در حال بارگذاری ...
از سوی حمید نیلی اعلام شد

برنامه انجمن هنرهای نمایشی در راهپیمایی اربعین حسینی

حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: حمایت از «سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» و «همایش تئاتر خیابانی علمدار» در کنار اجرای نمایش «سیاهی تا رهایی» ازجمله برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی ایران هم‌زمان با راه‌پیمایی عظیم اربعین حسینی است.

به گزارش ایران تئاتر حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران هم‌زمان با نزدیک شدن به چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر پیاده‌روی اربعین حسینی از خدمات فرهنگی این انجمن به عزاداران حسینی خبر داد.
بر این اساس و طبق اعلام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در دو استان مرزیِ ایلام و خوزستان سوگواره‌هایی با محوریت تئاتر خیابانی و تعزیه برگزار خواهد شد.
نیلی ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: این سوگواره‌ها به عنوان پیوست فرهنگی اربعین حسینی و در راستای نشان دادن عظمت پیاده‌روی اربعین به زبان هنر، برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود. «سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» از ۲۲ مهرماه در پایانه چزابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک در استان خوزستان و در استان ایلام نیز به عنوان دومین مبدا ورودی زائران اربعین؛ سوگواره‌ای با نام «همایش تئاتر خیابانی علمدار» در موکب‌ها و به صورت سیار اتفاق خواهد افتاد.
او ادامه داد: در این دو سوگواره موضوعاتی مانند عاشورا، دفاع مقدس، مدافعین حرم و... دست‌مایه کار هنرمندان قرار می‌گیرد. همچنین حضور در یادمان‌های دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقه روایت‌گری ازجمله برنامه‌های جنبی «همایش تئاتر خیابانی علمدار» است.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در پایان گفت: در کنار این دو سوگواره، شاهد اجرای نمایشی در حد فاصل نجف تا کربلا خواهیم بود که از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی حمایت می‌شود. این گروه نمایشی متشکل از ۳۵ هنرمند تئاتری استان مرکزی است که در ۱۵ نوبت به اجرای نمایش «سیاهی تا رهایی» می‌پردازند. موضوع این نمایش نیز اتفاقات کربلا از شهادت امام حسین (ع) تا خرابه‌های شام است که مورد حمایت انجمن هنرهای نمایشی ایران قرار گرفته است.
انجمن هنرهای نمایشی ایران برای سومین سال متوالی است که برنامه‌های نمایشی ویژه‌ای را در حاشیه راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تدارک می‌بیند.




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران