در حال بارگذاری ...
یادداشت کارگردان نمایش «حماقت ایکاروس»

ترس از نرسیدن به پله‌ای دیگر

محمدرضا حسینی کارگردان نمایش «حماقت ایکاروس» در یادداشتی از تازه‌ترین نمایش خود که هم اکنون در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می رود نوشت.

به گزارش ایران تئاتر در یادداشت محمدرضا حسینی کارگردان نمایش «حماقت ایکاروس» آمده است:
درسالیان طولانی انسان‌ها درگیرودار تغییرات، تباهی‌های زیادی را بوجود آوردند.
ترس از دست دادن موقعیت فعلی ترس از نرسیدن به پله‌ای دیگر:
حماقت ایکاروس برگرفته از همین حقایق صورت پذیرفت، حماقت ایکاروس برداشت آزادی از قصه اساطیری ایکاروس و ددالوس است که با ادغام دوشیوه‌ی رئال جادویی و سورئالیست ترکیبی ناهمگون وار دارد، اتفاق کلاسیک از یک قصه اساطیری و درامی مدرن تشکیل پست مدرنی ذاتی داده است.
حال با نگاهی به وقایع کاراکترهای نمایش و افسارگسیختگی آنها و اعمال فشار بروی ددالوس نویسنده، او را وادار میکنند تا شکل آنها بشود درحالی‌که تمامی در ذهن متوهم اوست و شاید میشود آن‌را به ددالوس‌های درون خودمان تشبیه کنیم که کارهایی که از آن ترس داریم را درون دیگران جستجو میکنیم و ددالوس ترس های خود را به شکل کاراکترهای خود میبیند.
نگاه اجتماعی به این موضوع و پرداخت آن در نمایش دغدغه‌ی من بوده و در جستجوی شرافت واقعی و انتقال موضوعی هدفمند به تماشاگر بوده و خواهم بود.
امیدوارم روزی ترس‌های درونی خودم را ازبین ببرم.

 




مطالب مرتبط

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

نمایش «مافیای روباه‌ها» به کارگردانی امید بنکدار که در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است، به مدت ۱۰ شب دیگر تمدید شد.

|

برنامه اجراهای عمارت نوفل‌لوشاتو

برنامه اجراهای عمارت نوفل‌لوشاتو

برنامه اجراهای عمارت نوفل‌لوشاتو اعلام شد. در این میان، نمایش «دلاور سرزمین غرب» به کارگردانی رضا ساغری، از چهارشنبه این هفته (۱۳ دی ۱۴۰۲)، روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران