در حال بارگذاری ...
نادر برهانی مرند در واکنش به انتخاب دبیر جشنواره بین المللی نمایش های عروسکی:

ورود گلزار محمدی به عنوان کنشگر و عضو فعال خانواده عروسکی اتفاق خوبی است

ایران تئاتر: دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فجر با تبریک انتخاب گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، گفت: ورود گلزار محمدی به عنوان کنشگر عروسکی وعضو فعال خانواده عروسکی اتفاق خوبی است.

انتخاب گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک با واکنش مثبت بسیاری از هنرمندان و صاحب نظران این گونه نمایشی همراه شد.

نادر برهانی مرند با تبریک انتصاب گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک و آرزوی موفقیت برای ایشان، گفت: من این اتفاق را از چند جهت مبارک می دانم. اول آنکه ایشان جوان هستند و با هنرمندان نسل های مختلف آشنایی و تعامل دارند؛ و از طرفی ریاست بر انجمن نمایشگران عروسکی راه تعامل با خانواده عروسکی را بسیار هموار می کند که این دو ویژگی مطمئنا به نفع هنرمندان تئاتر عروسکی است.
وی افزود: یکی دیگر از امتیازات  خانم گلزار محمدی این می تواند این باشدکه چون برای نخستین بار وارد این صحنه مهم می شوند، تمام تلاش خود را در مسیر نوآوری، تحول آفرینی و اضافه نمودن ظرفیت های جدید به جشنواره به کار خواهند برد و با توجه به ویژگی های شخصیتی ایشان، ما در جشنواره هجدهمین نمایش های عروسکی ارزش افزوده خوبی را شاهد خواهیم بود.
دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فجر با اشاره به اینکه گلزار محمدی جزو بدنه فعال و کنشگر حوزه نمایش های عروسکی بوده و نظر به آشنایی با دغدغه ها و مشکلات هنرمندان، حضور ایشان در این مسئولیت به نفع هنر و فرهنگ کشور خواهد بود، تصریح کرد: سرکارخانم محمدی در صورت موفقیت می تواند ظرفیت ها و روزنه های جدیدی به روی تئاتر عروسکی باز کند.
برهانی مرند افزود: نکته ای که به عنوان یک توصیه برادرانه می توانم مطرح کنم استفاده از تجربه مسئولان گذشته جشنواره است. چون اعتقاد دارم جشنواره ها با همه تغییرات و تحولات ادامه یکدیگر در مسیر تعالی هستند. لذا نیاز است تا از تجربه دبیران قبلی استفاده بهینه کرد و از دل این تجارب و تفکرات ، رویکردهای تازه را مطرح نمود.
وی همدلی و تعامل مستمر را یک عامل مهم در مسیر موفقیت عنوان کرد و گفت: جامعه امروز ما به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... در شرایط خاصی قرار دارد و با توجه به مطالبات و توقعات گونه به گون به حق یا ناحق نسل های مختلف از جشنواره ها مطمئنا کار سختی در انتظار ایشان است و این راه جز با عاشقانه وخستگی ناپذیر کار کردن و همدلی و استفاده از ظرفیت های آشکار و پنهان خانواده بزرگ تئاتر عروسکی هموار نخواهد شد. با روحیه ای که از ایشان سراغ دارم مطمئن هستم که در این خصوص گام های مثبتی برخواهد داشت. برای ایشان صبوری فراوان و راه هموار آرزومندم.




مطالب مرتبط

بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با قطب الدین صادقی

در ورود به فضای مجازی شتاب زده نباید عمل کنیم
در این بحران دیگر  سازمان های ذی نقش فرهنگی کجا هستند؟
بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با قطب الدین صادقی

در ورود به فضای مجازی شتاب زده نباید عمل کنیم
در این بحران دیگر سازمان های ذی نقش فرهنگی کجا هستند؟

ایران تئاتر: قطب الدین صادقی با تاکید براینکه در ورود به فضای مجازی شتاب زده نباید عمل کرد، معتقد است بهترین کاری که هنرمندان تئاتر باید در این ایام انجام دهند مطالعه، ارتقای دانش، مرور گذشته و برنامه ریزی برای آینده است.

|

گزارشی از حال و هوای این روزهای تئاتر مستقل تهران:

سالن امن ، نمایش خوب و طیف متنوع مخاطب 
حال همه ما خوب است...
گزارشی از حال و هوای این روزهای تئاتر مستقل تهران:

سالن امن ، نمایش خوب و طیف متنوع مخاطب
حال همه ما خوب است...

ایران تئاتر: با اعلام از سرگیری تئاتر، تماشاخانه تهرانی در کمترین زمان اقدام به بازگشایی کردند و با وجود همه دلهره ها و نگرانی هایی که از نبود مخاطب و ضرر مالی، احتمال بروز بیماری و ... وجود داشت، چراغ تئاتر را پس از 4 ماه روشن کردند.

|

بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با هادی مرزبان:

این روزها تلویزیون علم ضد تئاتری برداشته است!
مبادا نمایش هایی ضعیف در فضای مجازی باعث دفع مخاطب شود
بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با هادی مرزبان:

این روزها تلویزیون علم ضد تئاتری برداشته است!
مبادا نمایش هایی ضعیف در فضای مجازی باعث دفع مخاطب شود

ایران تئاتر: هادی مرزبان مرزبان با انتقاد از نوع مدیریت این روزهای تلویزیون در مواجه با تئاتر معتقد است فضای مجازی نمی تواند فضای مناسبی برای اجرای تئاتر باشد.

|

بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با میکائیل شهرستانی

تئاتر در فضای مجازی نیازمند زیرساخت های مناسب است
ورود بدون اندیشه به این عرصه ما را به مخاطره می اندازد
بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با میکائیل شهرستانی

تئاتر در فضای مجازی نیازمند زیرساخت های مناسب است
ورود بدون اندیشه به این عرصه ما را به مخاطره می اندازد

ایران تئاتر: میکائیل شهرستانی با تاکید بر اینکه اجرای تئاتر در فضای مجازی امکان پذیر نیست معتقد است هنرمندان می توانند در بحث آموزش، نمایشنامه خوانی و رمان خوانی می توانند از این فضا بهره ببرند.

|

بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با داریوش مودبیان

از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم
سیاستگذاران با افرادی که ایده ، روش  و نگاه خاص دارند مشورت کنند
بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با داریوش مودبیان

از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم
سیاستگذاران با افرادی که ایده ، روش و نگاه خاص دارند مشورت کنند

ایران تئاتر: داریوش مودبیان معتقد است: برای برون رفت از بحران کرونا باید از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم.در کشورهای دیگر هنرمندان با کرونا چگونه مواجه شدند آیا آنها هم در این روزها به گذاشتن برنامه های لایو و فیلم نمایش های سطح پایین و بی کیفیت اکتفا کردند؟

|

بازخوانی یک سال تئاتر در سالروز یک پیروزی

حماسه مقاومت روی صحنه نمایش 
برگزاری 7 جشنواره سراسری و اجرای بیش از 100 اثر
بازخوانی یک سال تئاتر در سالروز یک پیروزی

حماسه مقاومت روی صحنه نمایش
برگزاری 7 جشنواره سراسری و اجرای بیش از 100 اثر

ایران تئاتر: سال 98 را می توان به عنوان یکی از فعال ترین سالهای هنرمندان حوزه تئاتر دفاع مقدس بدانیم. سالی که با وجود کاهش همایش ها و جشنواره ها، بیش از 100 اثر نمایشی به اجرا درآمد.

|

نگاهی به ضرورت بازخوانی  نماد مقاومت یک ملت

34 روز مقاومت خرمشهر قصه های درخور شاهنامه دارد
نگاهی به ضرورت بازخوانی نماد مقاومت یک ملت

34 روز مقاومت خرمشهر قصه های درخور شاهنامه دارد

ایران تئاتر- علی رحیمی: پس از پیروزی بزرگ آزاد سازی خرمشهر که از آن به عنوان پرافتخارترین سند معاصر ایران نام می برند، هنرهای نمایشی سهم قابلی در بازخوانی روایت رشادت های یک ملت مسلمان در عرصه مقاومت را بر عهده گرفت اما روایات زمین مانده بسیاری همچنان باقی است.

|

نظرات کاربران