودجه های فصل ۵ می توان اختصاص داد اما همت استان را نیز می طلبد.
ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: خراسان جنوبی سابقه ای کهن در فرهنگ و آموزش دارد و بیرجند سومین شهر ایران است که در آن آموزش مدرن پایه ریزی شده است، لذا نیاز به راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در این استان احساس می شد و از ضرورت ها بود.
نبی زاده با اشاره به این که دایر شدن هنرستان از اهداف اصلی این اداره کل بود، ادامه داد: کار اجرایی هنرستان اکنون با ۳ رشته شروع شده است و امیدواریم سال های آینده با رشته های بیشتری فعالیت داشته باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این هنرستان را بستری شایسته برای حوزه های فرهنگ و هنری استان دانست و افزود: هنرستان هنرهای زیبا امکان ارائه صحیح آموزش های هنری را به علاقه مندان فرآهم کرده است.
نبی زاده در پایان از مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان جنوبی و  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دلیل تاکید و پیگیری هایی که برای راه اندازی این هنرستان انجام داده بودند، تشکر کرد و افزود: از اداره کل آموزش و پرورش نیز قدردانی می کنیم که با وجود کمبود فضای آموزشی، درخواست ما را برای اختصاص دادن این فضا به هنرستان هنرهای زیبا، پذیرفتند.
رضا یکه خانی، معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم گفت:
در این هنرستان تنها اخذ مدرک نباید ملاک باشد، بلکه اصل موضوع و محور آموزش ها، شایستگی و کسب مهارت است. از سوی دیگر دانش آموزان تحصیل کرده در رشته های فنی و حرفه ای می توانند بدون آزمون ادمه تحصیل بدهند اما شرط موفقیت ، تنها علاقه و تلاش است.




نظرات کاربران